جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.7
(10)

55 درصد از ارتباطات ما غیرکلامی است. چیزی که به زبان نمی‌آوریم اغلب گویای همه چیز است. خواه یک مصاحبه شغلی باشد و خواه قرار اول یا یک جلسه کاری پرمخاطره، به هر حال زبان بدن می‌تواند بزرگترین متحد یا بزرگترین دشمن ما باشد. به عنوان مثال برخی نشانه های زبان بدن عدم اعتماد به نفس شما را نشان می‌دهند و این چندان خوشایند نیست. البته اگر این نشانه‌ها را بشناسید، می‌توانید از انجام آنها اجتناب کنید و بله، دیگران متوجه نمی‌شوند که اعتماد به نفس ندارید!

از این ۷ زبان بدن پرهیز کنید

از این ۷ زبان بدن پرهیز کنید

موارد زیر نشان می‌دهند که شما اعتماد به نفس ندارید:

تکان دادن پا یا لرزش پا

چنانچه توسط گروه درمانی ویلیامزبورگ اشاره شده است، بسیاری از افراد به دلیل عصبی بودن یا نگرانی موقعیتی، بی قراری می‌کنند و این نوع بی قراری می‌تواند نشانه ای از عدم اعتماد به نفس باشد. همچنین بهتر است این ۸ زبان نامناسب بدن که همین امروز باید کنار بگذارید.

لمس مکرر صورت یا گردن

آیا می‌دانستید که آدمها به طور متوسط حدود 23 بار در ساعت صورت خود را لمس می‌کنند؟  و چنانچه روانشناس بالینی L. Kevin Chapman، به CNBC گفته، این رفتار معنای عمیق تری دارد. او خاطرنشان می‌کند که چنین رفتاری اغلب زمانی ظاهر می‌شود که ما احساس ناراحتی داریم. این عمل اندورفین‌های آرام بخش را در مغز آزاد می‌کند و به طور موثر ناراحتی ما را از بین می‌برد.

شانه‌های افتاده

از این ۷ زبان بدن پرهیز کنید

جو ناوارو، مامور سابق FBI و متخصص زبان بدن توضیح می‌دهد: «شانه‌ها با نشاط ارتباط دارند، اما می‌توانند سلطه و سلسله مراتب را نیز نشان دهند. جالب توجه است که ما اغلب از پیام‌های قدرتمندی که توسط وضعیت شانه‌هایمان منتقل می‌شود، چشم پوشی می‌کنیم. شانه‌های افتاده چیزی بیش از نشانه ای از وضعیت بد بدن هستند. آنها اغلب نبود اعتماد به نفس را نشان می‌دهند.

پرهیز از تماس چشمی

آیا می‌دانستید که تحقیقات نشان داده اند که ما آدم‌ها را هنگام برقراری تماس چشمی جذاب تر می‌بینیم؟ با این حال، تماس چشمی فقط به جذابیت کمک نمی‌کند. نداشتن تماس چشمی اغلب حاکی از کمبود اعتماد به نفس است.

ژست‌های بسته (بازوها/پاهای ضربدری)

زبان بدن بسته، مانند دست‌ها یا پاهای ضربدری، اغلب چیزی بیش از یک حالت نشستن راحت هستند و در واقع می‌توانند نشانه ای از “نقاب ناامنی” باشد. این حالت بدن یک پیام واضح را ارسال می‌کند: “من در این موقعیت راحت نیستم.” دفعه بعد که در یک گردهمایی اجتماعی یا حرفه ای هستید، به وضعیت بدن افراد توجه کنید. کسانی که حالت‌های باز و آرام دارند احتمالاً احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند، در مقابل، آنهایی که ژست‌های بسته دارند ممکن است با تردید یا ناراحتی دست و پنجه نرم کنند.

لمس مداوم اشیا

لمس مداوم اشیا

بی قراری و لمس اشیا یکی دیگر از نشانه‌های عصبی بودن یا ناراحتی است از کمبود اعتماد به نفس ایجاد می‌شود. این رفتار می‌تواند به ویژه در موقعیت‌های دشوار مشخص شود. چرخش مداوم یک شیء، ضربه زدن به تلفن یا با مداد روی میز زدن می‌تواند چیزهای زیادی را نشان دهد، اما ما اغلب متوجه چنین عادت‌هایی نمی شویم. این زبان بدن به وضوح نشان می‌دهد که اعتماد به نفس ندارید.

آرام و کم حرف زدن

این را تصور کنید: در یک جلسه کاری هستید و شخصی صحبت می‌کند. او افکار خود را با قاطعیت بیان می‌کناد، صدایش بلند و واضح است و توجه همه را به خود جلب می‌کند. حال، این را با کسی که صدایش فقط کمی بالاتر از یک زمزمه است، مقایسه کنید! چه کسی شبیه یک رهبر به نظر می‌رسد؟ به نظر شما چه کسی اعتماد به نفس بیشتری دارد؟

بنابراین دفعه بعد که ایده‌های خود را ارائه می‌کنید، خواه در یک جلسه و خواه در یک مکالمه معمولی، به یاد داشته باشید که نحوه بیان چیزی می‌تواند به اندازه آنچه می‌گویید مهم باشد. صدای شما می‌تواند ابزار قدرتمندی برای نشان دادن اعتماد به نفس و قدرت باشد.

کلام پایانی

در نهایت بدن شما در مورد اعتماد به نفس‌تان هم چیزهایی می‌گوید. از بی قراری‌های ظریف گرفته تا نحوه نگه داشتن شانه‌هایمان، هر حرکتی تصویری از حالت درونی ما را ترسیم می‌کند. این نشانه‌ها را در نظر داشته باشید – آنها ارتباطات خاموش و در عین حال قدرتمند اعتماد به نفس یا نبود آن هستند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان