جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

تغذیه مناسب زنان بالای ۴۰ سال

تغذیه مناسب زنان بالای ۴۰ سال
خواندن 5 دقیقه
3
(1)

با افزایش سن، بدن رو به فرسودگی می‌رود و این طبیعی است که برای ترمیم یا جلوگیری از این فرسایش باید به بدن و تغییرات آن توجه کنیم و آنچه را برای بدن مفید است، مصرف کنیم. از طرفی همانطور که می دانید، در سنین بالا یا بهتر است بگوییم از 40 سال به بعد زنان بیشتر از مردان با مشکلات سلامتی مواجعه هستند زیرا بدن آن‌ها خیلی سریع تر به سمت پیری حرکت می‌کند و همین امر آسیب پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. از این رو ما در این مطلب به معرفی 7 ماده ابرخوراکی پرداخته ایم که زنان 40 ساله باید مصرف کنند.

ابرخوراکی به غذاهایی گفته می‌شود که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. آن‌ها می‌توانند مواد مغذی و مواد معدنی مختلف را برای بدن فراهم کرده به تقویت عملکرد بهتر بدن کمک کنند. اکثر این غذاهای مفید کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی مفید برای سنین 40 سال هستند.

اگر دقت کرده باشید، در ابتدا نیز به این نکته پرداختیم که با افزایش سن، نیاز بدن ما به مواد مغذی نیز تغییر می کند. در واقع، با کاهش عملکردها و توانایی‌های بدن، ما باید به طور دقیق تر و سنجیده تر غذاهای روزانه مان را تهیه کنیم. زیرا غذا اصلی ترین بخش برای تقویت و بهبود سلامت بدن بعد از 40 سال است. پس حتما این 7 ماده غذایی را به رژیم خود یا زنان 40 ساله اطرافتان اضافه کنید.

آجیل

آجیل

آجیل یک ابر غذای بسیار محبوب و یک میان وعده عالی است که مواد مغذی و مواد معدنی مختلف مانند ویتامین ها، آهن، پتاسیم و غیره را به میزان فراوان دارد. آجیل به کنترل سطح کلسترول  که ممکن است برای زنان 40 ساله نگران کننده باشد، کمک می کند. آجیل همچنین ویتامین D را تامین می کند که یکی از شایع ترین کمبودهایی است که در زنان با افزایش سن یافت می شود.

اسفناج

اسفناج

اسفناج مواد مغذی فراوان دارد که به دلیل فواید و خواص بی‌نظیرش معروف است. این گیاه خوراکی منبع عالی کولین و اسید آمینه بتائین است که هر دو به کاهش ژن‌های ذخیره کننده چربی موجود در کبد کمک می‌کنند. علاوه بر این، اسفناج سرشار از آهن، یکی از مواد مهم و مغذی دیگر است که زنان مسن بیشتر کمبود آن را احساس می‌کنند. بنابراین با مصرف اسفناج می توان آهن مورد نیاز بدن را تامین کرد.

زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه یک ابر خوراکی‌ست که معمولا اکثر خانم ها از آن در ترکیب غذاهایشان استفاده می‌کنند. این ادویه خواص درمانی شگفت انگیزی دارد که نه تنها به دلیل خاصیت ضد التهابیش برای درمان و التیام زخم ها استفاده می‌شود بلکه هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز می‌توان از آن به عنوان دمنوش بهره برد. همانطور که می دانید با افزایش سن بدن عملکرد قبل را ندارد، به همین دلیل زنان 40 ساله یا بیشر باید مقادیر بیشتری زردچوبه مصرف کنند تا بتوانند به بهبود عملکرد کلی بدن کمک کنند.

سویا

سویا

سویا یکی دیگر از غذاهای مفید برای زنان 40 ساله است که سرشار از مواد مغذی و معدنی است. در واقع سویا منبع عالی آهن، پروتئین و ویتامین B است که به تقویت و استحکام بدن زنان 40 ساله کمک می‌کند. در اصل سویا بیشتر در رژیم غذایی گیاهی دیده می‌شود. در حالی که افراد مسن به خصوص زنان برای تامین آهن، به مصرف مداوم این ماده غذایی نیاز دارند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

با افزایش سن، بدن ما به تدریج در اثر آسیب‌های محیطی و سلولی دچار ساییدگی و پارگی پوست می شود. در حالی که اگر گوجه فرنگی مصرف کنید چه در ترکیب غذاها یا به عنوان ماسک های خانگی می‌توانید از هر نوع بیماری پوستی جلوگیری کنید یا حداقل احتمال ابتلا به آن‌ها را کاهش دهید. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، نوعی آنتی اکسیدان که به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی و سلولی کمک می کند. این غذای فوق العاده از پوست در برابر پیری زودرس و سایر مشکلات پوستی که ممکن است با افزایش سن ایجاد شود، محافظت می کند.

حبوبات

حبوبات

حبوبات در رژیم های گیاهی، منبع عالی پروتئین و کلسیم به حساب می‌آیند. همانطور که ما پیر می شویم استخوان‌ها نیز شروع به تحلیل رفتن می‌کنند. فراموش نکنید که اگر کلسیم و پروتئین کافی در رژیم غذایی بگنجانید می‌توانید به تقویت استخوان ها و مفاصل بدن کمک کنید. به همین دلیل هر فرد مسن، به خصوص زنان بالای 40 سال باید به میزان کلسیم و پروتئین دریافتی خود توجه کافی داشته باشند. همچنین برای تامین نیازهای بدن، باید حتما حبوبات را به برنامه غذایی روزانه شان اضافه کنند.

توت ها

توت ها

انواع توت‌ها مانند تمشک، زغال اخته، توت فرنگی و غیره منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی مختلف هستند. توت ها منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها هستند که با افزایش سن به جوان سازی و محافظت از پوست کمک می‌کنند.

کلام پایانی

فراموش نکنید که هرچه می‌خورید بر سلامت بدن، به خصوص در سنین بالای 40 سال تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر می خواهید بیشتر عمر کنید و سالم تر زندگی کنید، حتما رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید و با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، به سلامت بدن‌تان بیشتر توجه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان