جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

تمیز کردن سرامیک کف خیلی کار سختی است. شاید فکر کنیم می توانیم با یک دستمال کشیدن ساده روی سرامیک‌ها بتوانیم آن‌ها را برق بیاندازیم اما اینطور که به نظر می‌رسد آسان نیست بلکه ما برای تمیز کردن سرامیک به مواد شوینده شیمایی، اسپری براق کننده سرامیک یا هر تمیز کننده شیمیایی دیگر نیاز داریم تا لکه های روی سنگ‌ها را از بین ببریم.

به همین دلیل ما فکر کردیم بهتر است بهترین جرم گیر کاشی و سرامیک خانگی را به شما معرفی کنیم. ما به 6 محلول شگفت انگیز پرداخته ایم که می توانید سه سوته سرامیک‌ها را برق بیاندازید.

سرکه و لیموترش محلول برای برق انداختن سرامیک

سرکه و لیموترش محلول برای برق انداختن سرامیک

اگر روی سرامیک ها جرم تجمع کرده و باعث کدر و مات شدن آن‌ها شده، سعی کنید با یک محلول خانگی آن‌ها را پاک کنید. مقداری آب لیمو تازه را روی سطح بریزید و با یک دستمال روی سرامیک‌ها بمالید. بعد یک دستمال را به سرکه آغشته کنید، چند دقیقه صبر و دوباره آن‌ها را بسایید تا به طور کامل برق بی‌افتند.

یادداشت مهم: اگر سرامیک‌ها از سنگ‌های گرانتی هستند، نباید روی آن‌ها سرکه و لیموترش بریزید. همچنین هرگز سرکه و لیمو را با مواد شوینده و شیمیایی مخلوط نکنید.

جوش شیرین

موقعی که می خواهید لکه های سرامیک را پاک کنید، از جوش شیرین استفاده کنید. کافیس است مقداری جوش شیرین را به آب اضافه کنید و سپس آن را روی سرامیک ها بریزید و با دستمال یا تی سرامیک را بشویید. در نهایت سرامیک ها را با آب ولرم بشویید و با یک دستمال خشک آب سرامیک ها را بگیرید.

محلول الکل و مایع ظرفشویی

محلول الکل و مایع ظرفشویی

برای برق انداختن فوری سرامیک‌ها، یک چهارم لیوان الکل را با سه تا چهار قطره مایع ظرفشویی و مقداری آب مخلوط کنید. سپس درون یک بطری اسپری بریزید و بعد روی سرامیک‌ها اسپری کنید. حالا یک دستمال میکروفایبر بردارید و سطح سرامیک‌ها را بسایید. این محلول خاصیت قلیایی دارد و به راحتی جرم‌ها را از بین می‌برد. همچنین این محلول برای تمیز کردن سرامیک های گرانیکی نیز مناسب است. اما قبل از استفاده از این محلول یا هر محلول‌ ابتدا آن را گوشه ای از سرامیک امتحان کنید تا اگر مناسب جنس سرامیک نیست، باعث آسیب رساندن به آن نشوید. بنابراین برای این که به جای براق شدن سرامیک‌ها باعث کدر شدن آن‌ها نشوید، حتما محلول را تست کنید.

چگونه سرامیک کف خانه را براق کنیم؟ با نوشابه

نوشابه بهترین محلول تمیز کننده سرامیک هاست که می توانید با آن نه تنها لکه ها را از بین ببرید بلکه می توانید به برق انداختن آن نیز کمک کنید. پس وقتی می خواهید سطح سرامیک‌ها را تمیز کنید، یک بطری نوشابه را روی سطح سرامیک بریزید و در نهایت با آب کف سرامیکی را شستشو دهید.

وایتکس

وایتکس

وایتکس از بهترین جرم گیرهای شیمیایی برای تمیز کردن سرامیک است. مقداری وایتکس روی کف سنگی بریزید و با تی روی سطح پخش کنید و همه قسمت‌ها را بسایید تا همه جرم‌ها درون وایتکس حل شده و تمیز شوند. سپس سطح سرامیکی را با آب بشویید تا بوی تند وایکتس به طور کامل از بین برود. سعی کنید وایتکس را دور از چشم نگهدارید و اگر با بوی آن حساسیت دارید، وایتکس را با کمی آب مخلوط کنید و بعد استفاده کنید.

ترکیب جوش شیرین، سرکه و آمونیاک

اگر سرامیک ها آنقدر جرم گرفته و لکه افتاده که به آسانی و با محلول های بالا قابل پاکسازی نیستند، بهتر است از ترکیب جوش شیرین، سرکه و آمونیاک که قوی ترین پاک کننده محسوب می شود، استفاده کنید. این مواد اسیدی است و وقتی روی هر نوع کاشی و سرامیک ریخته شود، خیلی زود لکه ها را از بین برده و باعث براق شدن آن‌ها می شود. کافی است نصف لیوان سرکه را با یک چهارم لیوان جوش شیرین و یک لیوان پر آمونیاک مخلوط کنید و درون سطل آب بریزد و خوب هم بزنید. بعد محلول را روی سرامیک بریزید، با یک تی محلول را روی کف پخش کنید، با یک دستمال سرامیک‌ها را بسایید و در نهایت آن ها را بشویید و خشک کنید. این کار باعث برق افتادن سرامیک ها می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان