جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

آیا خوردن میوه باعث تشدید سرفه و سرماخوردگی می شود؟

آیا خوردن میوه باعث تشدید سرفه و سرماخوردگی می شود؟
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

شاید شما هم شنیده باشید که خوردن میوه ها ممکن است باعث سرفه و سرماخوردگی شود. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا میوه‌ها علیرغم فواید بی‌نظیرشان باعث سرفه و سرماخوردگی می‌شوند؟

تشدید سرفه و سرماخوردگی با خوردن میوه

تشدید سرفه و سرماخوردگی با خوردن میوه

قبل از این که چشم بسته آنچه را می‌شنوید باور و قبول کنید، بهتر است همه جوانب را بسنجید و بررسی کنید که اجتناب از خوردن میوه چه تاثیر بر بدن شما خواهد گذاشت؟! همچنین باید ارتباط بین مصرف میوه‌ها و سرماخوردگی را تشخیص دهید و بعد تصمیمی بگیرید.

همانطور که می‌دانید میوه‌ها حاوی مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. میوه ها، به ویژه آن‌هایی که ویتامین C بالایی دارند (مانند مرکبات، توت فرنگی و کیوی)، مواد مغذی ضروری بدن برای تقویت سیستم ایمنی را تامین می‌کنند. ویتامین C به دلیل نقش مهمی که در تقویت عملکرد سیستم ایمنی دارد و به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن نیز کمک می‌کنند. پس اگر به دنبال تقویت سلامت بدن و درمان عفونت ریه‌ها و بیماری های تنفسی هستید، حتما این میوه ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

علاوه بر مغذی بودن این میوه‌ها آن‌ها محتوای آب بالایی دارند که به هیدارتاسیون بدن کمک می‌کنند.

اما چرا خوردن میوه ها باعث تشدید بیماری می‌شوند؟

اما چرا خوردن میوه ها باعث تشدید بیماری می‌شوند؟

  • برخی از افراد ممکن است به میوه‌های اسیدی مانند پرتقال یا آناناس حساس باشند که در شرایط خاصی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا باعث تحریک گلو می‌شوند. به همین دلیل باید از خوردن این میوه‌ها هنگام ابتلا به سرماخوردگی و سرفه خودداری کنید.
  • میوه های سرد، به خصوص زمانی که آنها را مستقیم پس از بیرون آوردن از یخچال می‌خورید، باعث تشدید گلودرد و سرماخوردگی می‌شوند. اگر بیمار هستید، قبل از خوردن میوه‌ها صبر کنید تا دمای آن، به دمای اتاق برسد و بعد میل کنید.
  • همچنین بافت برخی از میوه‌ها، مانند میوه‌هایی که پوست خشن دارند، یا دانه دار هستند نیز باعث تحریک گلو می‌شوند. پس وقتی دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوید، میوه‌های نرم‌تر میل کنید تا سرفه‌تان تشدید پیدا نکند.
  • برخی از میوه ها، به ویژه زمانی که به مقدار زیاد یا به شکل آب میوه مصرف می‌شوند، باعث افزایش قند طبیعی بدن می‌شوند. به همین دلیل مصرف بیش از حد قند بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر گذاشته باعث می‌شود زود به زود سرما بخورید.
  • از طرفی ممکن است مصرف میوه‌ها در افراد مبتلا به سرماخوردگی با سرفه شدید، واکنش‌های متفاوتی داشته باشد. در حالی که برای برخی خوردن میوه به تسکین درد و ناراحتی گلو و سرفه کمک می‌کند، برای برخی دیگر باعث شدت بیماری می‌شود.

بنابراین برای سلامت بدن به خصوص در طول فصل سرما، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی شود، به تقویت سلامت ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این به جای تشدید سرفه و سرماخوردگی به تسکین بیماری شما نیز کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان