جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
62 بازدید

ترفندهای نظافت وسایل روزمره (معرفی نحوه شستشوی صحیح)

ترفندهای نظافت وسایل روزمره (معرفی نحوه شستشوی صحیح)
خواندن 7 دقیقه
3.7
(6)

اطلاع از نحوه صحیح شستن وسایل روزمره به شما را امکان می دهد تا از وسایل تان برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید. هرچند گاهی اوقات بهترین گزینه برای شستن وسایل روزمره شستشوی ماشینی است. اما باید به اقدامات احتیاطی را مد نظر بگیرید، مثلا به مواد تشکیل دهنده و نوع پارچه ها توجه کنید. همچنین باید بدانید شستشوی دستی مناسب است یا شستشوی ماشینی. نکاتی از این دست بر دوام آنها اثرگذار هستند. اگر شما نیز به دنبال جلوگیری از آسیب به وسایل تان هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید تا یاد بگیرید شیوه درست شستشوی أقلام متفاوت چگونه است.

حوله

حوله را جدا از دیگر لباس‌ها بشویید. آب ماشین لباسشویی را روی گرم ترین درجه تنظیم کنید و یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید. سپس آن را روش کنید تا سرکه و آب حوله را خیس کنند. در مرحله بعد ماشین لباس شویی را خاموش کرده بگذارید حوله‌ها حدود یک ساعت در این محلول خیس بخورد.

لباسشویی را دوباره روشن کنید، مقداری مواد شوینده، نرم کننده و دوباره یک فنجان سرکه در آن بریزید و بگذارید حوله‌ها کامل شسته شوند. اگر نمی‌خواهید از سرکه استفاده کنید، مقداری آب لیمو داخل ماشین بریزید. لیمو به نرم و تمیز شدن حوله‌ها کمک می‌کند.

شلوار جین

اول از همه، لازم به ذکر است که نیازی نیست زود به زود شلوار جین تان را بشویید. در واقع، شستن مکرر این جنس شلوار باعث فرسوده شدن بیشتر آن می شود. بنابراین شلوار جین تان را هر 4 تا 6 هفته یک بار بشویید، مگر این که لکه های خیلی بزرگ و ماندگاری روی آن وجود داشته باشد که نیاز به شستشو پیدا کند.

ترفند شستن پرده و توری  ترفندهای نظافت وسایل روزمره

قبل از شستن شلوار جین، آن را برعکس کنید تا رنگش تغییر نکند. از مواد شوینده محافظ رنگ لباس یا سرکه استفاده کنید و دمای آب را به پایین ترین حد ممکن رسانده و کوتاه ترین زمان را برای شستن تنظیم کنید. اگر گزینه ای برای شستن ملایم روی ماشین لباس شویی وجود دارد، بدون تردید همان گزینه را انتخاب کنید.

کیسه های مواد غذایی قابل استفاده مجدد

در استفاده از کیسه های مواد غذایی قابل استفاده مجدد، ابتدا به برچسب روی‌شان دقت کنید، زیرا کیسه های خرید از مواد مختلفی ساخته شده اند. با این حال خبر خوب این است که اکثر کیسه های خرید نخی و پارچه ای را می توان در ماشین شست. از آب داغ و یک شوینده معمولی استفاده کنید.

کیسه های پلاستیکی را با دست و آب گرم بشویید. سپس آن را برعکس کنید تا گوشه های پلاسیتک نیز کامل شسته شود. برای شستن آن ها 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی داخل آب بریزید و بگذارید کیسه ها 15 دقیقه در این محلول خیس بخورند. قبل از استفاده دوباره بگذارید کامل خشک شوند.

کفش

برای نظافت وسایل روزمره مانند کفش، ابتدا کثیفی و گرد و خاک سطح کفش را با دستمال مرطوب پاک کنید و قبل از شستن با آب گرم و صابون، کف کفش ها را با مسواک تمیز کنید. کفی ها و بند کفش ها را بیرون بیاورید و همه را جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید.

کفش ها را در یک کیسه توری قرار دهید در آن را ببندید، سپس لباسشویی را روی دور شستشوی ملایم تنظیم کنید و آن را روشن کنید. فراموش نکنید که آب داغ باعث ضعیف شدن، ترک خوردن یا ذوب شدن چسب های دور کفش می‌شود. از نرم کننده پارچه نیز استفاده نکنید زیرا ممکن است مقداری از آن روی کفش ها باقی مانده و کثیفی بیشتری به خود جذب کند.

ترفند شستن پرده و توری  ترفندهای نظافت وسایل روزمره

در آخر، کفش ها را در هوای آزاد قرار دهید و قبل از پوشیدن آن ها حداقل 24 ساعت اجازه دهید تا کامل خشک شوند. از دور خشک کن لباسشویی هنگام شستن کفش استفاده نکنید.

پرده دوش

پرده حمام را بردارید و داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. ماشین را روی دور کوتاه با آب گرم تنظیم کنید. از این روش برای اکثر پرده ها استفاده کنید، اما برای پرده های پلاستیکی از آب سرد یا گرم استفاده نکنید، زیرا به پرده آسیب می رساند.

همچنین می توانید از سرکه برای شستن پرده ها استفاده کنید، اما از نرم کننده پارچه استفاده نکنید زیرا فقط باعث ایجاد بوی شیمیایی عجیب روی پرده ها می شود. پس از شستن پرده، آن را آویزان کنید تا کامل خشک شود. از خشک کن استفاده نکنید – زیرا آستر را ذوب کرده و به جای خشک کردن، آن را خراب می‌کند.

بالش

به برچسب پارچه بالشت تان توجه کنید که آیا مناسب شستن به ماشین است یا خیر. بهتر است بالش های مصنوعی و قدیمی را به این روش نشویید، زیرا ممکن است در ماشین از بین بروند. همچنین بالش های پر شده از پر، لاتکس و گندم سیاه را با ماشین نشویید.

ماشین لباسشویی را روی دور کوتاه تنظیم کنید و دما را مطابق به برچسب روی بالش انتخاب کنید. همچنین از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. در صورت لزوم برای آبکشی دوباره یک دور کوتاه را تنظیم کنید تا مواد شوینده به طور کامل از روی آن شسته و پاک شود. از طرفی به خشک شدن سریع بالش نیز کمک می کند. بالش را دو بار در سال بشویید. شستن مکرر کار چندان درستی نیست.

ترفندهای نظافت وسایل روزمره

عروسک های شکم پر

مانند خیلی از وسایل، برای شستن عروسک های پارچه ای شکم پر باید حتما به برچسب آن توجه کنید. روی برچسب خواهید دید که آیا باید آن را دستی بشویید یا با ماشین لباس شویی. اگر روی عروسک ها پولک وجود دارد، از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. همچنین اگر عروسک ها با توپ های فوم کوچک پر شده اند، بهتر است آنها را با دست بشویید.

ابتدا قسمت‌هایی را که می‌توانید جدا کنید را بردارید و همه را درون یک کیسه توری قرار دهید. قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی، عروسک ها را با محلول سرکه رقیق شده خیس کنید. سپس آن را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و مقدار خیلی کمی ماده شوینده ملایم به آن اضافه کنید. نیاز نیست از نرم کننده پارچه نیز استفاده کنید – زیرا سرکه به نرم و کرکی ماندن عروسک کمک می کند.

آب لباسشویی را روی آب سرد و ملایم ترین چرخه ممکن تنظیم کنید. هرگز از آب داغ برای شستن عروسک استفاده نکنید، زیرا آن را خراب می کند. در آخر اجازه دهید عروسک در هوا محیط خشک شود.

سوتین

سینک را با آب گرم پر کنید و مواد شوینده ملایم و بدون الکل را در آن مخلوط کنید. اگر از ترکیب شوینده مطمئن نیستید از شامپو بچه استفاده کنید. سوتین ها را داخل محلول خیس کنید، اما سعی کنید تنها سوتین های هم رنگ را با هم بشویید. اجازه دهید 10-15 دقیقه در محلول مواد شوینده و آب گرم خیس بخورند، اگر سوتین‌ها خیلی کثیف هستند، این مدت زمان را به یک ساعت برسانید.

اندازه شورت و سوتین ترفندهای نظافت وسایل روزمره

سوتین ها را بچرخانید و بچلانید و در آخر با آب تمیز آبکشی شان کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب شفاف شده و هیچ مواد شوینده ای روی آن ها باقی نماند. سپس روی طناب پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

همچنین گزینه دیگر برای شستن سوتین ها این است که آن ها را روی یک حوله بگذارید و بپیچانید. سپس به آرامی سوتین ها را فشار دهید تا رطوبت اضافی آن ها گرفته شود. سعی نکنید سوتین ها را خیلی بچلانید زیرا شکل خود را از دست می دهد. در آخر آن ها را در هوای آزاد خشک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان