جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(1)

انسان ها همیشه موجوداتی خلاق بوده‌اند. اولین اختراع خلاقانه ما نیز روشن کردن آتش با سنگ بود و سپس به فکر نقاشی‌های روی غار پرداختیم و بعد سراغ سفالگری و نقاشی روی بوم‌ها رفتیم. با گذشت زمان، اشکال و پیام پشت این هنرها نیز تغییر کرد. امروزه هنر، آیینه‌ای برای تمدن بشری است که احساسات و داستان‌های تاریخی را منعکس می‌کند.

در این نوشتار، از میان شاهکارهای بی‌شماری که روی دیوارهای موزه‌ها در سراسر جهان آویزان شده و بینندگان مدام در پی تحسین هنرمند و خالق آن هستند، مشهورترین نقاشی جهان را معرفی می‌کنیم که جزء ماندگارترین آثار هنری هستند. پس با ما همراه باشید!

نقاشی معروف مونالیزا از لئوناردو داوینچی

نقاشی معروف مونالیزا از لئوناردو داوینچی

“مونالیزا” نقاشی لئوناردو داوینچی بدون شک یکی از مشهورترین نقاشی های جهان است. این شاهکار که در حال حاضر در لوور پاریس نگهداری می‌شود، سال هاست که توجه مردم جهان را به خود جلب کرده است. زیبایی پرتره در لبخند مونالیزا و نگاه او به تماشاگران نهفته است. ترکیب زیبای رنگ‌ها کیفیت بی‌نظیری به این نقاشی بخشیده است. این نقاشی داوینچی باعث شده تا مردم دنیا هنوز هم با دیدن مونالیزا شگفت زده شوند.

“شب پرستاره” نقاشی معروف ونگوگ

"شب پرستاره" نقاشی معروف ونگوگ

نقاشی زیبایی که از طریق رسانه‌های اجتماعی مورد استقبال و تمجید قرار گرفت، و سپس در مرحله «زیبایی شناختی» حتی بیشتر از آنچه مردم از آن تعریف می‌کردند، از آن تقدیر شد، نقاشی شب پرستاره از نقاش معروف ونگوگ است. این نقاشی فوق العاده احساسی کشیده شده و زبان بصری منحصر به فردی دارد. گفته می‌شود که “شب پرستاره” در زمان اقامت ونگوگ در آسایشگاه روانی نقاشی شده است. آسمان چرخان و پرتلاطم و روستای غرق خواب درون نقاشی، حس انزوا و آشفتگی درونی را منتقل می‌کند که ممکن است حس آن زمان ونگوگ بوده باشد. قلم مو‌های ضخیم و رنگ‌های متضاد و پر جنب و جوش، باعث شده تا نقاشی منحصر به فردی از آب در بیاید و هر کسی در هر گروه سنی را به وجد بیاورد.

نقاشی معروف ورمیر “دختری با گوشواره مروارید”

نقاشی معروف ورمیر “دختری با گوشواره مروارید”

یکی از زیباترین و معروف ترین نقاشی های جهان، “دختری با گوشواره مروارید” اثر یوهانس ورمیر است که تجسمی از سادگی عصر طلایی هلند را به تصویر می‌کشد. نگاه دختر در حالی که بدنش را به سمت پشت سرش کج کرده همراه با استفاده از نور و سایه باعث می‌شود توجه بینندگان به گوشواره او جلب شوند. نرمی روسری دخترانه روی سر او و زیبایی و درخشندگی مروارید، نمایانگر توجه دقیق هنرمند به جزئیات و استفاده بهینه از رنگ‌ها بوده است.

نقاشی معروف جیغ اثر ادوارد مونک

نقاشی معروف جیغ اثر ادوارد مونک

“جیغ” اثر ادوارد مونک یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان است. اما چیزی که خیلی‌ها نمی‌دانند این است که مونک نسخه‌های مختلفی از “جیغ” را نقاشی کرد که بعداً در یک مجموعه گردآوری شد. نقاشی مونک به مثابه نمایشی غم انگیز از اضطراب وجودی و آشفتگی درونی است. چهره درهم کشیده این فیگور، که در برابر آسمان سرخ خونی قرار گرفته، مظهر احساس اضطراب و ناامیدی شدید است.

دوشیزگان آوینیون اثر پابلو پیکاسو

دوشیزگان آوینیون اثر پابلو پیکاسو

نقاشی دوشیزگان آوینیون اثر پیکاسو در تضاد آشکار با هر یک از نقاشی های بالا قرار دارد. این نقاشی یک زن خوشرو و مطیع یا منظره دریا و کوه را نشان نمی‌دهد. بلکه پنج زن برهنه را با به تصویر می‌کشد که هرچند کنار هم قرار دارند اما از هم فاصله دارند و هر کدام ژستی گرفته اند. این اثر هنری قرن بیستم نقاشی پنج زن جوان در فاحشه‌خانه‌ای در خیابان آوینیون در شهر بارسلونای اسپانیا است. پیکاسو در خلق این اثر، اغراق در خصوصیات چهره دارد و همچنین از خصیصه‌هایی آنامورفیک الهام گرفته و از ماسک‌های آفریقایی که قبلا دیده بود نیز استفاده کرده است.

سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی

سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی

شاهکار دیگری که همه را شگفت زده کرده است و هنوز هم بینندگان از دیدن آن حیرت می‌کنند، نقاشی سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی است. حالا سوال این است آیا داوینچی همه نقاشی‌هایش چنین معرکه اند یا برخی از آن‌ها زیبایی فوق العاده‌ای دارند؟ سالواتور موندی با نمایش مسیح به عنوان منجی جهان، باعث جذب مخاطبان می‌شود. جزئیات کوچک و ریز نقاشی، مانند گوی روشن در دست مسیح و لحن ملایمی که ظاهرا با آن در حال صحبت است، تسلط داوینچی در بیان انسان و حضور الهی را نشان می دهد. این نقاشی جو نسبتاً آرام بخشی دارد و مظهر فوق العاده از هنر مذهبی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان