جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.5
(22)

همه ما این عبارت را شنیده‌ایم که «برداشت اول اهمیت دارد». هنگام شرکت در یک مصاحبه شغلی، ملاقات با والدین فرد مورد علاقه‌تان برای اولین بار، یا شروع یک کلاس جدید، اکثر مردم دوست دارند اولین برداشتی که دیگران از آنها دارند، عالی باشد. یعنی می‌خواهند مورد پسند واقع شوند. هیچ اشکالی ندارد که بخواهیم دیگران دوست‌مان داشته باشند اما بد نیست بدانید اینکه کسی از شما خوشش بیاید همیشه شانسی نیست. وقتی ترفندها را یاد بگیرید، کارتان حسابی آسان می‌شود.

۸ زبان بدن که آدمی جذاب به نظر برسید

وقتی با شخصی جدید ملاقات می‌کنید، اولین حسی که به او می‌دهید (معمولاً به طور ناخودآگاه) این است که آیا شما برای او تهدیدی خواهید بود یا خیر. این موضوع غریزی است واقعا.

آنها به سرعت می‌کوشند که بفهمند آیا شما فردی مورد اعتماد هستید یا نه؛ و چیزی که به آنها این حس را می‌دهد تا حد زیادی زبان بدن است. محققان بی‌شماری زبان بدن و تأثیر آن بر میزان علاقه مردم به ما را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

اگر می‌خواهید تاثیر خوبی بر هر کسی که با او ملاقات می‌کنید داشته باشید، این 8 ترفند زبان بدن را امتحان کنید که (با پشتوانه علم) منجر می‌شوند به اینکه خیلی سریع به دل آدم‌ها بنشینید!

وقتی شما یا آنها صحبت می‌کنید، تماس چشمی داشته باشید

وقتی شما یا آنها صحبت می‌کنید، تماس چشمی داشته باشید

چیزی که برای هر کسی که روانشناسی می‌داند کاملاً واضح است این است که ما بیش از تصورمان از چشم‌ها برای ارتباط گرفتن استفاده می‌کنیم. تماس چشمی مهارتی است که علاقه، احساسات، همدلی، نگرانی و بسیاری از پیام‌های پنهان دیگر را منتقل می‌کند.

یکی از دلایل اصلی که کارشناسان شما را تشویق می‌کنند که هنگام صحبت کردن با آدم‌ها ارتباط چشمی داشته باشید، ابراز علاقه است.

به این فکر کنید که برای کسی داستانی تعریف می‌کنید و او جای دیگری را نگاه می‌کند- یا بدتر از آن – یک بار هم به شما نگاه نمی‌کند! احتمالاً فکر می‌کنید که علاقه‌مند نیست.

وقتی حس می‌کنید که به شما گوش نمی‌دهند، ناامنی و ناراحتی را تجربه خواهید کرد.

و اگر می‌خواهید یک فرد جدید شما را دوست داشته باشد، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که او نسبت به خودش پیش شما احساس بدی داشته باشد!

بنابراین تماس چشمی خود را حفظ کنید، البته خیره نشوید، و در صورت نیاز پلک بزنید – و مردم به احتمال زیاد از شما خوش‌شان خواهد آمد.

با چشم و دهان لبخند بزنید

تحقیقات نشان می‌دهد که لبخند زدن انواع احساسات مثبت را منتقل می‌کند – از شادی و رضایت گرفته تا تایید. به علاوه لبخند بسیار مسری است.

یک مطالعه نشان داد که مغز ما به طور خودکار احساسات دیگران را متوجه می‌شود و آن را تفسیر و تقلید می‌کند. بنابراین، وقتی لبخند می‌زنید، شخص مقابل‌تان تقریباً به طور غریزی احساس می‌کند که باید لبخند بزند.

وقتی لبخند به دندان‌ها و چشم‌های‌تان می‌رسد (به نوعی واقعی می شود)، حتی باعث می‌شود جذاب‌تر، با اعتماد به نفس‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسید!

وقتی مخاطب‌تان صحبت می‌کند سر تکان دهید

وقتی مخاطب‌تان صحبت می‌کند سر تکان دهید

همانطور که قبلاً گفتیم، همه دوست دارند مورد پسند واقع شوند. درست همانطور که شما می‌خواهید مورد پسند فردی که با او صحبت می‌کنید باشید، او نیز احتمالاً می‌خواهد که شما دوستش داشته باشید!

یک راه عالی برای ایجاد احساس ارزشمند بودن به کسی این است که نشان دهید به طور کامل به صحبت‌های او گوش می‌دهید. حفظ تماس چشمی برای این کار عالی است، اما تماس چشمی بیش از حد بدون هیچ گونه تکان دادن سر در واقع خیره شدن است که می‌تواند خصمانه و بی ادبانه به نظر برسد.

یک راه عالی برای ایجاد تماس چشمی متعادل این است که وقتی کسی در حال صحبت کردن است، سری تکان دهید. این رفتار نشان می‌دهد که شما علاقه مند به گفتگو هستید و به آنچه آنها می‌گویند گوش می‌دهید.

درست روبروی مخاطب‌تان باشید

تصور کنید وارد گروهی از افرادی می‌شوید که به سختی می‌شناسید. شما به سمت آنها می‌روید و سلام می‌کنید. باز هم تصور کنید بیشتر مردم به شما نگاه می‌کنند، سلام می‌کنند و دوباره به سمت شما نگاه می‌کنند.

چه حسی می‌گیرید؟ فکر نمی‌کنم حس مثبتی از این شرایط بگیرید.

اما حالا تصور کنید یکی از اعضای گروه شما را می‌بیند، به شما لبخند می‌زند، سلام می‌کند و بدنش را به سمت شما می‌چرخاند. شما فوراً احساس می‌کنید مورد استقبال قرار گرفته‌اید، درست است؟

خوب، این دقیقاً همان حسی است که باید به دیگران بدهید. اگر آنها به سمت شما آمدند، بدن و پاهای خود را کمی به سمت آنها بچرخانید. به درستی از آنها استقبال کنید و این باعث می‌شود احساس کنند که می‌توانند با شما صحبت کنند. این زبان بدن همچنین باعث می‌شود که آن‌ها شما را بسیار بیشتر دوست داشته باشند!

دست به سینه نباشید

دست به سینه نباشید

یکی دیگر از ترفندهای زبان بدن برای اینکه دیگران دوست‌تان داشته باشند این است که که به نظر برسید فردی با اعتماد به نفس و بی‌خیال هستید.  یک راه عالی برای انجام این کار این است که بازوهای خود را شل کنید و دست به سینه نشوید.

متخصصان دریافته‌اند، افرادی که هنگام ایستادن یا صحبت کردن دست به سینه می‌شوند، افرادی ناامن، مضطرب یا حتی در حالت دفاعی هستند. همه این موارد می‌تواند باعث شود که صحبت کردن و بودن در کنار شما دشوار باشد. بنابراین، طبیعی است که مردم کمتر شما را  دوست داشته باشند.

رفتار آنها را تقلید کنید

تقلید کردن رفتارها یکی دیگر از ترفندهای زبان بدن است که بسیاری از افراد – معمولاً به صورت ناخودآگاه – برای به دل نشستن و مورد علاقه واقع شدن از آن استفاده می‌کنند. اما اگر این ویژگی به طور خودکار برای شما رخ نداد، می‌توانید عامدانه آن را انجام بدهید.

مطالعات نشان داده‌اند، وقتی ژست‌ها، حالت‌ها و حالات چهره یک نفر را منعکس می‌کنید، به آن فرد سیگنال می‌دهید که با او همدلی دارید.

فقط یادتان باشد که در این رفتار زیاده‌روی نکنید. آن را ظریف نگه دارید، مثلاً اگر پاهای خود را روی هم می‌گذارند، شما هم پاهای‌تان را روی هم قرار دهید. یا اگر آنها با لحن آهسته صحبت می‌کنند، شما هم لحن آرامی بگیرید.

آرام و ریلکس باشید

مردم می‌توانند از روی حالت بدن شما چیزهای زیادی در موردتان حس کنند. وقتی صاف و راست می‌نشینید، با انگیزه و متمرکز به نظر می‌رسید و انگار به همه چیز در اطرافتان توجه دارید.

وقتی حالت آرامی دارید، ریلکس و راحت به نظر می‌رسید که باعث می‌شود دیگران نیز در اطراف شما احساس راحتی بیشتری کنند. پس شانه‌های خود را شل کنید، صاف بنشینید (اما نه خیلی قائم)، و اگر می‌خواهید دوست داشتنی تر به نظر برسید، سرتان را ریلکس و آرام نگه دارید.

نسبتاً ساکن بمانید و بی قرار نشوید

نسبتاً ساکن بمانید و بی قرار نشوید

ساکن ماندن هنگام صحبت با یک فرد جدید راه دیگری برای دوست داشته شدن است. وقتی مدام در حال وول خوردن نیستید، د راحت، مطمئن و راحت به نظر می‌رسید.

و وقتی با اعتماد به نفس به نظر می‌رسید، آدم‌ها در کنار شما احساس امنیت بیشتری می‌کنند (چنانچه مطالعات نشان داده‌اند)، بنابراین احتمال بیشتری دارد که شما را دوست داشته باشند.

بنابراین هنگام ملاقات با یک فرد جدید با بند‌های کیف‌تان بازی نکنید یا با دست‌ها ور نروید و این پا و آن پا نکنید.

این تکان خوردن‌ها می‌تواند باعث شود مضطرب به نظر برسید و ابدا (قابل درک است) باعث نمی‌شود که آنها شما را دوست داشته باشند! البته، در این کار هم زیاده روی نکنید. خشک ماندن هم باعث نمی‌شود که برای دیگران جذاب به نظر برسید! فقط آرام و راحت باشید.

افکار پایانی

دوست داشتنی بودن را به شانس واگذار نکنید. طبق تحقیقات، هنگام ملاقات با افراد جدید، حدود 7 ثانیه فرصت دارید تا اولین تأثیر خود را بگذارید. ۷ ثانیه اصلا زمان زیادی نیست!

اما خوشبختانه، تحقیقات بیشتر نشان می‌دهند که حدود هشت برخورد مثبت لازم است تا نظر منفی یک فرد نسبت به شما تغییر کند. بنابراین، اگر کسی فوراً از قیافه شما خوشش نیامد، احتمالا فقط غرایز او وارد عمل شده و قضاوت فوری کرده است. با انجام هشت ترفند زبان بدن در این نوشتار، می‌توانید دیدگاه‌های آنها را برگردانید و به دل‌شان بنشینید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 22

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان