جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.2
(547)

چیزهای زیادی در طول روز برای جلب توجه ما با هم رقابت می‌کنند. ایمیل‌های بی‌پایانی، تماس ها، انجام وظایف و هزار و یک کار دیگر! در این زندگی شلوغ که به نظر می‌رسد هر لحظه چیزی برای ورود به ذهن وجود دارد، می‌بایست تکنیک تخلیه ذهن را بدانید تا به آرامش برسید! پاکسازی ذهن برای تقویت مجدد ذهن و تکمیل وظایف ظو کارها به بهترین شکل ممکن ضرورت دارد. اگر به دنبال ایده هایی برای شروع تخلیه ذهن هستید، به این ۵ تکنیک ساده نگاهی بیندازید و به مرور آنها را به یک عادت تبدیل کنید:

فهرستی از کارها تهیه کنید

نوشتن آنچه که باید انجام دهید به شما کمک می‌کند همه چیز را نظم بدهید و سازماندهی کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد «افکار خود را روی کاغذ خالی کنید» و فضای مربوط به این کارها را در ذهن تان آزاد کنید. با یادداشت کردن، «گرفتن وقت از پزشک»، این فکر دیگر هر چند روز (یا چند ساعت) یک بار به ذهن شما خطور نخواهد کرد.

نه گفتن را یاد بگیرید

یک تکنیک تخلیه ذهن بسیار مهنم همین است!‌ همیشه نمی توانید بله بگویید. ما زمان و منابع محدودی داریم. در واقع، تعهدی که نمی توانید به آن پایبند باشید (برای هر دو طرف) بسیار بدتر از نه گفتن است. در کار و زندگی، باید اولویت بندی کنیم و تصمیم بگیریم. همچنین بد نیست که نیازهای خود را اولویت بندی کنید. این مخصوصاً اگر احساس فرسودگی یا سرگیجه می‌کنید اهمیت دارد. نه گفتن استرس شما را کاهش می‌دهد و زمان ارزشمندی برای خودتان باقی می‌گذارد. اگر اول از خودتان مراقبت نکنید، نمی توانید به دیگران کمک کنید. به علاوه بد نیست دمنوش آرامش اعصاب نیز مصرف کنید.

کارها را در اسرع وقت انجام بدهید

کارها را به تعویق نیندازید چرا که به تعویق انداختن کار فقط استرس شما را افزایش می‌دهد و شما را از کارهای دیگر دور می‌کند. کارهای تاخیری می‌توانند فضایی در ذهن شما اشغال کنند و احساس گناه را افزایش دهند. اگر کار چیزی ناخوشایند است، سعی کنید آن را به قسمت های مختلف تقسیم کنید، یا استراحت های مکرر داشته باشید. اجتناب از به وقفه انداختن کار نیز کمک خواهد کرد. بهره وری شما به شدت کاهش می‌یابد اگر ذهن شما پر از افکار باشد.

اگر از خانه کار می‌کنید، یک مکان آرام پیدا کنید و در را ببندید. از تنظیمات ایمیل، تلفن و چت‌های خود استفاده و اعلان‌ها را خاموش کنید و به دیگران اطلاع دهید که برای مدتی مشغول هستید. اگر در دفتر کار می‌کنید به همکاران خود بگویید که به فضایی بدون عوامل حواس پرتی نیاز دارید و مرزهای شخصی سالمی ایجاد کنید.

استراحت کنید

ریتم شبانه روزی یا ساعت درونی بدن به حفظ سلامت ذهن و بدن کمک می‌کند. گاهی اوقات کار کردن در زمانی که بدن ما نمی‌خواهد – مانند اواخر شب، یا صبح خیلی زود – گزینه مناسبی نیست. ممکن است فکر کنید که خیلی سرتان شلوغ است و وقت ندارید. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که نمی‌توانید برای پاک کردن ذهن خود وقت نگذارید.

اما دور شدن از چیزی که در حال حاضر روی آن کار می‌کنید به شما کمک می‌کند فضایی برای هر نوع استراحتی که در طول روز نیاز دارید پیدا کنید. به علاوه، وقتی به کارتان بازگردید، خواهید دید که توجه تان افزایش یافته است. اگر احساس می‌کنید گیر کرده اید، این استراتژی ها را امتحان کنید:

  • قدم بزنید
  • به موسیقی گوش دهید (می‌تواند مزایای شگفت انگیزی داشته باشد)
  • فصلی از کتاب مورد علاقه تان را بخوانید
  • نقاشی یا رنگ آمیزی کنید
  • یک مدیتیشن هدایت شده انجام دهید یا تنفس آگاهانه را امتحان کنید
  • چرت بزنید

ورزش بدنی، هوای تازه و خواب راه‌های فوق‌العاده‌ای برای دور کردن افکار از ذهن و بهبود حافظه هستند. استراحت بیشتر به افزایش اثربخشی و بهره وری شما کمک می‌کند. مدیتیشن می‌تواند به شما در تمرین ذهن آگاهی و غلبه بر احساسات منفی کمک کند. استفاده از اپلیکیشن ها، انجام دادن این تکنیک های آرامش را آسان می‌کند. اگر مشکل خواب دارید، تمرین مدیتیشن در پایان روز یا برنامه شبانه کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد. بد نیست۱۰ فایده‌ علمی مراقبه (مدیتیشن) را بیاموزید.

به دنبال کمک باشید

از یک همکار، رئیس، یک دوست یا مشاوره پزشکی و درمانگر کمک بخواهید. در مورد آنچه تجربه می‌کنید با خودتان و دیگران صادق باشید. اگر احساس خستگی می‌کنید یا فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنید، حتما موضوع را بگویید. تصدیق و بیان احساسات خود فشار روانی شما را کاهش می‌دهد. گفتگو با دیگران دیدگاه های جدیدی در مورد یک مشکل به شما می‌دهد و بار شما را سبک می‌کند.

کلام پایانی

۵ تکنیک تخلیه ذهن را با هم آموختیم. حفظ کردن و نگه داشتن همه چیز در ذهن واقعا آزاردهنده است. اضطراب ما افزایش می‌یابد و خستگی ذهنی زمانی ایجاد می‌شود که نگرانی‌ها و تکالیف سنگین را در ذهن‌مان حفظ می‌کنیم. تمرین ذهن آگاهی با اولویت دادن به وظایف، تغذیه سالم و خواب کافی کمک‌مان می‌کنند که آرامش بیشتری داشته باشیم. اینها راه‌هایی ساده و در عین حال بسیار مؤثر برای راه‌اندازی مجدد ذهن هستند. به بدنتان گوش بدهید زیرا دقیقا به شما می‌گوید که چه چیزی نیاز دارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 547

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان