جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

بسیاری از افراد در این روزها با نظر به افزایش بهای تجهیزات مورد نیاز صنایع، به دستگاه‌های کارکرده یا اصطلاحاً دست دوم روی آورده‌اند. خرید این دستگاه‌های کارکرده همیشه با مسائلی نظیر فرسودگی قطعات داخلی، عمر مفید دستگاه، و شرایط نگاهداری از آنها گره خورده است. البته گهگاه انتخاب دستگاه دست دوم می‌تواند انتظارات مورد نظر صاحبان صنایع را به‌خوبی برآورده کند. این مساله درباره تصفیه آب RO نیز صادق است. ولی از آنجا که دستگاه تصفیه آب صنعتی از حساسیت خاصی برخوردار است، قسمت‌های مختلف یا تجهیزات همراه مانند سختی‌ گیر آب یا پکیج تزریق آنتی اسکالانت و ممبران‌های آن باید پیش از خرید بررسی شوند. شرکت صنعت آب زارعان سیر اصفهان ارائه دهنده دستگاه آب شیرین کن کارکرده و نو می‌باشد. در ادامه به توضیح نکات مهم در این زمنیه می‌پردازیم.

دستگاه آب شیرین کن RO کارکرده چیست؟

یکی از کارآمدترین شیوه‌های تصفیه آب پالایش آن به روش اسمز معکوس است. دستگاه‌هایی که آنها را با نام دستگاه تصفیه آب صنعتی ro می‌شناسیم، به کمک غشایی نیمه تراوا (ممبران) املاح درون آب شور را از آن جدا می‌کنند و آن را به آب شیرین تبدیل می‌کنند. روشن است با بهره‌گیری از تجهیزات تصفیه آب مانند فیلترهای شنی می‌توانیم آبی با کیفیت بالاتر و خلوص بیشتر از این دستگاه‌ها برداشت کنیم. دستگاه‌هایro  را که مدتی کار کرده‌اند اما به هر دلیلی دیگر از آنها استفاده نمی‌شود، می‌توان به عنوان دستگاه RO دست دوم تهیه کرد.

مزیت‌های دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم

تهیه دستگاه تصفیه آب صنعتی کارکرده مزیت‌هایی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

·         کاهش هزینه

بهای دستگاه آب شیرین کن کار کرده چیزی نزدیک به پنجاه درصد ارزان‌تر از نوی آن است.

·         دسترسی ساده‌تر

دسترسی به دستگاه‌های تصفیه آب دست دوم سریع‌تر و ساده‌تر از دستگاه‌های نو می‌باشد.

·         قابلیت بررسی

پیش از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم، می‌توانید آن را کاملاً بررسی کنید تا از کارکرد درست آن مطمئن شوید.

·         ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش

گاهی برخی از دستگاه‌های آب شیرین‌کن دست دوم از ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش برخوردارند که می‌تواند سبب آسودگی خیال خریدار از کیفیت و کارکرد دستگاه شود.

چالش‌های خرید دستگاه آب شیرین‌کن کارکرده

چالش‌های زیادی پیش روی خریدار دستگاه تصفیه آب شیرین‌کن کارکرده است. اصلی‌ترین چالش‌ها شامل موارد زیر هستند:

·         نبود ضمانت‌نامه

معمولاً این دستگاه‌ها بدون ضمانت‌نامه عرضه می‌شوند. پس اگر دچار مشکل شوند هزینه تعمیرات و یا تعویض قطعات دستگاه کاملاً بر عهده شما خواهد بود.

·         ناهماهنگی با نیازهای شما

دستگاه کارکرده گزینش شما، ممکن است ظرفیت تصفیه آب مورد نیاز را نداشته باشد و یا نتواند آلاینده‌های خاصی را از آب حذف کند.

·         فرسودگی

فرسودگی دستگاه‌های آب شیرین‌کن کارکرده امری کاملاً محتمل است. کاهش کارایی و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری دستگاه از عوارض فرسودگی است.

·         نبود دسترسی به قطعات یدکی

یافتن قطعات یدکی برای این دستگاه‌ها دشوار است. پیامد این مسئله می‌تواند به توقف کار دستگاه و زیان مالی شما بینجامد.

·         مشکلات فنی

ممکن است دستگاه مشکلات فنی پنهانی داشته باشد که نتوان هنگام خرید آن‌ها را تشخیص داد. بروز این مشکلات می‌تواند بر هزینه‌های شما بیفزاید.

·         نبود خدمات پس از فروش

ارائه خدمات پس از فروش برای دستگاه‌های تصفیه آب دست دوم به‌ندرت صورت می‌پذیرد. هنگام بروز مشکلات، این موضوع از چالش‌های خریداران خواهد بود.

·         نبود استانداردهای لازم

نبود تطابق با استانداردهای کیفی و بهداشتی مورد نظرتان، می‌تواند یکی از چالش‌ها هنگام تهیه دستگاه دست دوم باشد.

·         مشکلات زیست محیطی

ممکن است در برخی از دستگاه‌ها به دلیل پاره‌ای مشکلات مواد شیمیایی زیان‌بخشی استفاده شود که می‌تواند به مشکلات خطرناکی برای سلامتی انسان و محیط‌ زیست بینجامد.

دستگاه آب شیرین کن

نکات کلیدی هنگام خرید دستگاه آب شیرین کن کارکرده

برای کاهش مشکلات، هنگام خرید دستگاه آب شیرین‌کن دست دوم باید به نکات مهم و کلیدی دقت کنید:

·         مشخص کردن نیازها

پیش از هر چیز شما باید نیازهای خود مانند ظرفیت تصفیه مورد نیاز، نوع آلاینده‌ها و کیفیت آب ورودی را در نظر گرفته و سپس دست به انتخاب بزنید.

·         بررسی سابقه و وضعیت کنونی دستگاه

داده‌هایی مانند سال ساخت، تعداد ساعات کارکرد، تاریخچه تعمیرات و نگهداری و وضعیت کنونی قطعات و کارکرد دستگاه را بررسی کنید تا از سلامت و کارکرد خوب دستگاه مطمئن شوید.

·         ارزیابی قطعات و لوازم جانبی

شما باید با بررسی قطعات کلیدی مانند فیلترها، ممبران‌ها، پمپ‌ها و سیستم‌های کنترلی از سلامت و کارایی آنها مطمئن شوید. زیرا تأمین قطعات یدکی و لوازم جانبی برای دستگاه‌های تصفیه آب دست دوم دشوار است. پس، از دسترسی ساده به قطعات مورد نیاز و هزینه‌های جایگزینی آن مطمئن شوید.

·         بررسی کارکرد دستگاه

با بررسی دقیق دستگاه پیش از خرید، از درستی کارکرد آن مطمئن شوید. کارایی فیلترها، سیستم‌های کنترلی و دیگر جنبه‌های کلیدی عملکرد دستگاه را ارزیابی نمایید و اگر ممکن بود، کارکرد دستگاه را با آب واقعی آزمایش کنید.

·         ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش

ارائه ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش مناسب می‌تواند ریسک خرید شما را تا حد چشمگیری کاهش دهد. برخی از فروشندگان به‌شکل محدود به ارائه ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش می‌پردازند. پس با بررسی دقیق شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش، خرید مطمئن‌تری انجام دهید.

·         مقایسه قیمت

به تناسب کیفیت و قیمت توجه کنید. از خرید دستگاه‌های بسیار ارزان که ممکن است نقص فنی داشته باشند، جداً بپرهیزید.

·         مشاوره با کارشناسان و مشاوران متخصص

پیش از خرید، از مشاوره با متخصصان برای گزینش دستگاه مناسب بهره‌مند شوید. به این ترتیب خرید مطمئن‌تری را تجربه خواهید کرد.

·         بازرسی و معاینه فنی

پیش از نهایی کردن خرید، برای ارزیابی سلامت و کارکرد دستگاه از متخصصان فنی برای معاینه دستگاه کمک بگیرید. روشن است با بررسی فنی می‌توانید از دچار شدن به مشکلات در آینده اجتناب کنید.

سخن پایانی

در این نوشتار به نکات مهم در دستگاه آب شیرین کن RO کارکرده پرداختیم. در پایان باید افزود انتخاب دستگاه آب شیرین‌کن کارکرده باید با دقت و تمامی ملاحظات انجام شود؛ زیرا اگر تنها قیمت دستگاه لحاظ شود، از مشکلات و چالش‌های بسیاری که با آن روبروست، غفلت می‌شود. مشکلاتی نظیر تعمیرات پی‌در‌پی، کاهش کیفیت تولیدات کارخانه، آسیب به دیگر تجهیزات که می‌تواند موجب اتلاف سرمایه شما شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان