جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(2)

نورواید (Neuroaid) دارویی است که با تجویز پزشکان متخصص مغز و اعصاب برای درمان و بهبودی سریع‌تر بیماران مبتلا به سکته مغزی توصیه می‌شود. این دارو توسط یک شرکت یا کمپانی سنگاپوری تولید و فروخته می‌شود. هرچند بر اساس تحقیقات اولیه نورواید برای پیشگیری از عواقب سکته مغزی و کنترل حملات مکرر آن پیشنهاد می‌شود اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این دارو هیچ تاثیری بر درمان سکته مغزی ندارد. نورواید به عنوان یک مکمل با 14 ماده طبیعی برای تقویت سیستم عصبی تجویز می‌شود.

موارد مصرف نورواید

اگر به تازگی پزشک قرص نورواید تجویز کرده و نمی‌دانید قرص نورواید چیست؟! باید بگوییم که این دارو با 9 ماده گیاهی و 5 ماده جانوری ساخته می‌شود و به تقویت سلول‌های مغز در برابر حملات مغزی کمک می‌کند.

انواع نورواید

انواع نورواید

نورواید دو نوع کپسول با نام های NeuroAid- MLC 601 و NeuroAid- MLC 901 است. کپسول NeuroAid- MLC 901 با نام نورواید 2 نیز معروف است. این قرص ها مجوز رسمی وزارت بهداشت دارند و همچنین دارای بارکد وزارت بهداشت هستند.

فواید کپسول نورواید

این دارو باید حتما با دستور پزشک متخصص مغز و اعصاب تجویز شود که اکثر اوقات پزشک متخصص نورواید را برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به سکته مغزی پیشنهاد می‌کنند زیرا به کاهش اسپاسم و تقویت حرکت سیستم عصبی بدن بعد از سکته کمک می‌کند.

اگر در بلع کپسول نورواید مشکل دارید، آن را در آب حل کنید و بنوشید. حتی مواقعی که بیمار نمی‌تواند کپسول یا حتی رقیق شده آن را بنوشد، پزشک محتوای رقیق شده را از طریق لوله به معده بیمار منتقل می‌کند.

تاثیر نورواید بر بدن

نورواید یک مکمل دارویی است که اکثر اوقات با داروهای اصلی مصرف می‌شود و به بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

همچنین مواد فعال بیولوژیکی گیاهی و جانوری این دارو بهترین ماده برای بازسازی عصب و جلوگیری از مرگ سلول‌های سیستم عصبی مرکزی در آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه، شناخته می‌شود. از طرفی این دارو تاثیر فوق العاده مثبتی بر نورون‌های مغز دارد، باعث افزایش و انعطاف پذیری سلول های عصبی شده و به ترمیم رگ‌ها و عروق آسیب کمک می‌کند. اگر یک دور کامل از این دارو مصرف کنید می‌توانید خطر سکته مغزی را کاهش داده و باعث بهبود آسیب های مغزی شوید.

شرایط نگهداری دارو نورواید

این دارو را مانند سایر داروهای دیگر در جای خشک و خنک نگهداری کنید. دمای محل نگهداری نورواید باید کمتر از 30 درجه سانتی گراد باشد.

روش و مقدار مصرف نورواید

باید بگوییم که این دارو با مشاوره پزشک مغز و اعصاب قبل از مصرف هر مکمل‌های دارویی دیگر، بهترین مکمل برای بیماران به حساب می‌آید. مقدار مصرف نورواید برای بزرگسالان 3 مرتبه در روز و هر بار 2 کپسول موقع خوردن غذاست. همچنین بعد از مصرف آن باید آب بیشتری بنوشید. فراموش نکنید که از این دارو باید تنها 3 ماه مصرف کنید و پس از پایان دوره به پزشک متخصص مراجعه کنید و با مشورت او دوره بعدی را شروع کنید. ممکن است پزشک تشخیص دهد که شما دیگر نیاز به استفاده از آن ندارید.

چه کسانی نباید نورواید مصرف کنند؟

روش و مقدار مصرف نورواید - چه کسانی نباید نورواید مصرف کنند؟

این دارو از منابع گیاهی و جانوری تهیه می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین داروها برای مشکلات مغز و اعصاب به حساب می‌آید. حتی افراد می‌توانند از این دارو به عنوان مکمل دارویی نیز استفاده کنند. با این حال اگر یکی از شرایط زیر را دارید، هرگز نباید نورواید مصرف کنید.

  • زنان باردار و شیرده
  • کودکان
  • همچنین به دلیل استفاده از مواد طبیعی، ممکن است با مصرف آن دچار واکنش های آلرژیک شوید، پس بدون مشورت پزشک از این دارو استفاده نکنید.

تداخلات دارویی نورواید

فراموش نکنید که نورواید نیز مانند اکثر داروها ممکن است با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد. بنابراین اگر بیماری زمینه ای دارید که در کنار نورواید باید داروهای دیگر نیز مصرف کنید، حتما از عدم تداخل آن مطمئن شوید.

عوارض جانبی نورواید چیست؟

هرچند کمتر پیش می‌آید که فردی به مصرف داروی نورواید واکنش نشان دهد اما گاهی ممکن است پس از مصرف دارو دچار علائم زیر شوید:

  • ناراحتی شکمی
  • سردرد
  • حالت تهوع، استفراغ و اسهال
  • همچنین به ندرت پیش می‌آید که بیماری به مصرف آن دچار یرقان، هایپوکالمی (کاهش سطح یون پتاسیم در خون)، خشکی گلو و تشنگی، تشنج و سکته‌های مغزی مکرر شود.
  • گاهی با مصرف این دارو فرد دچار بدخلقی و واکنش های آلرژیک نیز می‌شود.

خواص قرص نورواید چیست؟

مصرف قرص نورواید باعث تقویت عملکرد سیستم عصبی می‌شود و می‌تواند به بهبود بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند کمک کند. با این حال مصرف آن هرگز بدون مشورت با پزشک توصیه نمی‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان