جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.7
(9)

حیرت زده می‌کنند. اینکه فرد مورد علاقه‌تان از شما کناره گیری می‌کند، اتفاقی ویرانگر است، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم عجله نکنید و با سؤالات بی وقفه به او حمله نکنید. هر چقدر هم که گیج یا ناراحت باشید و ترس از ناشناخته‌ها شما را آزار بدهد، درک اینکه چرا مرد عاشق دوری می کند یا اساسا چرا گاهی مردها کناره‌گیری می‌کنند، بسیار مهم است.

ما اینجا هستیم تا به شما در کشف دلایل کناره گیری مردها کمک کنیم. علاوه بر این، چند نکته حیاتی را به اشتراک گذاشته‌ایم که به شما کمک می‌کنند با رفتن او کنار بیایید و شاید مشکلات بین‌تان را رفع کنید.

دلایل رایج کناره گیری مردان

دلایل رایج کناره گیری مردان

وقتی می‌گوییم مردی کناره گیری می‌کنند، منظورمان این است که او ممکن است رفتارهای عجیب از خود نشان دهد، علاقه کمتری نشان دهد، کم کم دوری کند، ارتباط خود را با شما کم کند، شروع به توهین کند و غیره.

به عبارت دیگر، ممکن است به نظر برسد که شریک زندگی شما کنار کشیده است. اگر متوجه چنین علائمی شدید، نگران نباشید. با شناخت دلایل کنار کشیدن مردان، می‌توانید در مورد رابطه‌تان بهتر تصمیم بگیرید.

در مورد احساسات واقعی خود مطمئن نیست

این احتمالاً یکی از رایج ترین دلایل کنار کشیدن مردان است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مردان سریعتر از زنان عاشق می‌شوند. بنابراین حتی زمانی که ممکن است فکر کنید همه چیز در رابطه شما به آرامی پیش می‌رود یا به خوبی پیش می‌رود، ممکن است شریک زندگی‌تان احساس کند می‌خواهد قطع رابطه کند زیرا مطمئن نیست احساسات واقعی‌اش در مورد شما یا رابطه چیست.

ترس از تعهد (گاموفوبیا)

ترس از تعهد ممکن است از دلایل مختلفی ناشی شود، از جمله احساس فشار، ترس از مسئولیت پذیری، یا غرق شدن در مسئولیت‌ها و واقعیت. طبق تحقیقات، گاموفوبیا می‌تواند به دلیل تجربه بد در یک رابطه عاشقانه قبلی یا ازدواج نامطلوب والدین رخ دهد. ما معمولاً در اوایل زندگی دچار ترس و ناامنی می‌شویم و تمایل داریم که روابط‌مان را بر اساس چنین ادراکی بنا کنیم. این ترس‌ها و ناامنی‌ها می‌تواند باعث شود که او به چیزهایی فکر کند که ممکن است در حال حاضر، واقعی نباشند. بنابراین، در حالی که یک روز به نظر می‌رسد که شما با یکدیگر اوقات خوشی را سپری می‌کنید، روز دیگر، او ممکن است از شما دور شود.

ترومای گذشته

بسیاری از افراد در روابط بدی بوده اند. شاید شریک زندگی شما قربانی یک رابطه بد شده باشد. با اینکه همه چیز را در رابطه قبلی خود وسط گذاشته بوده، به او خیانت شده، و این اتفاق او را ویران کرده است.

حالا، وقتی می‌بینند که اوضاع بین شما دو نفر جدی می‌شود، حالت دفاعی او ممکن است بخواهد از او محافظت کند. همچنین این امکان وجود دارد که او شب‌های بی‌خوابی را پشت سر بگذارد و آسیب‌های گذشته‌اش را دوباره تجربه کند، و بنابراین، ناخودآگاه از شما دور می‌شود.

در چنین سناریویی سعی کنید با حرکات ظریف و واقعی از او دلجویی کنید. به او بفهمانید که همه قرار نیست او را آزار بدهند. و مهمتر از همه، به او زمان بدهید تا با احساساتش کنار بیاید.

استرس

استرس

مردان و زنان هر کدام به طور متفاوتی با استرس برخورد می‌کنند. به علاوه، دلایل استرس نیز ممکن است متفاوت باشد. برای مردان، استرس ممکن است به دلیل کار، مسائل مالی، خانواده یا چیزی کاملاً متفاوت ظاهر شود. به طور خلاصه، این همه کار باعث می‌شود چیزهای زیادی در سرشان داشته باشند و بعد نمی‌توانند وقت خود را برای یک رابطه جدی سرمایه گذاری کنند.

در چنین مواقعی نیز به شما توصیه می‌کنیم که کمی به او فضا بدهید. به جای اینکه مدام نق بزنید یا اینکه او را در منگنه بگذارید، کمی به کار خودتان برسید. به محض اینکه او مشکلاتش را حل کرد، قطعاً به سراغ شما خواهد آمد!

چرا مرد عاشق دوری می کند: آماده نیست

چند بار فکر کرده اید که چرا مردتان در لحظه ای که سؤالات جدی می‌پرسید یا در مورد آینده صحبت می‌کنید عجیب رفتار می‌کند؟ دلیل کناره گیری مردان از چنین مکالماتی این است که آنها آماده نیستند. در حالی که قرار ملاقات معمولی یا خوش گذرانی ممکن است آنها را هیجان زده کند، صحبت کردن جدی چندان برای‌شان خوشایند نیست.

ترس از دست دادن آزادی

ما انسانها موجوداتی شرور هستیم که آزادی خود را بیش از هر چیز دیگری دوست داریم؛ و این ایده که در تمام طول عمر به یک فرد متعهد بمانید، ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد، به خصوص زمانی که فقط به دنبال روابط معمولی هستید. به طور طبیعی، اگر مرد شما آماده نباشد یا به نظر می‌رسد که از صحبت در مورد یک رابطه جدی تفره می‌رود، دیر یا زود کناره گیری خواهد کرد.

ترس از رها شدن

بله درست خواندید. حتی مردان از رها شدن می‌ترسند. با این حال، آنها ممکن است در مورد این موضوع خیلی پر سر و صدا نباشند. گاهی اوقات هنگامی که عاشق کسی می‌شوند، ترس از رها شدن بر قلب‌شان سنگینی می‌کند. این ترس یکی از دلایل مهم این است که چرا مرد عاشق دوری می کند.

به عبارت ساده، مردان برای محافظت از خود در برابر آسیب دیدن، تصمیم می‌گیرند از یک رابطه زیبا کنار بکشند.

آینده ای در کنار شما نمی‌بیند

آینده ای در کنار شما نمی‌بیند

ما نمی‌گوییم که کنار کشیدن مردان کار درستی است. نیاز به ارتباط مناسب را هم درک می‌کنیم. اما وقتی او آینده ای در کنار شما نمی‌بیند، چرا باید بیشتر روی شما سرمایه گذاری کند؟ ما پیشنهاد می‌کنیم اجازه دهید پی زندگی‌اش برود. شما که نمی‌دانید، شاید زمان باعث شود طرز فکر او تغییر کند.

انتظارات غیر واقعی یا خیلی زیاد

در حالی که داشتن انتظاراتی از یکدیگر ممکن است خوب باشد، انتظارات غیرواقعی و زیاد همیشه رابطه را خراب می‌کند. همه مردان عشق را فقط در اقدامات و کارهای بزرگ نمی‌بینند. بنابراین، به جای اینکه او را وادار کنید تا کارها را به روش شما انجام دهد، چرا اجازه ندهید او عشق خود را به زبان عشق خود به شما نشان دهد؟ به این ترتیب مردتان از شما دور نمی‌شود!

وقتی مرد عاشق دوری می کند، چه باید کرد؟

اکنون که فهرست رایج‌ترین دلایل دور شدن مردان را مرور کردیم، امیدواریم که موضوع تا حدودی برای‌تان شفاف شده باشد. گاهی اوقات، فقط باید صبور باشید و اجازه دهید زمان جادوی خود را انجام دهد.

بنابراین، دیگر نباید غمگین بنشینید و منتظر او بمانید. در مورد نحوه برخورد با این موقعیت و اینکه وقتی مردتان کناره گیری می‌کند چه کاری باید انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

به او گیر ندهید

مدام از او سوال نکنید به حدی که عصبی شود. در عوض به او زمان بدهید. همچنین می‌توانید کمی او را مورد محبت خودتان قرار بدهید تا مطمئن شود که ترکش نمی‌کنید. گاهی اوقات، اطمینان تنها چیزی است که برای بهبود رابطه نیاز دارید.

همدلی کنید

سعی کنید شرایط را از دیدگاه او درک کنید. به او زمان بدهید تا افکارش را جمع و جور کند.

به او زمان بدهید

به او زمان بدهید

به او زمان لازم را برای فهمیدن مسائل بدهید. کنار کشیدن همیشه به این معنا نیست که شریک زندگی شما می‌خواهد از شما جدا شود. وقتی به او زمان می‌دهید تا درباره مسائل فکر کند، ممکن است به تدریج احساسات خود را نسبت به شما درک کند و با تمرکز بیشتری برگردد.

مشاوره بگیرید

امروزه جلسات مشاوره زوجین زیادی برگزار می‌شود که در آن هر دوی شما می‌توانید نگرانی‌های خود را بیان کنید و برای بازسازی پیوندتان با یکدیگر همکاری کنید. اگر احساس می‌کنید که او از شما فاصله می‌گیرد، در همین مورد با او صحبت کنید.

درک او کلید کار است

گاهی اوقات درک شریک زندگی تان حیاتی است. به او زمان بدهید، به رفتارش توجه کنید و به تدریج درباره نگرانی‌هایش با او صحبت کنید. با گذشت زمان، رابطه شما دوباره شکوفا خواهد شد!

خودتان را در اولویت قرار دهید

خوب، اگر الان این کار را نکنید، پس کی؟ شاید کاری بوده که شما انجام دادید و همین باعث شده او کنار بکشد، بالاخره هیچ کس کامل نیست. بنابراین، کمی وقت بگذارید تا به همه چیز فکر کنید، روی خودتان کار کنید، انرژی خود را دوباره بازیابی کنید یا خودتان را مورد محبت و توجه قرار بدهید. در واقع باید هر کاری برای منحرف کردن ذهنتان انجام دهید. شاید شما هم راه‌هایی برای ایجاد گرما در رابطه تان بیابید!

کلام پایانی

با هم دیدیم که چرا مرد عاشق دوری می کند. مردان به دلایل متعددی از ترس، ناامنی یا اضطراب گرفته تا ناامیدی یا از دست دادن عشق، دور می‌شوند. بسیار مهم است که دلیل کناره گیری او را برای محافظت از رابطه تان بیابید. احتمالا بهترین راه برای مقابله با کناره گیری مردتان این است که به او فضا بدهید. به او اجازه دهید احساسات خود را بفهمد. پس از گذشت مدتی، هر دوی شما می‌توانید ارتباط برقرار کنید و از نو شروع کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان