جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.5
(15)

یک قدرت ظریف در اعتماد به نفس وجود دارد. بر خلاف لاف‌زنان، افراد با اعتماد به نفس اجازه می‌دهند که کارها‌ و اعتمال‌شان صحبت کنند نه خودشان! تفاوت در فروتنی است. اعتماد به نفس واقعی این نیست که دستاوردهای خود را روی صورت همه بزنید. بلکه به معنای دانستن ارزش خود است، بدون احساسِ نیاز به پخش کردن آن بین عالم و آدم!

اعتماد به نفس یا لاف زدن؟

افرادی که اعتماد به نفس واقعی دارند مجموعه ای از ویژگی‌ها را دارند که با آنها فخر نمی‌فروشند. آنها در هر موقعیتی آرام هستند و بدون استرس، چون می‌دانند که چه هستند و می‌دانند که چه می‌خواهند! بیایید این 9 مورد را که افراد با اعتماد به نفس واقعی هرگز در موردشان لاف نمی زنند بشناسیم. 

موفقیت و دستاوردهایی که به دست آورده اند

اولین چیزی که در مورد افراد با اعتماد به نفس واقعی متوجه خواهید شد این است که آنها به ندرت، یا هرگز، در مورد موفقیت‌های خود لاف نمی‌زنند. این بدان معنا نیست که آنها به دستاوردهای خود افتخار نمی کنند. آنها فقط نیازی به گفتن آن برای هر کسی که می‌بینند، احساس نمی‌کنند. در عوض، اجازه می‌دهند اقدامات و نتایج خودشان صحبت کنند.

توانایی درس گرفتن از شکست

کسانی که اعتماد به نفس واقعی دارند، به ندرت درباره زمان‌هایی که پس از زمین خوردن بلند شده‌اند، لاف می‌زنند. اما به ما اعتماد کنید، آنها سهم عادلانه خود را از آزمایشات و تجربه‌ها پشت سر گذاشته اند. افراد با اعتماد به نفس واقعی داستان‌های مشابهی از انعطاف پذیری دارند. آنها طوفان‌ها را پشت سر گذاشته اند و با ناملایمات زیادی روبرو شده اند، اما این تجربیات را به عنوان نشان افتخار بر تن نمی‌کنند. در عوض، بی سر و صدا این لحظات را به عنوان بخش مهمی از سفر خود می‌پذیرند.

سطح هوش بالا

افرادی که اعتماد به نفس دارند هرگز تمایلی به اثبات هوش خود به دیگران ندارند. آنها می‌دانند که هوش به موفقیت‌های تحصیلی یا نمرات IQ بالا محدود نمی شود. آنها از دانش و توانایی‌های خود راضی هستند و نیازی به آگاه کردن دیگران از میزان هوش خود احساس نمی‌کنند. چون بالاخره عاقل ترین افراد اغلب کمترین حرف را می‌زنند.

مهربانی 

مهربانی خصیصه ای است که افراد دارای اعتماد به نفس به طور مداوم از خود نشان می‌دهند. اما آنها در مورد کارهای خوب خود لاف نمی زنند یا از آنها به عنوان راهی برای به رسمیت شناخته شدن از سوی دیگرات استفاده نمی‌کنند.

جاه طلبی  

جاه طلب بودن یکی دیگر از ویژگی‌های افراد با اعتماد به نفس است، اما آنها لزوماً اهداف خود را به جهان منتقل نمی کنند. در عوض، با پشتکار برای رسیدن به رویاهای خود تلاش می‌کنند و اجازه می‌دهند پیشرفت و دستاوردهای‌شان، خود صحبت کنند.

آنها می‌دانند که صحبت در مورد جاه طلبی‌ها، آنها را به هدف نزدیک نمی‌کند. بلکه کار و تلاش در سکوت است که هر روز بیش از پیش آنها را به سمت هدف می‌کشاند.

همدلی

افراد با اعتماد به نفس در اعماق وجود، حس قدرتمندی از همدلی دارند که تعامل آنها با دیگران را هدایت می‌کند. آنها توانایی درک احساسات دیگران را دارند و این کار را بدون هیاهو یا تمایل به شناخته شدن انجام می‌دهند.

همدلی آنها اغلب در حرکات کوچک و صمیمانه خود را نشان می‌دهد – یک کلمه آرامش بخش در زمان نیاز، یک لبخند ساده در یک لحظه ناخوشایند، یا صرفاً حضور در کنار که کسی به گوش شنوا نیاز دارد.

صبر و شکیبایی

در دنیایی که دائماً به نتایج فوری و رضایت آنی نیاز دارد، صبر می‌تواند یک فضیلت نادر باشد. این چیزی است که افراد با اعتماد به نفس به وفور دارند. افرادی که واقعا اعتماد به نفس دارند، در کارها عجله نمی کنند. آن‌ها می‌دانند که چیزهای خوب زمان می‌برند و به جای تصمیم‌گیری‌های عجولانه، مایلند منتظر نتایج درست باشند.

فروتنی

فروتنی ویژگی بارز افراد با اعتماد به نفس است. با وجود دستاوردها و نقاط قوت، آنها هرگز نیازی به لاف زدن یا خودنمایی احساس نمی کنند. آنها تشخیص می‌دهند که مهم نیست چقدر می‌دانند یا چقدر موفق هستند، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری و جا برای پیشرفت وجود دارد. آنها پذیرای بازخورد هستند و وقتی اشتباه می‌کنند هراسی از اعتراف ندارند.

عزت نفس 

در قلب آدم‌های مطمئن و دارای اعتماد به نفس، احساس تزلزل ناپذیر ارزشمند دیدن خود نهفته است. این افراد به دنبال تایید از منابع خارجی نیستند. آنها مجبور نیستند ارزش خود را ثابت کنند یا از ارزش خود دفاع کنند. آن‌ها می‌دانند که چه کسی هستند، برای چه چیزی می‌جنگند، و برای اینکه احساس شایستگی کنند، نیازی به تأیید دیگران ندارند.

این اعتماد به نفس به آنها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به شناخته شدن یا تأیید دائمی از سوی دیگران، زندگی را با لطف و اعتماد به نفس طی کنند. این سنگ بنای خاموش شخصیت آنهاست و چیزی است که آنها را واقعاً قابل توجه می‌کند.

اعتماد به نفس واقعی: یک قدرت تحسین برانگیز

جوهره اعتماد به نفس واقعی اغلب در ظرافت آن نهفته است. در واقع اعتماد به نفس حول محور دانستن ارزش خود، حفظ فروتنی، و تمرین همدلی است، در حالی که از به رخ کشیدن این ویژگی‌ها خودداری می‌کنید. زیبایی اعتماد به نفس واقعی در این است که به دنبال شناخته شدن یا تشویق شدن نیستید.

همانطور که در زندگی حرکت می‌کنیم، می‌توانیم از افراد با اعتماد به نفس چیزهای زیادی بیاموزیم. ویژگی‌هایی چون فروتنی، انعطاف‌پذیری، همدلی و بردباری درس‌های زیادی برای ما دارند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 15

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    من همه ی اینها رو دارم اما اعتماد به نفسم خوب نیست. از صحبت کردن در جمع ناشناخته می ترسم

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان