جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.7
(3)

همه ما روزهایی را داریم که فشار روی‌مان زیاد می‌شود و احساس می‌کنیم که استرس ممکن است کاملاً بر ما غلبه کند و ما را از پا دربیاورد. وقتی افکار ما با سرعت هزار کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستند، پیدا کردن راهی برای کاهش سرعت و تمرکز دوباره در لحظه حال دشوار است. دمنوش آرامش اعصاب اینجا به دادمان می‌رسد. در این نوشتار ۷ دمنوش را معرفی کرده‌ایم که به آرامش اعصاب و کاهش استرس کمک می‌کنند. با ما همراه باشید تا این دمنوش‌ها را بشناسید و نوشیدن آنها را بخشی از برنامه روزمره‌تان قرار بدهید.

دمنوش آرامش اعصاب

برخی چای‌ها وجود دارند که به ما کمک می‌کنند زمانی که استرس یا مضطرب هستیم، آرامش پیدا کنیم. چای سیاه ممکن است نوشیدنی سنتی بریتانیایی باشد، اما محتوای کافئین آن گاهی اوقات می‌تواند اضطراب را بدتر کند. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم زمانی که نیاز به یک لحظه آرامش پیدا کنیم، انتخاب کنیم. بهترین دمنوش های آرامش بخش را در زیر می‌بینید:

بابونه برای آرامش

دمنوش بابونه برای آرامش اعصاب

بابونه‌ی آرام بخش، یک مسکن شناخته شده استرس و چای محبوب برای تسکین ذهن آشفته است. خواص ضد اضطراب آن از فلاونوئیدی به نام آپیژنین ناشی می‌شود. آپیژنین یک آرام بخش طبیعی است که به نظر می‌رسد اثرات مشابه با داروهای ضد افسردگی در مغز دارد. این ترکیب عامل تسکین استرس و اضطراب است. همچنین اثربخشی آن را به عنوان یک درمان برای بی خوابی ثابت شده است، که اگر سطح استرس، شما را از داشتن یک خواب خوب در شب باز می‌دارد، خبر خوبی است. از خواص بابونه و بخور بابونه نیز برای پوست غافل نشوید.

لوندر یا اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی دیگر از گیاهانی است که به دلیل خواص تسکین دهنده اش به خوبی شناخته شده است. بسیاری از اسانس‌های آروماتراپی، اسپری‌ها و شمع‌ها از آن برای بهبود خواب شبانه استفاده می‌کنند، اما اسطوخودوس همچنین می‌تواند در ترکیب چای آرام‌بخش برای مبارزه با استرس و اضطراب استفاده شود.

اسطوخودوس نیز مانند بابونه یک آرام بخش طبیعی است که به کاهش افکار آزاردهنده و آرامش بدن کمک می‌کند. اثرات آرام‌بخش اسطوخودوس علاوه بر اینکه خواب آرام‌تری به ما می‌دهد، می‌تواند به کاهش اضطراب در هنگام بیداری کمک کند و آرامشی را که بسیار لازم داریم، به ما بدهد.

دمنوش آرامش اعصاب: گل ساعتی

گل ساعتی مانند بابونه حاوی مقادیر قابل توجهی فلاونوئید آپیژنین است که این گیاه را به جایگزینی طبیعی برای داروهای ضد افسردگی برای درمان اضطراب و استرس تبدیل می‌کند. طعم ملایم آن به این معنی است که به راحتی می‌توان آن را به هر ترکیب چای گیاهی اضافه کرد.

اگر استرس و نگرانی خواب تان را مختل می‌کند، گل ساعتی یک گیاه عالی برای شماست. این گیاه دارویی قرن‌ها به عنوان یک درمان سنتی برای بی خوابی استفاده شده است و شواهد علمی برای حمایت از اثربخشی آن نیز وجود دارد.

 بادرنجبویه

بادرنجبویه که عضوی از خانواده نعناع است، طعم تسکین دهنده مرکبات و نعناع دارد. نه تنها طعم آن خوب است، بلکه به تسکین اضطراب نیز کمک می‌کند و همین آن را به یک ماده محبوب در ترکیبات تسکین دهنده چای گیاهی تبدیل می‌کند.

به نظر می‌رسد خواص آرام بخش بادرنجبویه از توانایی آن در تحریک تولید GABA، یک انتقال دهنده عصبی موجود در مغز ما ناشی می‌شود. سطوح پایین این انتقال دهنده عصبی با اضطراب و خلق و خوی ضعیف مرتبط است، بنابراین نوشیدن منظم چای بادرنجبویه ممکن است به تقویت خلق و خو و کاهش استرس شما کمک کند. شاید بد نباشد ۷ نشانه فیزیکی استرس که بدن نشان می دهد را بشناسید.

گیلاس زمستانی

گیلاس زمستانی: دمنوش آرامش اعصاب

یکی از مهمترین گیاهان در آیورودا، آشواگاندا یا گیلاس زمستانی یک آداپتوژن ارزشمند است، به این معنی که به ما کمک می‌کند تا با استرس مبارزه کنیم و تعادل خوبی در بدن و ذهن خود پیدا کنیم.

آشواگاندا قرن‌ها در هند به عنوان یک درمان سنتی برای اضطراب و استرس استفاده شده است. در غرب نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا مطالعات علمی به طور فزاینده ای از این ادعاها پشتیبانی می‌کنند. آشواگاندا علاوه بر آرام کردن ذهن ما، به دلیل افزایش انرژی و شفافیت ذهنی معروف است.

دمنوش آرامش اعصاب: زالزالک

پزشکان زالزالک را به‌عنوان داروی مناسب برای قلب می‌شناسند – هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی. در حالی که این گیاه اغلب برای محافظت و تقویت سیستم قلبی عروقی استفاده می‌شود، برای کاهش اضطراب و ایجاد آرامش نیز ارزشمند است.

زالزالک منبع دیگری از آپیژنین است، همان فلاونوئیدی که به بابونه و گل ساعتی خاصیت آرامش بخشی می‌دهد. شاید این همان چیزی است که آن را به یک داروی گیاهی محبوب برای بی خوابی و همچنین استرس و نوسانات خلقی تبدیل می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان