جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

چرا فشار خون در زمستان افزایش می یابد؟

چرا فشار خون در زمستان افزایش می یابد؟
خواندن 3 دقیقه
5
(2)

ماه‌های سرد می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت بدن داشته باشند. برای کسانی که بیماری‌های تنفسی مثل آسم دارند یا از ضعف بدن و سیستم ایمنی و درد مفاصل رنج می‌برند، زمستان بدترین فصل سال است. با این حال اصلا فکرش را نمی‌کنید که زمستان چه تاثیری بر فشار خون دارد. با این که فشار خون در طول تابستان کاهش پیدا می‌کند، فصل سرما باعث افزایش فشار خون می‌شود. در واقع جریان خون در ماه‌های سرد سال کندتر شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

هوای سرد یا هر تغییر ناگهانی در آب و هوا نیز می‌تواند بر فشار خون تأثیر بگذارد. مشابه واکنش بدن به سرما، ممکن است رگ‌های خونی بدن به طور ناگهانی به تغییراتی چون رطوبت، فشار هوا، باد یا هوای ابری نیز واکنش نشان دهند. در واقع افراد بالای 65 سال بیشتر در خطر رو به رو شدن با نوسانات فشار خون مرتبط با تغییرات آب و هوا هستند.

چه چیزی باعث افزایش فشار خون در زمستان می شود؟

شریان‌ها و رگ‌های خونی در هوای سرد تنگ می‌شوند. به همین دلیل بدن برای انتقال خون به سایر قسمت‌ها به نیرو و انرژی بیشتری نیاز دارد و همین باعث افزایش فشار خون می‌شود. رگ‌های خونی در دمای پایین به طور لحظه‌ای منقبض می‌شوند و از آن‌جایی که برای انتقال خون از طریق رگ‌ها و شریان‌های منقبض به قدرت بیشتری نیاز است، فشار خون نیز افزایش پیدا می‌کند.

عوامل افزایش فشار خون در فصل زمستان

افزایش وزن، مصرف غذاهای شور در طول سرما و کاهش فعالیت بدنی در زمستان از دیگر عوامل فصلی است که در افزایش فشار خون موثر است. اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، حتما قبل از شروع زمستان با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین در این قسمت ما به برخی موارد خاص اشاره می‌کنیم که می‌توانند تاثیر خوبی بر کنترل فشار خون شما داشته باشند:

  • الکل ننوشید. مصرف الکل در طول زمستان می‌تواند به سرعت باعث از دست دادن گرمای بدن شود. با کاهش دمای مرکزی بدن احساس سرمای بیشتری کرده و فشار خون تان افزایش پیدا می‌کند.
  • ورزش در حد متعادل برای کسانی که فشار خون بالا دارند مناسب است. انجام فعالیت بدنی منظم باعث تقویت عملکرد قلب شده و در نتیجه باعث می‌شود خون بیشتری به قلب پمپاژ شده و به جریان نرمال خون در بدن کمک کند.
  • پوشیدن چند لایه لباس شما را گرم‌تر نگه می‌دارد. زیرا هوای گرم بین لایه‌های لباس محبوس شده و به عنوان یک عایق عمل می‌کند. فراموش نکنید که کاهش یک لایه لباس مقدار گرمای به دام افتاده را کاهش می دهد.

۶ گیاه مغذی که کمک‌تان می‌کنند زمستان را سالم بمانید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان