جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2
(1)

بعضی روزهای تابستان به حدی گرم است که پوشیدن هر لباسی ممکن نیست. در واقع باید به شدت در انتخاب مانتو پارچه مانتو‌ی‌تان گزیده کار باشید تا گرمای تابستان و برخی روزهای بهار را راحت تر بگذرانید. ما هم در این مطلب کمک تان کرده ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. فهرست خنک ترین پارچه مانتویی در اختیار شماست. با خبرنامه همراه باشید!

خنک ترین پارچه مانتویی

برای انتخاب پارچه مناسب باید شناخت خوبی روی آنها و الیاف شان داشته باشید. هوا که گرم می شود بازار پارچه فروش ها پر می شود از طرح و جنس های تابستانی. با این حال باید دقت کنید که در کنار طرح و رنگ پارچه، خنک بودن و کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید. فهرست زیر برای شروع عالی است:

۱. شانتون

شانتون با ظاهری زیبا از پرکاربردترین پارچه های فصل بهار و تابستان است. این پارچه خنک تابستانی که برای مانتو تابستانی و شومیز مجلسی استفاده می شود برای تهیه انواع لباس مهمانی و رسمی مناسب است. مهم ترین ویژگی شانتون چروک نشدن و خوش دوخت بودنش است. شانتون برای پارچه مانتویی خنک تابستانی بسیار ایده آل است.

۳. پارچه نخی یا پنبه ای

بین پارچه های خنک تابستانی پنبه ای یا نخی عالی ترین است. با این پارچه میزان تعریق بدن تا حد زیادی کم می‌شود زیرا هوا از میان تار و پودش به خوبی عبور کرده و پوست در تماس با پارچه حس گرما ندارد. این پارچه ها برای شلوار خانگی هم مناسب هستند.

برای لباس تابستانی کودکان هم می توانید از این پارچه خنک استفاده کنید زیرا پارچه پنبه ای از ایجاد حساسیت در پوست کودک جلوگیری کرده و از سلامت او مراقبت می کند.

۳. کرپ تابستانی،‌خنک ترین پارچه مانتویی

کرپ یکی از بهترین پارچه های مانتویی است که انواع مختلفی هم دارد:

  • کرپ مازراتی: خیلی خنک نیست ولی پارچه ای بسیار شیک است و بین پارچه های موجود بهترین پارچه برای مانتو تابستانی مجلسی محسوب می شود.
  • کرپ حریر: این پارچه بسیار خنک، نازک است اما بدن نما نیست. کرپ حریر کره ای برای دوخت مانتو گشاد تابستانی و پانچو بهترین انتخاب است.
  • کرپ اسکاچی: این پارچه بافت خاص و کمی کشسانی دارد و چروک نمی شود. سکاچی بسیار بادوام است.

۴. لینن برای مانتوی خنک تابستانی

لینن خیکی ازخنک ترین پارچه های مانتویی و بسیار پرطرفدار است. لینن در اصل از کتان درست شده است. لینن تنخور فوق العاده شیکی دارد و اصلا به بدن نمی چسبد. این پارچه رطوبت را خیلی سریع جذب می. کند و زود هم خشک می شود.

۵. پارچه جین کاغذی

جین یا لی کاغذی (شمشیری) ترکیبی از کتان و پلی استر یا کتان و پنبه است. تار و پود این پارچه سفید و آبی است ولی در نهایت آن را آبی کمرنگ می بینید. این پارچه زود چروک می شود اما به راحتی هم اتو شده، حالت اولیه خودش را پیدا می کند. دوام بسیار خوبی هم دارد. لی کاغذی خنک و سبک است و برای مانتوهای تابستانی خنک عالی محسوب می شود.

۶. خنک ترین پارچه مانتویی: میکرو

میکرو یکی از بهترین پارچه ها برای مانتو تابستانی است. این پارچه لطیف، سبک و خنک است، ایستایی خوب و رنگ های بسیار متنوعی دارد. به علاوه در مرغوبیت میکرو هم حرفی نیست.

۷. کتان

پارچه کتان نرم و سبک بوده و استایل نیمه رسمی و کژوال برای‌تان به هم می زند. هوا در پارچه کتان، به راحتی جریان می یابد. تنها نکته منفی که در مورد پارچه تابستانی کتان وجود دارد، جذب بالای رطوبت آن است که در بافت تار و پود پارچه باقی می ماند و با شستشو به راحتی از بین نمی رود و شاید ماندگار شود. این حالت را احتمالا در قسمت یقه و زیربغل لباس های کتان دیده باشید.

۸. شیرشکری

شیر شکری ترکیبی است از نخ و پنبه است. این پارچه با ظاهر چروک و راه راه منحصر به فردش برای مانتو ایده آل است. رنگ های روشن این پارچه گرما را دفع و به خنک ماندن بدن در روزهای تابستان کمک می کند.

۹. خنک ترین پارچه مانتویی: ریون

نمونه عالی پارچه خنکی که چروک هم نمی شود ریون است. این «پارچه خنک» ریزش خوبی دارد و ترکیبی از الیاف مصنوعی و پنبه است. دوام ریون به دلیل الیاف مصنوعی و لطافت و خنکی اش به. دلیل پنبه موجود در آن است. این پارچه دوام خوبی هم دارد.

۱۰. پارچه ابریشمی

پارچه ابریشمی لوکس، سبک، به شدت لطیف و کم وزن است. از ابریشم شومیزهای ساده بدوزید که هم خنک هستند و هم بسیار زیبا!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان