خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی را دست کم نگیرید!

توسطپناه امینی

مهر ۳۰, ۱۴۰۱ به روز رسانی : آبان ۱, ۱۴۰۱
خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی

لیمو شیرین از سبز تا زرد روشن است و گاهی اوقات زرد-نارنجی آن را نیز می توانید پیدا کنید. وقتی برش می کنید، بوی شیرین و عسلی از خود متصاعد می کند. پالپ آن اسیدیته پایینی دارد و دارای طعمی ملایم و شیرین دارد. لیمو شیرین در تمام طول سال در دسترس است. همچنین از خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی استفاده می شود.

لیمو شیرین

نام لیمو شیرین از نظر گیاه‌شناسی Citrus limetta است. میوه‌ای بدون اسید از خانواده Rutaceae می باشد. اصطلاح لیمو شیرین یک توصیف کلی است که برای انواع مختلفی از میوه های شیرین و لطیف که دارای اسیدیته پایین هستند استفاده می شود. باید گفت لیمو شیرین لیمو واقعی نیست، بلکه یک ترکیب طبیعی بین دو گونه مرکبات است. لیمو شیرین بومی آسیا است و قرن هاست که به دلیل طعم شیرین خود میان مردم محبوب است.

ارزش غذایی

فایده لیمو شیرین برای سرماخوردگی منبع عالی ویتامین C آن است. که به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.. حاوی مواد مغذی دیگری از جمله ویتامین A، فیبر، کلسیم، پتاسیم، فولات و نیاسین نیز می باشد. آب لیمو شیرین همچنین حاوی فلاونوئیدها است، ترکیباتی که دارای خواص آنتی اکسیدانی برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد هستند. آب لیمو اغلب به عنوان داروی طبیعی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. همچنین می توانید برای کاهش تب، گلودرد و عفونت آن را با آب گرم و عسل مخلوط کنید و سپس بنوشید.

لینک های مرتبط:

فواید چای کراتوم + عوارض جانبی و دستور تهیه آن

همچنین: فواید شربت افرا: ۴ مزیت فوق العاده شربت افرا + عوارض جانبی آن

فواید برگ شنبلیله؛ ۱۵ مزیت فوق العاده شنبلیله + عوارض جانبی آن

خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی

لیمو شیرین به طور سنتی در نوشیدنی‌های دارویی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شد. اما آب آن طعم‌دهنده‌ای محبوب برای نوشیدنی‌های تازه‌ می باشد که می توانید در سراسر جهان از آن ها بنوشید. لیموهای بدون اسید دارای طعمی بسیار ملایم و گاهی بی مزه هستند، اما از طعم شیرین آن ها می توان در مجموعه وسیعی از نوشیدنی ها، چاشنی ها، روغن ها و غذاهای مختلف استفاده کرد.

  1. خاصیت ملین و ادرارآوری لیمو شیرین

درمان سرماخوردگی با لیمو شیرین یک روش معمول است که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند. زیرا لیمو شیرین حاوی ویتامین C است که به درمان سرماخوردگی کمک می کند و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش زیادی دارد. این نوع لیمو حجم زیادی آب دارد و باعث خاصیت ملین و ادرار آوری آن می شود. با لیمو می توانید دمای بدن و به خصوص تب ناشی از آنفلوآنزا و سرماخوردگی را کاهش دهید. از طرفی لیمو شیرین به سم زدایی بدن کمک می کند. به درمان گلو درد کمک می کند و برای جلوگیری از بروز سرماخوردگی و سرطان مفید می باشد.

  1. تاثیر لیمو شیرین بر پوست

لیمو شیرین برای درمان و از بین بردن آکنه و جوش مفید است. پوست لیمو شیرین را برای ماساژ روی صورت خود برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید. از پالپ لیمو شیرین نیز می توانید روی پوست خود استفاده کنید. لیمو شیرین را برش داده و روی صورت خود بمالید. بگذارید یک شب روی صورت مانده و صبح روز بعد پوست خود را بشویید. آب لیمو شیرین خاصیت سفید کنندگی و پاک کنندگی دارد. که می توانید به جای پاک کننده های شیمیایی از آن برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید.

  1. از بین بردن سیاهی زیر بغل، آرنج و زانو

لیمو شیرین خاصیت روشن کنندگی دارد. برای همین می توانید از آن برای روشن شدن بیشتر پوست خود استفاده کنید. همچنین خیلی از افراد از تیرگی و سیاهی زانو، آرنج و زیر بغل رنج می برند. خبر خوب این است که لیمو شیرین این تیرگی را از بین می برد. یک لیمو شیرین را برش داده و مدت 10 دقیقه روی صورت، آرنج، زانو و زیر بغل خود ماساژ دهید. و در آخر با آب سرد پوست خود بشویید. این میوه خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد.

  1. خواص لیمو شیرین برای افزایش اشتها

لیمو شیرین به تصفیه خون نیز کمک می کند. همچنین بر تولید بیشتر اسپرم نیز تاثیر دارد. با لیمو شیرین می توانید اشتهای خود را نیز افزایش دهید. اگر همیشه احساس گرما و تشنگی می کنید، این میوه به خنک کردن بدن و رفع تشنگی نیز کمک می کند.

  1. کنترل فشار خون

این میوه همچنین سرشار از پتاسیم است که می تواند به بهبود و درمان فشار خون بالا کمک کند. آب لیمو شیرین فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را نیز کاهش می دهد. اگر از فشار خون بالا رنج می برید، هر روز صبح یک لیوان آب لیمو شیرین بنوشید.

خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی؛ کاربرد لیمو شیرین

لیمو شیرین دارای طعم ملایم و بدون اسید است که در طعم خیلی از خوراکی ها استفاده می شود. آب لیمو شیرین را می توانید به سالاد ها، آب میوه های دیگر، سس ها و چاشنی در کنار غذاهای اصلی، دسرها و پیش‌غذاها سرو کرد.

مطالب مرتبط:

۲۳ فایده شگفت انگیز کدو حلوایی برای پوست، مو و سلامتی

سرماخوردگی یا کرونا؛ کرونا ویروس: گلودرد در حال حاضر شایع ترین علامت کرونا است

تقویت قوای جنسی؛ بهترین ریز مغذی ها برای بهبود اختلال عملکرد جنسی مردان

علاوه بر مصرف میوه لیمو، لیمو شیرین را می توان برای طعم دادن به سوپ ها، نوشیدنی های گازدار، اسموتی ها و لیمونادها نیز استفاده کرد. یا می توان آن ها را در ترکیب چای و دمنوش ها نیز مصرف کرد. همچنین می توان در کیک ها، چیزکیک ها، کلوچه ها و آب نبات ها نیز از لیمو شیرین استفاده کرد.

چرا لیمو شیرین پس از برش دادن تلخ می شود؟

آیا گاهی پیش آمده وقتی لیمو شیرین را برش داده اید پس از چند دقیقه تلخ شده باشد؟ باید گفت علت تلخی لیمو شیرین وجود آنتی اکسیدان های نارینژین و لیمونین در این میوه است که به سرعت با اکسیژن هوا ترکیب می شود و طعم تلخ به خود می گیرد.

با این حال این میوه خوشمزه و مغذی می تواند دارویی برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا در پاییز و زمستان باشد. درمان سرماخوردگی با لیمو شیرین بهترین روش درمانی است. اگر می خواهید خیلی زود خوب شوید، حتما از لیمو شیرین و آب آن در جریان سرماخوردگی خود استفاده کنید.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

مطالب مرتبط:

پروتئین گیاهی را در این ۶ ماده غذایی بیابید!

۸ فایده بی نظیر آب سیب برای سلامت بدن + عوارض جانبی

۹ ماده غذایی سالم برای رحم

بهترین شیوه یخ زدایی گوشت: ۶ روش برای آب کردن گوشت یخ زده

بهترین برنامه غذایی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا چیست؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *