جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(1)

مریل استریپ و همسر 45 ساله‌اش، دان گامر، بیش از 6 سال است که از هم جدا شده‌اند. این نشان می‌دهد که حتی ازدواج‌های طولانی‌ مدت نیز ممکن است با مشکلات و آشفتگی‌هایی مواجه شوند. اگرچه هیچ کس نمی تواند آینده ازدواج را با قطعیت پیش بینی کند، اما علائم هشدار دهنده مهمی وجود دارند که می‌توانند مشکلات احتمالی را نشان دهند. شناسایی زود هنگام این علائم برای رسیدگی به مسائل اساسی و اجتناب از طلاق احتمالی ضروری است.

با این نشانه ها ازدواج تان به طلاق خواهد رسید!

کارشناسان مطالعاتی را برای کشف این علائم حیاتی انجام داده اند که می‌تواند مشکلات احتمالی را نشان دهد و حتی احتمال طلاق را پیش بینی کند.

ازدواج در سن نامناسب

ازدواج در سن نامناسب

بهترین زمان برای ازدواج زمانی است که واقعاً احساس آمادگی کنید و کسی را پیدا کنید که باور داشته باشید می‌توانید تمام زندگی خود را با او بگذرانید. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهند که گروه‌های سنی خاصی در معرض خطر بالاتری برای طلاق هستند.

به عنوان مثال، زوج‌هایی که در سنین نوجوانی یا در اواسط 30 سالگی یا بعد از آن ازدواج می‌کنند، در مقایسه با کسانی که در اواخر دهه 20 یا اوایل 30 سالگی ازدواج می‌کنند، احتمال طلاق بیشتری دارند. زوج‌های نوجوان به ویژه در معرض خطر هستند. چنانچه یک مطالعه نشان داده است، پس از 32 سالگی، شانس طلاق هر سال حدود 5 درصد افزایش می‌یابد.

ابراز محبت بیش از حد به عنوان یک زوج تازه

نشان دادن محبت به عنوان یک زن و شوهر تازه ازدواج کرده، مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن و گرفتن دست ضروری است، اما زیاده روی می‌تواند مشکل ساز باشد. روانشناسان یک مطالعه 13 ساله را انجام دادند و 168 زوج را از روز ازدواجشان به بعد زیر نظر گرفتند.

یکی از یافته‌های جالب مطالعه این بود که زوج‌های تازه ازدواج کرده ای که در نهایت پس از هفت سال یا بیشتر طلاق گرفتند، سطح فوق العاده بالایی از محبت را به هم نشان می‌دادند. آنها حدود یک سوم بیشتر از زوج‌هایی که ازدواج خوبی داشتند، به هم محبت نشان می‌دادند. کارشناسان توضیح می‌دهند زوج‌هایی که ازدواج خود را با عاشقانه‌های شدید شروع می‌کنند، بیشتر در معرض طلاق هستند، زیرا حفظ چنین شدتی از عشق و علاقه می‌تواند چالش برانگیز باشد.

ابراز محبت بیش از حد به عنوان یک زوج تازه

داشتن شوهری که پاره وقت کار می‌کند

محققان دریافتند که وضعیت مالی زوجین عامل اصلی تاثیرگذار بر شانس طلاق آنها نیست. درعوض، نحوه تقسیم مسئولیت‌ها در رابطه شان است که بیشترین تاثیر را دارد. طبق تحقیقات، احتمال طلاق زوج‌هایی که شوهرشان تمام وقت کار نمی‌کند، 3.3 درصد بالاتر بود، در حالی که این احتمال برای زوج‌هایی که شوهرشان شغل تمام وقت داشت، کمتر بود (2.5 درصد).

جالب اینجاست که اینکه همسران به طور تمام وقت کار می‌کردند یا نه، تأثیر قابل توجهی بر احتمال طلاق نداشت. دلیل آن شاید این باشد که عقیده سنتی شوهر به عنوان تنها نان آور خانه هنوز هم در ثبات ازدواج نقش دارد.

ترک تحصیل در دبیرستان

تحقیقات نشان می‌دهند زوج‌هایی که زمان بیشتری را صرف تحصیل می‌کنند، شانس کمتری برای طلاق دارند. یک مطالعه ادعا می‌کند که ازدواج افراد دارای تحصیلات بالاتر، کمتر به طلاق ختم می‌شود. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از ازدواج‌هایی که حداقل یکی از زوج‌ها دبیرستان را به پایان نرسانده به طلاق منجر شده است، در حالی که تنها حدود 30 درصد از ازدواج‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه با سرنوشت مشابهی روبرو شده است. این ارتباط ممکن است به این دلیل باشد که سطوح پایین تحصیلات اغلب منجر به درآمد کمتر می‌شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به یک زندگی پر استرس شود.

کنار کشیدن در حین مشاجره

آیا شما یا شریک زندگیتان در هنگام مواجهه با مکالمات دشوار تمایل دارید که کنار بکشید؟ خب این نشانه مثبتی نیست. زوج‌هایی که درگیر الگوهای «تقاضا/انصراف» هستند – که در آن یکی از طرفین برای بحث و گفتگو فشار می‌آورد و دیگری با سکوت واکنش نشان می‌دهد – در روابط خود رضایت کمتری دارند.

کنار کشیدن در حین مشاجره

شکستن این الگو چالش برانگیز است زیرا هر یک از طرفین اغلب معتقدند دیگری مقصر است. در حالی که باید درک کنید که رفتار شما چگونه به رفع مشکل کمک می‌کند و از راه‌های بهتری برای حل تعارض استفاده کنید.

کلام پایانی

در این نوشتار دیدیم که چه رفتارهایی منجر به طلاق زوجین می‌شوند. کدام یک از این نشانه‌ها در زندگی شما وجود دارد و آیا برای بهبود روابط‌تان تلاشی به خرج می‌دهید؟

شاید بد نباشد که بدانید در ژاپن، بسیاری از زوج‌های متاهل در تخت‌های جداگانه می‌خوابند، و به نظر می‌رسد که این کار واقعاً می‌تواند روابط آنها را تقویت کند. جالب‌تر این است که گوئینت پالترو نیز همین دیدگاه را دارد و خواب جداگانه را عنصری ضروری برای یک ازدواج شاد و طولانی می‌داند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان