جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

برای تقویت استخوان‌ها باید به رژیم غذایی روزمره توجه کنید و غذاهایی را در آن بگنجانید که به مقاومت و استحکام استخوان‌ها کمک کنند. همانطور که می‌دانید کلسیم و ویتامین دی از مواد معدنی مهمی هستند که برای رشد و تقویت استخوان به آن ها نیاز داریم. به همین دلیل سعی کنید غذاهای حاوی این مواد معدنی مصرف کنید. با این حال اگر دچار پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوان ها شده‌اید، به خصوص اگر در میانسالی هستید یا در دوران یائسگی به سر می‌برید، باید حتما به فکر تقویت استخوان ها باشید. هرچند در چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کنید، اما می‌توانید از گیاهان دارویی برای تقویت استخوان ها نیز استفاده کنید. داروی گیاهی برای تقویت استخوان ها نه تنها به استحکام آن ها کمک می‌کند، بلکه به تقویت سلامت کلی بدن نیز کمک می‌کند.

داروی گیاهی برای تقویت استخوان

با گنجاندن این گیاهان دارویی در رژیم غذایی روزمره از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری خواهید کرد:

کوهوش سیاه

کوهوش سیاه - داروی گیاهی برای تقویت استخوان

کوهاش سیاه بهترین داروی گیاهی برای تقویت استخوان است. این گیاه آنقدر قوی است که می‌تواند به درمان پوکی استخوان کمک کند زیرا حاوی ماده‌ای به اسم فیتواستروژن است که عملکردی شبیه به هورمون استروژن دارد و می‌تواند از روند تحلیل رفتن استخوان‌ها جلوگیری کرده و باعث تقویت استخوان ها شود. با این حال هرگز از عواض جانبی هیچ گیاه دارویی نباید غافل شد و حتما قبل از مصرف آن با پزشک صحبت کنید.

سویا

برای درمان پوکی استخوان و تقویت آن‌ها سویا مصرف کنید. سویا از گیاهان ارزشمند دارویی است که به شکل شیر یا توفو در دسترس است. این گیاه دارویی سرشار از ماده ای به اسم ایزوفلاون است که درست مانند استروژن عمل می‌کند. به همین دلیل مصرف آن برای خانم هایی که در دوران یاسئگی قرار دارند، بیشتر توصیه می‌شود. سویا می‌تواند از تحلیل رفتن استخوان ها جلوگیری کرده و جلوی ابتلا به پوکی استخوان در زنان یائسه و مردان مسن را بگیرد.

تخم کتان

از دیگر داروهای گیاهی برای تقویت استخوان می‌توان به تخم کتان اشاره کرد. این گیاه دارویی به کاهش سطح کلسترول، تنظیم قند خون، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و سرطان کمک می‌کند. همچنین با مصرف منظم این دارو علاوه بر تقویت استخوان‌ها می‌توانید از تحلیل رفتن بافت استخوان نیز جلوگیری کنید.

آویشن

آویشن

هیچ آشپزخانه‌ای بدون آویشن نیست. این گیاه دارویی که از خانواده نعناع است، نه تنها عطر و بوی خوبی دارد بلکه به عنوان یک داروی گیاهی فوق العاده نیز شناخته می‌شود. زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و استخوان ها می‌شود. زنان یائسه باید بیشتر آویشن مصرف کنند تا بتوانند جلوی ابتلا به پوکی استخوان را بگیرند زیرا در این سن تحلیل استخوان ها افزایش یافته و استخوان‌ها مقاومت همیشگی را از دست می‌دهند. از طرفی آویشن سرشار از کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین K است که منجر به قوی تر شدن استخوان ها می‌شود. اگر به طور منظم آویشن مصرف کنید، می‌توانید سلامت استخوان ها را تضمین کنید.

زردچوبه؛ داروی گیاهی برای تقویت استخوان

بله! از دیگر ادویه هایی که همیشه در دسترس دارید، زردچوبه است. این گیاه دارویی تاثیر خوبی بر درمان پوکی استخوان دارد. همچنین از آنجایی که این ادویه از خانواده زنجبیل‌ها است با خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی قدرتمندش می‌تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن و تقویت استخوان ها کمک کند. از طرفی کورکومین، ماده فعال موجود در آن با مصرف مداوم و منظم به بهبود تراکم استخوان ها کمک می‌کند.

تخم گشنیز

تخم گشنیز، هم به عنوان داروی گیاهی برای تقویت استخوان ها و هم به عنوان یک ادویه مقوی و خوش عطر و طعم در ترکیب غذاها استفاده می‌شود. اگر دچار پوکی استخوان هستید، سعی کنید در طول روز چند وعده دمنوش تخم گشنیز بنوشید. این گیاه دارویی حاوی ویتامین دی و کلسیم است که هر دو برای سلامت و تقویت استخوان‌ها ضروری هستند. از طرفی با داشتن آهن، پتاسیم، منیزیم و منگنز می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

گزنه

همانطور که می‌دانید گزنه سرشار از ویتامین دی، یک ویتامین ضروری برای استخوان‌هاست که به جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان کمک می‌کند. این گیاه علاوه بر ویتامین دی، سرشار از منیزیم، آهن و کلسیم است. بهترین روش مصرف گزینه به صورت دمنوش است. با این حال هرچند گزنه به تقویت و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند اما حتما به عوارض جانبی گزنه توجه کنید و قبل از مصرف با پزشک صحبت کنید.

مریم گلی قرمز؛ داروی گیاهی برای تقویت استخوان

مریم گلی قرمز؛ داروی گیاهی برای تقویت استخوان

در طب سنتی مریم گلی قرمز به عنوان دارویی برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که با از بین بردن رادیکال های آزاد از تحلیل رفتن استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. همچنین با مصرف مریم گلی قرمز می‌توانید به بهبود رشد استخوان‌ها و افزایش توده استخوانی کمک کنید.

شبدر قرمز

زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند یا دچار گرگرفتگی می‌شوند، باید حتما شبدر قرمز مصرف کنند. از طرفی این گیاه تاثیر فوق العاده‌ای بر درمان پوکی استخوان داشته و به تقویت و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده اگر به طور منظم شبدر قرمز مصرف کنید می‌توانید از ابتلا به پوکی استخوان و ضعیف شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

گیاه دم اسب

یکی دیگر از گیاهان مقوی برای درمان پوکی استخوان و تقویت استخوان  گیاه دم اسب است. سعی کنید این گیاه را با مشورت پزشک مصرف کنید تا از عوارض جانبی آن در امان بمانید. گیاه دم اسب حاوی مواد معدنی و کلسیم است که به استحکام و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید زنان یائسه بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند، به همین دلیل باید حتما گیاه دم اسب استفاده کنید تا هم از ابتلا به پوکی استخوان ها جلوگیری کنید، هم به تقویت آن‌ها کمک کنید. با این حال این گیاه باعث کاهش شدید ویتامین B1 می شود. بنابراین حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان