جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.1
(122)

چه کسی نمی خواهد شادتر باشد؟ اما نکته اینجاست، برای اینکه واقعاً شادتر شویم، برخی عادات وجود دارد که باید آنها را کنار بگذاریم. بله! شاد بودن فقط به این نیست که چه کاری باید انجام دهید، بلکه ترک عادات اشتباه نیز اهمیت دارد. عاداتی که در این نوشتار به آنها اشاره کرده‌ایم.

با این ۱۰ عادت خداحافظی کنید

با این ۱۰ عادت خداحافظی کنید

موارد زیر از جمله عادات مضری هستند که با ترک‌شان می توانید تا حد زیادی آرامش و شادی پیدا کنید:

پر کردن بیش از حد لیست کارها و وظایف را متوقف کنید

همه ما روزهایی را داریم که لیست کارهای ما بیشتر شبیه یک حماسه بی پایان است تا مجموعه ای از وظایف قابل مدیریت. و حدس بزنید چه خواهد شد؟ هیچ اتفاق مثبتی برای سطح شادی شما رخ نخواهد داد.

پر کردن بیش از حد لیست کارها می‌تواند منجر به استرس و فرسودگی شغلی شود.

بنابراین، چطور این عادت را تغییر دهیم؟

با اولویت بندی وظایف تان شروع کنید. واقعاً امروز چه کاری لازم است انجام شود؟ چه چیزی را می‌توان تا فردا یا حتی هفته آینده به تعویق انداخت؟ شما انسان هستید نه ربات!

به همه چیز «بله» گفتن

به همه چیز «بله» گفتن

تا به حال در مورد اصطلاح “راضی کننده همه مردم” را شنیده اید؟ اگر مدام به همه و همه چیز «بله» می‌گویید، ممکن است یکی از همین آدم‌های راضی کننده باشید. در حالی که مفید و یاری رسان بودن بسیار خوب است، اما غرق شدن بیش از حد در کمک به دیگران می‌تواند شادی شما را به سرعت کاهش دهد.

“نه” گفتن به این معنی نیست که شما بی ادب هستید. بلکه بدان معناست که شما به زمان، انرژی و سلامت روان خود احترام می‌گذارید.

بی توجهی به مراقبت از خود

مراقبت از خود را به بخشی غیرقابل انکار روال زندگی‌تان تبدیل کنید. خواهید دید که سال ۲۰۲۴ و باقی عمرتان را به شادی خواهید گذراند.

نادیده گرفتن سلامت جسمانی

آیا می‌دانستید که سلامت جسمانی نقش مهمی در شادی ما دارد؟ حقیقت این است که اگر دائماً احساس تنبلی یا ناخوشی داشته باشید، احساس خوشبختی داشتن سخت و دور از ذهن است. ورزش منظم مواد شیمیایی را در مغز آزاد می‌کند که باعث می‌شود احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشید.

به علاوه، حفظ یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به طور قابل توجهی بر خلق و خو و سطح انرژی شما تأثیر بگذارد. اگر از سلامت جسمانی خود غافل شده اید – وقت آن رسیده که تغییری ایجاد کنید. مراقبت از جسم و روح شادی زیادی به دنبال خواهد داشت.

نگه داشتن کینه

نگه داشتن کینه

همه ما در مقطعی از زندگی مان صدمه دیده ایم یا مورد ظلم قرار گرفته ایم. این بخشی از انسان بودن است اما نگه داشتن کینه تنها آسیب به همراه دارد، انگار که یک کوله پشتی سنگین را همه جا با خودتان حمل کنید!

بخشش به معنای رها کردن طرف مقابل نیست. بلکه به این معناست که بار سنگینی را از دوش خود بردارید. بنابراین بار خود را سبک کنید و شادتر وارد سال 2024 شوید. شما سزاوار این سبکباری هستید!

مقایسه خود با دیگران

زمان رهایی است. شما در سفر منحصر به فرد خودتان هستید. آن را در آغوش بگیرید، جشن بگیرید، و مهمتر از همه، سفرتان را با سفر شخص دیگری مقایسه نکنید.

نادیده گرفتن احساسات

بیایید واقع بین باشیم همه ما روزهایی را داریم که احساس بد بر وجودمان مستولی شده است. این کاملا طبیعی است. ما انسان هستیم، نه ربات های بی احساس.

اما اینجا جایی است که بسیاری از ما خرابکاری می‌کنیم – سعی می‌کنیم این احساسات را نادیده بگیریم یا آنها را پنهان کنیم.

با این حال، نادیده گرفتن احساساتتان مانند تلاش برای نگه داشتن یک توپ ساحلی در زیر آب است: آنها در نهایت با شدت بیشتری ظاهر می‌شوند. اشکالی ندارد که گاهی اوقات خوب نباشید. به جای نادیده گرفتن احساسات خود، آنها را تایید کنید. آنها را درک کنید. بخشی از انسان بودن همین است.

زندگی در گذشته یا آینده

آیا می‌دانستید که انسان‌ها تنها گونه‌ای هستند که می‌توانند خود را از نظر ذهنی به گذشته یا آینده منتقل کنند؟ در حالی که این توانایی می‌تواند مفید باشد، اغلب ما را به فکر کردن در پشیمانی های گذشته یا نگرانی در مورد عدم قطعیت آینده سوق می‌دهد.

واقعیت این است که: شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید، و نمی توانید آینده را پیش بینی کنید. تنها چیزی که واقعا داریم همین لحظه است، همین جا، همین الان. زندگی در زمان حال کلید خوشبختی است. این عادت به شما امکان می‌دهد تا از آنچه در زندگی شما در این لحظه اتفاق می‌افتد کاملاً قدردانی کنید و از آن لذت ببرید.

بنابراین، گذشته را رها کنید، نگران آینده نباشید و زندگی را در زمان حال آغاز کنید.

این باور که به اندازه کافی خوب نیستید

این باور که به اندازه کافی خوب نیستید

اگر صدایی در سر شماست که به شما می‌گوید به اندازه کافی خوب نیستید – به آن گوش ندهید. شما همان طور که هستید به اندازه کافی خوبید. و هر چه زودتر این را باور کنید، شادتر خواهید بود.

جستجوی خوشبختی در جایی نامناسب

بیایید واقع بین باشیم. چند بار فکر کرده‌ایم، “وقتی فلان ارتقا را بگیرم خوشحال خواهم شد” یا “وقتی یک شریک زندگی عالی پیدا کنم خوشحال خواهم شد”؟

ما اغلب شادی خود را به عوامل بیرونی گره می‌زنیم. اما حقیقت سخت اینجاست: شادی یک حس درونی است. مطمئناً، گرفتن آن ترفیع یا یافتن جفت روحی شما می‌تواند باعث شادی شود، اما موقتی است. شادی واقعی و پایدار از درون می‌آید.

خوشبختی و شادی واقعی به پذیرش خودتان همانطور که هستید، بستگی دارد. یافتن شادی در چیزهای کوچک و داشتن یک زندگی صادقانه (نه زندگی که دیگران از شما انتظار دارند) است که باعث می‌شود عمیقا حس شادی و خوشبختی داشته باشید. دست از جستجوی خوشبختی در جاهای اشتباه بردارید. نگاه کردن به درون‌تان را شروع کنید. ممکن است سفر سختی باشد، اما ارزشش را دارد؛ و آیا هدف همه ما این نیست؟

کلام پایانی

با ۱۰ عادت مضر آشنا شدیم که باید آنها را کنار بگذاریم تا ۲۰۲۴ و سایر سال‌ها را به خوشبختی و شادی سپری کنیم به یاد داشته باشید، قرار است به مرور این عادات را کنار بگذارید و هیچ چیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد. پس قدم اول ترک عادات ضد شادی را بردارید. قطعا به مرور بهترین احساس را در مورد خودتان و زندگی تجربه خواهید کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 122

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان