جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.5
(237)

هرچند زیبایی کاملا سلیقه ای است، اما برخی افراد بر اساس معیار زیبایی جهانی از بقیه زیباتر و جذاب تر هستند. ما در این نوشتار می‌خواهیم زیباترین پرنسس های تاریخ جهان را معرفی کنیم. زنانی که نه تنها زیبایی فوق العاده دارند بلکه به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه یا تاثیرشان بر سیاست کشورها در دید دیگران جذاب به نظر می‌رسند. نام این 16 پرنسس جذاب همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

فوزیه پرنسس مصر

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

فوزیه پرنسس مصر که توسط مجله نیویورک تایمز به عنوان “نسخه جذاب هدی لامار، ویوین لی نرمتر” نامیده شد، زیبایی نفس گیری دارد. دختر پادشاه فواد یکم، پسر اسماعیل اعظم و ملکه نازلی صبری، در ناز و نعمت فراوان بزرگ شد.

در سال 1939، فوزیه در سن 17 سالگی در ازدواجی مصلحتی با محمدرضا، ولیعهد ایران، ازدواج کرد. این زوج صاحب دختری به نام شاهزاده شهناز شدند اما او از ازدواجش راضی نبود. در سال 1942، سسیل بیتون از پرنسس (که بعدها پس از شاه شدن همسرش، ملکه ایران شد) برای مجله Life عکس گرفت. او برعکس ظاهر جذاب و بی‌نقصش، چشمان غمگین و ناراحتی داشت. سرانجام فوزیه از شاه طلاق گرفت، دوباره ازدواج کرد، و صاحب دو فرزند دیگر شد. او در سن 91 سالگی در سال 2013 درگذشت.

پرنسس گریس کلی از موناکو

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

گریس کلی، مسلماً مشهورترین ستاره سینما و پرنسسی است تا به حال زنده است. او بازیگر حرفه ای بود که در کنار زیباییش، بازی فوق العاده‌ای هم داشتند. او  در فیلم “موگامبو” در سال ۱۹۵۳ و “دختر روستایی” در سال ۱۹۵۴ بازی خیره کننده ای داشته است. همچنین بازی او در سه فیلم به کارگردانی آلفرد هیچکاک نیز معرکه است.

ریتا هیورث

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

شاید گریس کلی به نظر خیلی ها همچنان یک پرنسس جذاب باشد، اما نسخه معاصر او، ریتا هیورث هم کم از گریس کلی ندارد.

هیورث هم مانند کلی دنیای سینما و قراردادش با کلمبیا پیکجرز را برای ازدواج با شاهزاده علی سلمان آقاخان پاکستان، ترک کرد. این دو در سال 1947 در کن فرانسه ازدواج کردند. سپس صاحب دختری به نام پرنسس یاسمین آقاخان شدند اما خوب سرانجام این ازدواج خوب نبود. بر اساس شایعات، هیورث در سال 1951، درخواست طلاق داد و در نهایت در سر 1953 از هم جدا شدند. هیورث در سال 1987 بر اثر آلزایمر درگذشت.

پرنسس ماری رومانی

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

پرنسس ماری ادینبورگ در سال 1875 در خانواده دوشس بزرگ روسیه ماریا الکساندرونا و شاهزاده آلفرد دوک ادینبورگ به دنیا آمد. این شاهزاده خانم با نام مستعار “میسی” زیبایی “آلیس در سرزمین عجایب” داشت. همانطور که جولیا پی. گیلاردی در کتاب خود به نام “Born to Rule” بیان کرد، او به دلیل “چشم های آبی درخشان و موهای روشن ابریشمی شهرت داشت. هرچند وینستون چرچیل از او خواستگاری کرده است، اما ماری در نهایت با شاهزاده فردیناند، ولیعهد رومانی ازدواج کرد.

پرنسس گایاتری دیوی

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

پرنسس گایاتری دیوی، دختر پرنسس ایندیرا راجه از بارودا و شاهزاده جیتندرا نارایان، در ناز و نعمت دربار پدرش بزرگ شد. او با چشمان تیره، موهای بلند و سیاه و لب های یاقوتی رنگ تحسین همه را بر می انگیخت.

او در سال 1940 با سرلشکر HH Maharaja Sawai Shri Sir Man Singh II ازدواج کرد. گایاتری همسر سوم این سرلشکر بود که در نهایت بیوه او شد. او که به خاطر مهربانی و حس انسان دوستی خود معروف بود، عنوان چهارمین زن زیبای قرن بیستم را گرفت و ووگ آمریکایی (از طریق ایندیپندنت) او را یکی از زیباترین زنان جهان نامید.

او زندگی پر ماجرایی داشت، اما در مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز ایندیا، کمی قبل از مرگش در سن 90 سالگی گفت که از زندگیش راضی و خوشحال است.

ایزابلای پرتغال

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

دختر ماریا آراگون و مانوئل اول پرتغال، ایزابلای پرتغال، متولد 1503، دوران کودکی شادی داشت. در سال 1526 با امپراطور مقدس روم، چارلز پنجم ازدواج کرد و بدین ترتیب ملکه اسپانیا شد.

همانطور که هنری کامن، نویسنده و مورخ بریتانیایی توضیح داده، اگرچه این ازدواج در ابتدا به دلیل عوامل سیاسی انجام شده بود، اما این دو به سرعت گرفتار عشقی عمیق و پایدار شدند. آن‌ها زندگی شادی داشتند تا این که ایزابلا به دلیل عوارض ناشی از بارداری‌هایش درگذشت.

طبق اکثر گزارش‌ها، چارلز پنجم از مرگ او به شدت غمگین بود و تا پایان زندگیش لباس سیاه پوشید و هرگز دوباره ازدواج نکرد. بعدها پرتره ای که زیبایی ایزابلا را به تصویر می‌کشید، توسط نقاش بزرگ تیتیان و به دستور چارلز نقاشی شد.

پرنسس امیره الطویل عربستان سعودی

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

امیره الطویل عربستان سعودی متولد نوامبر 1983 یکی از زیباترین پرنسس های تاریخ جهان است. الطویل با شاهزاده الولید بن طلال در حالی که هنوز دانشجو بود، ملاقات کرد. او این شانس را داشت که برای نوشتن مقاله مدرسه‌اش با او مصاحبه کند. علیرغم اختلاف سنی قابل توجهی که داشتند، رابطه عاشقانه بین آن دو باعث ازدواجشان شد و در سن 18 سالگی عنوان ملکه را گرفت. با این حال آن‌ها در سال 2013 به طور دوستانه از هم طلاق گرفتند. الطویل بعداً با میلیاردر خلیفه بن بوتی المحیری، در سال 2018 ازدواج کرد.

ملکه رانیا اردن

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

رانیا آل یاسین متولد 31 اوت 1970، پس از ازدواج با شاهزاده عبدالله، که بعداً به پادشاهی رسید، ملکه اردن شد. او در سال 2016، مصاحبه‌ای با CNN داشت که در آن در مورد موضوعاتی مانند بیکاری و فقر، آموزش، بحران پناهندگان سوری (به ویژه در مورد کودکان) و افراط‌گرایی مذهبی صحبت کرد. علاوه بر این، ملکه از صفحه رسمیش تا حد زیادی برای تبلیغ اهداف مختلف بشردوستانه استفاده می‌کند. همه این فعالیت ها در کنار زیبایی ظاهرش او را به عنوان زنی جذاب معرفی می‌کند.

کلئوپاترا مصر

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

 

وقتی به ملکه‌های زیبا فکر می‌کنیم، نام کلئوپاترا بلافاصله در ذهن نقش می‌بندد. حتی اگر علاقه زیادی به تاریخ نداشته باشید، باز هم از زیبایی کلئوپاترا شنیده اید. کلئوپاترا یکی از زیباترین زنان تاریخ است که ظاهر نفس گیری داشته است.

بر اساس تاریخ ملکه می‌دانست که چگونه از زیباییش برای تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی استفاده کند. بینی کلئوپاترا زیباترین عضو چهره‌ او بوده، به طوری که فیلسوف فرانسوی بلز پاسکال نوشت: “دماغ کلئوپاترا: اگر کوتاه‌تر بود، همه چیز روی زمین را تغییر می‌داد.”

پرنسس نفرتیتی

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

ملکه نفرتیتی، پس از کلئوپاترا در رتبه دوم از زیباترین پرنسس های تاریخ جهان قرار می‌گیرد. همسر فرعون آخناتون، که در قرن چهاردهم قبل از میلاد سلطنت می‌کرد، به خاطر عشقش به هنر شهرت داشت. او و شوهرش شش دختر و یک پسر داشتند. این زوج عاشق آتن، خدای خورشید را می‌پرستیدند.

بر اساس گفته برخی از تاریخ نویسان نفرتیتی به اندازه شوهرش قدرتمند بود و حتی برخی از مورخان معتقدند که او لباس مردانه می‌پوشید. معنی نام او یعنی “زنی زیبا”. مجسمه نیم تنه او که در سال 1913 پیدا شد، مهر تاییدی بر زیباییش است.

دایانا، پرنسس ولز

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

دایانا اسپنسر، پرنسس ولز، بدون شک یکی از زیباترین زنان سلطنتی تاریخ بود. آرایشگر و دوست او، مری گرین ول وقتی در مورد زیبایی و استایل پرنسس با Vogue صحبت کرده، از او به عنوان زیباترین پرنسس یاد کرده است.

شاهدخت مادلین سوئد

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

تنها ابروهای پرنسس مادلین به تنهایی 110 درصد حسادت همه را بر می انگیزد. حالا فکر کنید باقی اعضای صورت او چقدر زیبا هستند که او را به یکی از زیباترین پرنسس های تاریخ جهان تبدیل کرده اند. این ملکه جذاب نه تنها زیبایی ظاهری دارد، بلکه اعتماد به نفس وصف نشدنی هم دارد.

ملکه لتیسیا اسپانیا

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

ملکه لتیسیا اسپانیا جزء یکی از زیباترین پرنسس های تاریخ جهان است. او یکی از پیشتازان دنیای مد هم به شمار می‌رود، به طوری که برخی از مارک های مورد علاقه‌اش Massimo Dutti و Zara هستند. در فوریه 2020، او با لباس مخملی فیلیپه وارلا هنگام ورود هیئت دیپلماتیک در کاخ سلطنتی مادرید، همه را شگفت زده کرد.

جتسون پما، ملکه بوتان

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

ملکه بعدی، ملکه جتسون پما از بوتان است. پما که با پادشاه Jigme Khesar Namgyel Wangchuck ازدواج کرده است، زیبایی چشم گیری دارد. این ملکه زیبا حتی بدون آرایش هم زیبا است.

او در سفری به ژاپن، تنها با یک خط چشم مشکی و رژ لب صورتی مات و موهایی که پشت سرش بسته بود، چون ستاره‌ای می‌درخشید.

پرنسس مارگارت

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

هیچ لیستی از زیباترین پرنسس های تاریخ جهان بدون پرنسس مارگارت، خواهر کوچکتر ملکه الیزابت کامل نخواهد بود. بر خلاف الیزابت، مارگارت اگر زنده بود توجه بیشتری را به خود جلب می‌کرد. او که فرزند دوم شاه جورج و ملکه مادر بود، زیبایی خیره کننده ای داشت.

کاترین آراگون، از زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

زیباترین پرنسس های تاریخ جهان

برای این موضوع به کتاب‌های تاریخی باز می‌گردیم. یکی از زیباترین ملکه های تاریخ، کاترین آراگون، پرنسس دواگر ولز بود که از سال 1485 تا 1536 زندگی کرد. او متأسفانه با پادشاه هنری هشتم ازدواج کرد (کسی که همسران زیادی داشت)، اما نام و نشان ماندگاری از خود به جا گذاشت. به گفته PopSugar او صاحب موهای قرمز-طلایی و چشمان آبی نفس گیر بود. کاترین هرچند در 50 سالگی درگذشت، اما هنوز هم به عنوان زیباترین پرنسس تاریخ جهان شناخته می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 237

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان