جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

چنانچه می دانیم در زندگی امروز بسیاری از خانه‌ها مملو از گیاهان آپارتمانی هستند. این امر به ویژه از زمانی که خانه ها شکل آپارتمانی به خود گرفتند اهمیت ویژه ای پیدا کرده و غالب آدم ها برای اینکه بتوانند حداقل حجم سبزی و طبیعت را در خانه داشته باشند، چندان گلدان به فضای خانه شان اضافه می کنند. این گیاهان غالبا به رسیدگی اندک تا زیاد نیاز دارند و آفات و مشکلاتی را تجربه می کنند. یکی از مشکلات شایع گیاهان آپارتمانی شل شدن برگ‌هاست. در این نوشتار به علت شل شدن برگ گیاهان اپارتمانی پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید!

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

بد نیست بدانید با اطلاعات از نحوه درست نگهداری از گیاهان آپارتمانی‌تان می‌توانید مانع بروز این مشکل شوید. با این حال اگر همه موارد را رعایت کرده اید و با این مشکل روبرو شده اید، یکی از دلایل زیر می‌تواند مقصر باشد:

۱. آبیاری کم، علت شل شدن برگ گیاه اپارتمانی

چنانچه می دانید آب از ریشه گیاهان به قسمت‌های دیگر آن منتقل می‌شود و اگر مقدار آبی که به گیاه تان می‌دهید کافی نباشد ممکن است این انتقال به درستی و به صورت کامل انجام نشده و آب به قسمت انتهایی یعنی برگ‌ها نرسد. به همین دلیل برگ گیاهان به مرور زمان بی‌حال می‌شوند.

۲. آبیاری بیش از اندازه گیاه

آبیاری بیش‌ از حد گیاهان دیگر علت شل شدن برگ هاست. آبیاری بیش از اندازه باعث بسته شدن منافذ خاک می‌شود و اکسیژن کافی به ریشه گیاه نمی رسد و در نتیجه آسیب می‌بیند. در این‌صورت بخش‌های مختلف گیاه نیز به‌درستی تغذیه نمی‌شوند. به این ترتیب برگ گیاهان شادابی خود را از دست داده و شل و پژمرده می‌شوند.

۳. آفت و بیماری، عامل شل شدن برگ گیاهان

آفت‌ها یکی از عواملی هستند که در وهله اول جلوی رشد گیاه را می‌گیرند و سپس خیلی سریع آن را از بین می‌برند. آفت‌ها مانع رسیدن آب و اکسیژن به برگ‌ گیاهان می‌شوند. در نتیجه برگ‌ها شل و بی‌حالت می‌شوند.

۴. نبود نور کافی یا مناسب

یکی دیگر از دلایل شل شدن برگ گیاهان نبود نور کافی یا بیش از اندازه بودن نور است. اگر گیاه به‌طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرد آب برگ‌های آن تبخیر شده و به مرور زمان برگ‌ها بی‌حال و زرد می‌شوند.

۵. عدم کوددهی مناسب، علت شدل شدن برگ‌ها

استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی باعث سمی شدن ریشه گیاه می‌شود و به مرور آن را تضعیف کرده و گیاه را از بین می برد. با ضعیف شدن ریشه، گیاه تغذیه کافی و کامل را دریافت نمی‌کند. در نتیجه برگ‌ها کاملا بی‌حال و شل می‌شوند.

۶. نبود رطوبت کافی

برخی از گیاهان آپارتمانی نسبت به سایر گیاهان به رطوبت بیشتری احتیاج دارند و اگر آن‌ها را در نزدیکی منابع گرما و وسایل گرمایشی قرار بدهید شاهد شل شدن برگ هایشان خواهید بود. زیرا مکان‌های خیلی گرم رطوبت بسیار کمتری نیز دارند. در این صورت باید جای گیاه را تغییر دهید و مکان مناسب‌تری را برای آن انتخاب کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان