جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۶ گیاه مغذی که کمک‌تان می‌کنند زمستان را سالم بمانید

۶ گیاه مغذی که کمک‌تان می‌کنند زمستان را سالم بمانید
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وقتی فصل زمستان می‌رسد، عادات غذایی ما نیز تغییر می‌کند. اکثر مردم دوست دارند در فصل زمستان غذاهای گرم مصرف کنند. غذاهایی که بتوانند از بدن در برابر سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا محافظت کنند. در این نوشتار ۶ گیاه مغذی را به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید در ماه‌های سرد سال استفاده کنید و سالم بمانید. این سبزیجات مخصوص فصل سرما هستند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شوند.

هویج

هویج

به محض رسیدن زمستان، هویچ را به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید. هویج، سرشار از بتاکاروتن و منبع غنی ویتامین A است. به همین دلیل است که مصرف هویچ با بهبود سلامت و تقویت عملکرد چشم ارتباط دارد. همچنین هویچ سرشار از فیبر است که فرایند متابولیکی بدن را بهبود می‌بخشد.

زنجبیل

استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی آن هم در فصل زمستان با خواص بی‌نظیری همراه است. زیرا مواد مغذی مختلف موجود در این ریشه مغذی باعث افزایش متابولیسم می‌شود. از طرفی زنجبیل سرشار از جینجرول و شوگائول است که تاثیر خوبی بر تحریک آنزیم های گوارشی دارند. علاوه بر این، ماهیت ترموژنیک آن دمای بدن را کاهش داده، باعث افزایش فعالیت متابولیک در بدن می‌شود.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

اگر بیماری دیابت دارید، سیب زمینی شیرین برای شما کمتر از یک موهبت نیست. زیرا سیب زمینی شیرین به کنترل سطح قند خون کمک می کند. همچنین این نوع سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فیبر، ویتامین های A، C و بتاکاروتن است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در طول زمستان می‌شوند. از طرفی اگر سیب زمینی شیرین میل کنید، فیبر موجود در آن منجر به کاهش سرعت جذب قند شده و می‌تواند احتمال مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

شلغم

شلغم یکی از محبوب ترین سبزیجات ریشه ای است که در فصل زمستان در سبزی فروشی ها خواهید یافت. این سبزی ریشه ای غنی از فیبر و آنتی اکسیدان ها، به ویژه ویتامین C است که با کمک به رشد باکتری های سالم روده، سلامت آن را بهبود می بخشد.

تربچه

تربچه

ترکیباتی مانند گلوکوزینولات‌های موجود در تربچه با تحریک آنزیم هایی که غذا را تجزیه می‌کنند، به هضم بهتر غذاها کمک کرده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. همچنین تربجه جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد و عملکرد متابولیکی بدن را تقویت می‌کند.

سیر

سیر جزء ضروری غذاهاست، و علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیری که به غذاها می‌بخشد، فواید فوق العاده‌ای برای سلامت کلی بدن دارد. این ماده خوراکی حاوی آلیسین و سایر ترکیبات گوگرد با خواص ضد التهابی است. ترکیبات موجود در سیر با کاهش التهاب در بدن، عملکردهای متابولیک را تقویت می کنند، که می تواند بر سلامت متابولیک تأثیر بگذارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان