جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.5
(992)

گاهی اوقات حتی کوچکترین کارهایی که با اعضای بدن خود انجام می‌دهیم می‌تواند پیام مهمی را برای اطرافیانمان ارسال کند. حتی اگر این کارها را آگاهانه انجام ندهیم، باز هم می‌توانند صادقانه احساس ما را توصیف کنند و چیزهای زیادی در مورد ما بگویند. درک زبان بدن می‌تواند در موقعیت های مختلف مفید باشد، بنابراین مهم است که بدانیم حرکات فیزیکی آدم‌ها چه معنایی دارند.

۱۱ نکته برای خواندن ذهن آدم‌ها

دفعه بعد که مشغول گفتگو با کسی بودید به این حرکات دقت کنید. به این ترتیب می‌توانید بفهمید چه چیزی در سر مخاطب‌تان می‌گذرد:

حرکات کوچک و بی قراری: بی علاقگی

حرکات کوچک و بی قراری: بی علاقگی

خواه این کار یک عادت مداوم باشد و خواه یک مکانیسم مقابله ای در هنگام استرس، توصیه می‌شود از بی قراری جلوگیری کنید. چرخاندن مداوم موها، لمس حلقه، ضربه زدن به انگشتان و پاها، یا چک کردن مکرر ساعت در طول مکالمات یا جلسات مهم می‌تواند نشانه بی علاقگی یا عدم تمایل به حضور در این مکان باشد.

دست زدن به ابروها: استرس

اگر متوجه شوید که شخصی ابروی خود را لمس می‌کند، ممکن است نشان دهد که او احساس فشار یا استرس دارد. به گفته متخصصان، لمس ابروها به عنوان روشی برای به دست آوردن مجدد کنترل استفاده می‌شود. این زبان بدن ممکن است نشان دهد که فرد سخت تلاش می‌کند چیزی را به خاطر بیاورد. این ژست زمانی بیشتر قابل توجه می‌شود که شخصی عمیقاً به موضوعی فکر می‌کند.

جویدن ناخن: عصبی یا خجالتی؟

جویدن ناخن: عصبی یا خجالتی؟

جویدن ناخن یکی دیگر از نشانه های عصبی بودن و خجالتی بودن است. اگرچه این کار ممکن است استرس را کاهش دهد، اما به طور ناخواسته احساسات شما را آشکار می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند برای فردی که با او صحبت می‌کنید حواس‌تان را پرت کند و به طور بالقوه آزاردهنده باشد. ناخن‌های‌تان هم آسیب خواهند دید!

به وضعیت بدن توجه کنید تا سطح اعتماد به نفس مخاطب‌تان را بدانید

نحوه ایستادن یا نشستن شما نشان می‌دهد که چقدر اعتماد به نفس دارید. خمیده بودن به دیگران می‌گوید که اعتماد به نفس بالایی ندارید. اگر به خمیده بودن ادامه دهید، ممکن است حتی زمانی که راحت هستید این کار برای‌تان عادی شود، و دیگران بدون توجه به شرایط ممکن است همچنان آن را نشانه ای از عزت نفس و اعتماد به نفس پایین بدانند.

زیادی بی تحرک بودن: بی علاقگی

زیادی بی تحرک بودن: بی علاقگی

اگر خیلی آرام و بی حرکت به نظر می‌رسید، ممکن است مردم فکر کنند که علاقه ای به صحبت با آنها یا شنیدن آنچه می‌خواهند بگویند ندارید. عدم تحرک شما نیز می‌تواند باعث ناراحتی آنها شود. سعی کنید با حالات صورت‌تان کمی هیجان نشان دهید و به طور نامحسوس حرکات شخص مقابل را تقلید کنید. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا تصور بهتری ایجاد کنید.

چرخاندن چشم: بی احترامی

چشم چرخاندن حرکتی روشن برای نشان دادن بی احترامی است. در حالی که این حرکت ممکن است در میان دوستان به عنوان یک روش غیرکلامی برای نشان دادن خستگی یا آزردگی مشکلی نداشته باشد، اما استفاده از آن در پاسخ به یک همکار، رئیس یا غریبه می‌تواند توهین آمیز و آزاردهنده باشد.

لبخند نزدن: عدم صداقت

لبخند نزدن: عدم صداقت

ما گاهی اوقات تاثیر لبخند زدن را دست کم می‌گیریم، به خصوص در شرایط جدی. با این حال، لبخند ابزار قدرتمندی برای نمایش اعتماد به نفس و صداقت است. لبخند معمولا مسری است، اغلب دیگران را نیز به لبخند تشویق کرده و فضایی مثبت ایجاد می‌کند. اما به یاد داشته باشید، لبخند زدن زوری می‌تواند شما را غیرصادق و کمتر قابل اعتماد جلوه دهد.

تماس چشمی خیلی زیاد یا خیلی کم: بی علاقگی یا عدم اعتماد به نفس

برقرار نکردن ارتباط چشمی ممکن است نشان دهنده عدم اعتماد به نفس یا بی علاقگی باشد و احتمالاً باعث می‌شود شما غیرقابل اعتماد به نظر برسید. برعکس، خیره شدن بیش از حد هم می‌تواند برای طرف مقابل تهاجمی و ناراحت کننده باشد. سعی کنید نگاه های گاه به گاه و معنادار داشته باشید.

مالش دادن گردن: استرس

مالش دادن گردن: استرس

مالش دادن گردن می‌تواند یک عادت برای کاهش استرس یا راهی برای رهایی از تنش باشد. با این حال، به حرکات دست خود توجه کنید و سعی کنید این عمل را به حداقل برسانید. انجام بیش از حد آن ممکن است ناخواسته به دیگران نشان دهد که اضطراب و ناراحتی دارید.

جهت چشم هنگام صحبت کردن: راست یا دروغ؟

وقتی با کسی گفتگو می‌کنید، چشمان او را به دقت نگاه کنید. می‌گویند چشمان ما می‌توانند بلندتر از کلمات صحبت کنند و چیزهای زیادی درباره ما نشان دهند. به عنوان مثال، اگر کسی به بالا و سمت راست نگاه کند، احتمالا چیزی را در ذهن خود به تصویر می‌کشد. گاهی اوقات، دروغگوها ممکن است این کار را برای ساختن تصاویر ذهنی انجام دهند. اگر نگاه آن‌ها به سمت پایین و چپ تغییر کند، می‌تواند به این معنی باشد که در حال گفتگوی درونی هستند و سعی می‌کنند وقایع گذشته را به خاطر بیاورند.

پلک زدن به طور مکرر: استرس یا عدم صداقت

پلک زدن به طور مکرر: استرس یا عدم صداقت

پلک زدن طبیعی است، کاری که همه ما انجام می‌دهیم. با این حال، گاهی اوقات بیش از حد پلک می‌زنیم. برخی می‌گویند که این کار ممکن است به دلیل استرس، عصبی شدن، نگرانی یا حتی عدم صداقت باشد.

کلام پایانی

وقتی می‌خواهید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید، به نحوه ارتباط بدون کلام خود هم توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید اشتباهاتی را که ممکن است در حین صحبت با مردم مرتکب می‌شوید، تشخیص داده و آنها را به حداقل برسانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 992

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان