جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.3
(3)

حمایت از فردی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند ممکن است برای برخی افراد یک حس درونی باشد، اما برای بیشتر افراد، یک قلمرو جدید است. دانستن نحوه ارائه حمایت به شیوه ای قابل مدیریت نه تنها برای فردی که از او حمایت می‌کنیم، بلکه برای خودمان نیز حیاتی است. در این نوشتار نحوه رفتار با مرد افسرده را خواهید یافت. با خبرنامه همراه باشید.

چطور با مردی که افسرده است رفتار کنیم؟

نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین پشتیبان مردی باشید که برای‌تان مهم است:

به او اطلاع دهید که همواره در دسترس هستید

به او اطلاع دهید که همواره در دسترس هستید - نحوه رفتار با مرد افسرده

اولین و مهمترین بخش در مورد ارائه حمایت از افراد افسرده این است که به او بفهمانید در کنارش هستید و در عین حال حواس‌تان به این باشد که بسته به رابطه و سایر تعهدات خود چقدر زمان به او اختصاص می‌دهید.

گوش دادن فعال را تمرین کنید

اغلب، مفیدترین راهی که می‌توانیم از فردی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند حمایت کنیم این است که به حرف‌های او گوش دهیم و به او اجازه دهیم آنچه را که بر او فشار وارد می‌کند، به اشتراک بگذارد.

اجزای اصلی گوش دادن فعال عبارتند از:

  • پرهیز از قضاوت و اجتناب از قطع حرف او
  • درک کامل او از طریق پرسیدن سؤالات باز و جمع بندی
  • ابراز همدردی و تصدیق احساسات او

ارائه بازخورد معتبر

وقتی مردی سر حرف را باز می‌کند، شما باید با دل و جان گوش بدهید تا در آینده راحت تر با شما صحبت کند.

درخواست‌های پشتیبانی او را بپذیرید

در دسترس بودن به معنای پاسخگویی به موقع و با روی خوش است. وقتی از کسی حمایت می‌کنیم، باید تمام تلاش خود را برای اولویت بندی گفتگوهای مهم انجام دهیم، حتی اگر به معنای قطع فعالیت‌های خودمان باشد. اگر نمی‌توانید فوراً صحبت کنید، زمان خاصی را برای گفتگو با او تعیین کنید.

نکات کلیدی در اینجا عبارتند از:

  • به او بگویید که قدردان اعتمادی که به شما کرده هستید
  • از حرف زدن به گونه‌ای که باعث شود او احساس فشار یا ناراحتی کند، خودداری کنید

بپرسید که چگونه می‌توانید به او کمک کنید

بپرسید که چگونه می‌توانید به او کمک کنید

نکته کلیدی این است که نباید تصور کنید که می‌دانید طرف مقابل چه نیازی دارد. در عوض، از او بپرسید که چه حمایتی می‌خواهد یا به چه چیزی نیاز دارد. با سوال پرسیدن به صورت مستقیم، به او اطلاع می‌دهیم که می‌توانیم به بهبود شرایط او کمک کنیم.

برای مثال، او ممکن است به یک گوش شنوا، کمک عملی برای انجام کاری، یا صرف وقت با هم برای انجام کاری که از آن لذت می‌برد، نیاز داشته باشد.

استراتژی‌های پشتیبانی قابل مدیریت

واقعاً مهم است به خاطر داشته باشید که به عنوان یک فرد پشتیبان، شما پزشک یا درمانگر آن مرد نیستید. در عوض، در مورد آنچه که می‌توانید برای حمایت از او به روشی قابل مدیریت و مناسب انجام دهید، واقع بین باشید.

اگر در نهایت به انجام یا مدیریت برخی از مسئولیت‌های او کمک کردید، می‌توانید عقب نشینی کنید و به او اجازه دهید تا با احساس بهتر، دوباره مسئولیت را به دست بگیرد.

برای انجام برخی کارها از او کمک بخواهید

مردان اغلب با دوستان خود بسیار مهربان تر از خودشان هستند و بنابراین اگر به این نتیجه برسند که کمک کننده هستند، ممکن است پذیرای شرکت در فعالیت‌های سالم باشند.

می‌توانید در موارد زیر از او کمک بخواهید:

  • تعمیر وسیله‌ای مانند دوچرخه
  • بیرون بردن سگ
  • کمک به تهیه غذا

به طور منظم اوضاع و احوال‌شان را چک کنید

به طور مرتب با او تماس بگیرید، خواه از طریق پیام و تماس و خواه با ملاقات حضوری. شما قرار است به او بفهمانید که در کنارش هستید و تمایل دارید به حرف‌های او گوش بدهید. اینکه چند وقت یک بار حال او را پیگیری می‌کنید به خودتان و رابطه‌تان بستگی دارد، اما این پیگیری می‌تواند یک پیام روزانه، یک تماس هفتگی یا یک گردهمایی ماهانه باشد.

به مرزهای او احترام بگذارید

به مرزهای او احترام بگذارید - نحوه رفتار با مرد افسرده

خیلی معمول است که بخواهیم مشکلات فرد مهم زندگی‌مان را “رفع” کنیم، اما چنین اقدامی معمولاً منجر به این می‌شود که مرد احساس کند ضعیف و شکست خورده است یا قادر نیست به خود کمک کند، پیامدی که می‌تواند باعث عقب‌نشینی بیشتر او شود. قرار است که بیشتر روی در دسترس بودن و حمایت از او تمرکز کنیم.

  • از تلاش برای “رفع” مشکلات  او یا کنترل زیاد او خودداری کنید
  • از او بپرسید که چگونه می‌توانید در کنار او باشید

به مرزهای خود احترام بگذارید

به عهده گرفتن مسئولیت و فشار بیش از حد در حمایت از شخص دیگر، این پتانسیل را دارد که طاقت فرسا شود. اگر به استراحت نیاز دارید، صادق باشید و برای سطوح پایدارتر حمایت تلاش کنید. در صورت لزوم، ممکن است بخواهید حدودی را در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید و نمی‌خواهید انجام دهید تعیین کنید.

به خاطر داشته باشید که:

  • شما پزشک یا درمانگر او نیستید
  • محدودیتی برای حمایتی که می‌توانید ارائه دهید وجود دارد

صبور و امیدوار باشید

در برخورد و رفتار با مرد افسرده این نکته را به یاد داشته باشید که صبوری اهمیت زیادی دارد. بهبودی  افسردگی روندی طولانی دارد و شما شاهد فراز و نشیب‌هایی در این مسیر خواهید بود.

به عنوان یک فرد پشتیبان، بسیار مهم است که صبور باشید، گرفتار بدبینی که اغلب در طول “روزهای بد” رخ می‌دهد، نشوید، در “روزهای خوب” حال و هوای مثبت ایجاد کنید و به طور کلی امیدوار و دلگرم کننده باشید.

  • روی نقاط قوت و دستاوردهای او تمرکز کنید
  • تلاش‌های او در روند بهبودی را تأیید و تشویق کنید
  • پیشرفت‌ها را جشن بگیرید، مهم نیست چقدر بهبود یافته است
  • با او صبور باشید و به حمایت خود ادامه دهید، حتی اگر احساس کنید پیشرفت‌تان کند است

او را به دریافت حمایت حرفه ای تشویق کنید

او را به دریافت حمایت حرفه ای تشویق کنید

به یاد داشته باشید که حمایت همسالان (دوستان، خانواده، همکاران و غیره) جایگزینی برای کمک حرفه ای نیست و نقش ما تشخیص یا ارائه درمان نیست.

ارتباط با پزشک و/یا متخصص سلامت روان برای بهبودی مردان از افسردگی بسیار مهم است.

پزشک می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

  • علائم او را ارزیابی کند
  • در صورت نیاز او را به منابع دیگر ارجاع دهد
  • تجویز بالقوه داروهای ضد افسردگی (در صورت لزوم) را انجام دهد

پشتیبان دیگری در زندگی او باشید

مردان تمایلی به درخواست کمک برای افسردگی ندارند، بنابراین ممکن است کمی تلاش لازم باشد تا او با شما راحت باشد و حرف‌هایش را برای‌تان بگوید.

آنچه می‌توانید بگویید:

“برای من دردناک است که شما را در حال گذراندن این شرایط می‌بینم. ای کاش می‌دانستم چگونه کمک کنم، اما یک درمانگر مطمئناً این کار را می‌کند. وقت آن است که اقدام درست را انجام دهی تا بتوانی دوباره به زندگی خوب بازگردی.»

اگر او از همه دوری می‌کند

اگر او از همه دوری می‌کند - نحوه رفتار با مرد افسرده

مردانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند اغلب از فعالیت‌های اجتماعی کناره گیری می‌کنند و همین می‌تواند علائم آنها را تشدید کند. این امر بر اهمیت حضور و حمایت ما تأکید می‌کند تا او را تشویق کنیم که ارتباط با آدم‌ها را حفظ کند و با زندگی اجتماعی خود درگیر باشد.

هرگونه اشاره به خودکشی یا فرار از زندگی را جدی بگیرید

بسیاری از مردانی که با افسردگی مبارزه می‌کنند، افکار خودکشی دارند. هر گونه اشاره به خودکشی، حتی اگر به شوخی باشد، باید جدی گرفته شود.

سعی کنید چیزها را به خودتان نگیرید

افسردگی به طور جدی بر خلق و خوی یک مرد تأثیر می‌گذارد، و برای برخی، این تاثیر به معنای تحریک پذیر بودن، عصبانی شدن یا رفتارهایی است که ممکن است برای آنها غیرعادی باشد. سعی کنید درک کنید که رفتار او یک حمله شخصی به شما یا نشان دهنده عدم قدردانی از حمایت شما نیست، بلکه بازتاب درد درونی قابل توجهی است که او متحمل می‌شود.

ارائه حمایت مداوم برای فردی که با بیماری جدی مانند افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد که ممکن است بر سلامتی خود ما تأثیر بگذارد. یادتان باشد که مرزهایی را برای کمک به مردی که دچار افسردگی است، تعیین کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان