جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

بیشتر بچه های با استعداد می توانند اطلاعات را سریعتر از بچه های هم سن و سال خود یاد بگیرند و پردازش کنند و مطالب را چندین سطح بالاتر از همسالان خود درک کنند. اما آنها همیشه دانش آموزانی با رفتار خوب و با پیشرفت تحصیلی بالا نیستند. در واقع، متخصصان علوم اعصاب می گویند که استعداد در هر کودک متفاوت به نظر می رسد. بنابراین اینطور نیست که اگر فرزندتان عملکرد خوبی در مدرسه ندارد او را بی استعداد بدانید. در این نوشتار نشانه هایی را معرفی می کنیم که دلیلی هستند بر استعداد بی نظیر فرزندتان. نشانه های غیرمنتظره ای که نشان می دهند کودک شما بسیار با استعداد است. با خبرنامه همراه باشید.

۵ نشانه که کودک تان به طور استثنایی باهوش است

لطفا در نظر بگیرید که این نتایج برخی تحقیقات است. قطعا تحقیقات در این زمینه ها همچنان ادامه دارد:

1. توسعه ناهمزمان

آیا کودک باهوش شما با کارهای ساده ای مانند بستن بند کفش یا فراموش کردن مسواک زدن دست و پنجه نرم می کند؟ اینها تنها چند نمونه از توسعه ناهمزمان هستند و در مورد کودکان تیزهوش بسیار دیده می شوند. یک کودک 8 ساله با استعداد می‌تواند مهارت‌های خواندن دانش‌آموز کلاس هفتم، توانایی ریاضی دانش‌آموز پنجم، مهارت‌های اجتماعی در سطح کلاس خود، و تنظیم عاطفی دانش‌آموز بسیار جوان‌تر را نشان دهد اما در کارهای ساده مشکل دارد.

2. عمق عاطفی و حساسیت در سنین پایین

دانشمندان علوم اعصاب بر این باورند که کودکان با استعداد واکنش های عاطفی شدیدتری را نسبت به دنیای اطراف خود تجربه می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است برای لذت بردن از نمایش هایی که در آن یک شخصیت آسیب دیده یا غمگین است، مشکل داشته باشند. بسیاری نیز احساس عدالت بیشتری دارند و زمانی که احساس می کنند موقعیتی اشتباه است، می توانند ناامیدی را تجربه کنند. به دلیل رشد ناهمزمان، مهارت های آنها ممکن است هنوز مقررات عاطفی برای هدایت آن احساسات بزرگ را نداشته باشد.

3. پرسیدن سوالات اساسی

کودکان تیزهوش اغلب کنجکاوی سیری ناپذیری دارند، به ویژه در مورد جنبه های وجودی زندگی. آنها ممکن است بیشتر از همتایان خود نگران مسائلی مانند مرگ، فقر، تغییرات آب و هوا و بی عدالتی باشند. حتی یک فیلم یا کتابی که برای کودکان در نظر گرفته شده است و مثلاً به موضوع قلدری می پردازد، می تواند آنها را وادار کند تا درباره ماهیت جامعه سؤالاتی بپرسند. سؤالات مثل «وقتی می میریم چه اتفاقی می افتد؟» یا “چرا اتفاقات بد در جهان رخ می دهد؟”

4. علایق منحصر به فرد یا حس شوخ طبعی بالغ

وقتی دانش آموزی در حال ساخت جناس های شیمی سطح بالا یا مطالعه نقشه های حمل و نقل انبوه شهرهای بزرگ است، والدین گاهی نگران هستند که فرزندشان دوران کودکی خود را از دست بدهد یا «دیگر بچه نیست». در واقع، کودک آنها ممکن است درک پیشرفته تری از یک موضوع نسبت به سایر هم سن و سال های خود داشته باشد.

5. کم کاری در مدرسه

کودکان تیزهوش نیاز شدیدی به تحریک ذهنی دائمی دارند. در مدرسه، احتمالا به راحتی خسته می شوند، زیرا چیزها را سریعتر از همسالان خود یاد می گیرند. وقتی مدرسه به اندازه کافی چالش برانگیز یا جالب نیست، ممکن است انگیزه خود را از دست بدهند. (در نظر بگیرید که بعد از یک شیفت کاری هشت ساعته که در آن چالشی وجود ندارد یا درگیر نیستید چه احساسی خواهید داشت.) با وجود اینکه آنها می توانند کار را به راحتی انجام دهند – اغلب مهارت های استدلال و حافظه عالی دارند – هدفی نمی بینند و از تلاش دست می کشند.

بچه های تیزهوش پتانسیل بالایی دارند

استعداد اساسا یک تفاوت مبتنی بر مغز است که به دنیای پر جنب و جوش و از نظر فکری متنوع ما کمک می کند. شما به عنوان پدر و مادر می بایست بفهمید که فرزندتان در چه زمینه ای استعداد دارد و او را در همان جهت هدایت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان