۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۳, ۱۳۹۹

روغن نارگیل قرن‌هاست که به شیوه‌های مختلف مورد استفاده بوده‌است اما به نظر می‌رسد به تازگی مردم از کاربردهای بی‌نظیر آن مطلع شده‌اند. در این نوشتار با ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل آشنا خواهیم شد.

۱. لایه‌بردار صورت

اگر پوست‌تان خشک است و پوسته پوسته می‌شود خیلی ساده مقداری روغن نارگیل را روی صورت‌تان به صورت حرکات دایره‌وار ماساژ بدهید. بعد با یک تکه پارچه گرم و مرطوب روغن را از صورت‌تان پاک‌ کنید. انجام هر روزه این روش پوستی زیبا به شما خواهد داد.

۲. درمان آکنه

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب دارای خواص ضدالتهابی است که می‌توانند آثار زخم و جوش را از صورت محو کنند.  به علاوه این روغن اسید لوریک دارد که قادر است با باکتری ایجادکننده آکنه مبارزه کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی جوش صورت

۳. پاک‌کننده آرایش

روغن نارگیل به سرعت آرایش را از روی صورت‌تان پاک می‌کند. به علاوه، مزیت مهم آن نسبت به محصولات شیمیایی این است که در پایان عطری طبیعی روی صورت‌تان باقی می‌ماند.

۴. لوسیون بدن

خیلی ساده بعد از حمام مقداری روغن نارگیل را روی پوست‌تان ماساژ بدهید. بدن‌تان از شما ممنون خواهد بود!

مطلب مرتبط: ۷ ترفند مرگ آور که زنان برای زیبایی استفاده می کردند

۵. درمان آفتاب سوختگی

روغن نارگیل در مدت کوتاهی آفتاب سوختگی پوست را درمان می‌کند. این ماده نوعی مرطوب‌کننده طبیعی است و در ترمیم پوست آسیب‌دیده عالی عمل می‌کند.

۶. زیبایی ابروها

اگر طرفدار ابروهای مرتب و زیبا هستید، می‌توانید به جای ژل ابرو از مقداری روغن نارگیل استفاده کنید. به این ترتیب هم ابروها زیبا می‌شوند و هم رشد آنها بهبود خواهد یافت.

۷. تمیزکننده براش‌های آرایشی

برای تمیز کردن براش‌های آرایشی خیلی ساده مقداری روغن نارگیل و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و اجازه بدهید این ابزار کمی داخل ترکیب خیس بخورند. در نهایت براش‌ها را زیر آب گرم آبکشی کنید.

۸. لایه برداری کل بدن

مقداری روغن نارگیل را حرارت بدهید و بعد کمی نمک یا شکر به آن اضافه کنید. قرار نیست شکر یا نمک ذوب شوند، بنابراین چند دقیقه حرارت بیشتر کافی است. وقتی ترکیب خنک شد، با استفاده از آن پوست‌ بدن‌تان را ماساژ بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *