جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(99)

گیاهان آپارتمانی تنها امید انسان مدرن به داشتن بخش کوچکی از طبیعت هستند. گل و گیاه علاوه بر زیبایی فواید زیادی هم دارند از حمله اینکه روی ورحیه ما تاثیر مثبتی می گذارند یا مثلا هوا را تمیز می کنند. و از آنجایی که ما آدم‌ها حسابی از طبیعت دور شده و گرفتار زندگی پر مشغله امروزی شده ایم، گیاهان آپارتمانی اهمیت بسیار ویژه ای پیدا کردند تا کمی سرسبزی ببینیم و دل مان را خوش کنیم به این که طبیعت در زندگی ما جا دارد. در صورتی که شما هم علاقه زیادی به گل و گیاه دارید، می‌خواهید تقریباً هر اتاقی را با قرار دادن یک گلدان گل شاداب کنید و در عین حال زمان زیادی برای رسیدگی به گیاهان ندارید، بهتر است مواردی را انتخاب کنید که به نگهداری زیادی نیاز ندارند و در بیشتر شرایط بدون شکل و کاملا خوب رشد می‌کنند. مثلا می‌توانید گیاهانی را  انتخاب کنید که به نور زیاد نیاز ندارند یا گیاهانی که آبرسانی زیاد یا کم  و در واقع تنبلی های شما را دوام می‌آورند. 

۱۴ گیاه آپارتمانی که به مراقبت زیاد نیاز ندارند

موارد قید شده در زیر همگی گیاهانی هستند که با کمی توجه رشد خیلی خوبی خواهند داشت:

درخت پول

این درختچه زیبا، با تنه بافته شده، می‌تواند تا ۴ متر در داخل خانه رشد کند. درخت پول یک گیاه محبوب برای هدیه است، زیرا اعتقاد بر این است که شانس می‌آورد. این گیاه را شش ساعت در روز در معرض نور روشن و غیر مستقیم خورشید قرار دهید و فقط زمانی به آن آب بدهید که خاکش خشک شده باشد.

فیلودندرون

نام فیلودندرون از کلمه یونانی philo- که به معنای “عشق” است و دندرون – کلمه “درخت” گرفته شده است. اکثر انواع فیلودندرون می‌توانند فضای کم نور و آبیاری بسیار کم را تحمل کنند. آنها دوست دارند در فضای خشک باشند، بنابراین بیش از یک بار در هفته این گیاه را آبیاری نکنید.

گیاه نخشید

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی بدون دردسر هستید، گیاه همیشه سبز چینی یا نخشید که به نام آگلائونما نیز شناخته می‌شود، انتخابی عالی است، به شرطی که از شرایط رشد مناسب آن پیروی کنید. این گیاه فقط هر 5 تا 10 روز یکبار به آبیاری نیاز دارد  و نور غیر مستقیم خورشید کم تا روشن برای سالم ماندن آن کافی است. شما می‌توانید انواعی از این گیاه را با برگ‌های سبز دارای راه راه‌های پررنگ از نقره ای تا قرمز پیدا کنید.

گل گندمی

چه چیزی بهتر از گل گندمی؟ این گیاه نگهداری بسیار ساده ای دارد، در واقع فقط نور زیاد و آبیاری هفتگی می‌خواهد.

گیاه غوره ای

زیبایی این گیاه غیر معمول را به خانه خود بیاورید و پشیمان نخواهید شد. با یک برنامه آبیاری دو تا سه هفته ای این گیاه را راضی نگه دارید – خاکی که کمی مرطوب نگه داشته شود برای گیاه غوره ای عالی است. هر روز چندین ساعت نور خورشید روشن و غیر مستقیم هم نیاز دارد.

گیاه پلاتیسریوم

پلاتیسریوم هم از گیاهانی است که نگهداری زیادی نمی‌خواهد. شاخه‌های شاخ مانند پلاتیسریوم می‌تواند جلوه ای منحصر به فرد به خانه شما ببخشد. این گیاه که بومی استرالیا و آسیا است، با رطوبت متوسط و نور کم تا متوسط (نه مستقیم)،می‌تواند در خانه خوب رشد کند.

ارکیده

هنگامی که صحبت از گیاهان گلدار که نیاز به مراقبت کمی دارند، می‌شود، به سختی می‌توانید گزینه ای بهتر از ارکیده پیدا کنید. این گل را بیش از حد آب ندهید (هفته ای یک بار کافی است) و به این انتخاب محبوب نور روشن و غیر مستقیم بدهید. 

برگ انجیری

برگ انجیری برای کسانی که تمایل به آبیاری بیش از حد گیاهان دارند ایده آل هستند. به آن نور کافی بدهید، و خواهید دید که گل‌های زیبای آن در طول زمان شکوفا می‌شوند. توجه داشته باشید که این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است.

گیاه مار یا سانسوریا

سانسوریا می‌تواند یک ماه بدون آب دوام بیاورد. برگ‌های این گیاه معمولاً سفت، تیز و سیخ دار هستند. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است.

گیاه یشم

یشم آب را در برگ‌های گرد خود نگه می‌دارد، بنابراین گاهی اوقات می‌تواند بیش از یک ماه بدون هیچ توجهی زنده بماند. اگر این گیاه مجددا آب دریافت کند، شروع به آبگیری مجدد و رشد می‌کند. آن را در مقابل یک پنجره آفتابی (ترجیحاً رو به جنوب یا غرب) قرار دهید و زمانی که خاکش خشک شد آبیاری کنید. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است.

مارچوبه سرخسی

مارچوبه سرخسی در فضاهای روشن و همچنین گوشه‌هایی با نور بسیار کم می‌تواند خوب رشد کند. خاک این گیاه کرکی را همیشه مرطوب نگه دارید. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است.

یوکا

دستور ساخت یک یوکای شاد آسان است: خورشید، خورشید و خورشید بیشتر. در یک گلدان به اندازه کافی عمیق یوکا را بکارید و آب کافی به آن بدهید. توجه داشته باشید: این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است.

پپرومیا یا قاشقی

این گیاه رنگارنگ در داخل خانه به خوبی رشد می‌کند. پپرومیا همچنین آب را در ساقه و برگ‌های خود نگه می‌دارد و به این ترتیب نسبت به خشکی مقاوم می‌شود. این گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید و در بین جلسات آبیاری بررسی کنید که آیا خاک کاملاً خشک شده است یا نه.

پوتوس

این گیاه توانایی مقاومت در نور کم و زیاد و همچنین آبیاری کم و آبیاری بیش از حد را دارد. توجه داشته باشید که این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 99

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان