جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

با مصرف این مکمل، فراموشی و زوال عقل را دور نگه دارید!

با مصرف این مکمل، فراموشی و زوال عقل را دور نگه دارید!
خواندن 3 دقیقه
2.8
(5)

یافته های اخیر حاکی از آن است که با مصرف مکمل این ویتامین می‌توان احتمال بروز زوال عقل را تا 40 درصد کاهش داد. یک پزشک اخیرا از بزرگسالان خواسته است که مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین D اطمینان حاصل کنند، زیرا یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. به طور گسترده ای مشخص شده است که مصرف این ویتامین در ماه های تاریک سال می‌تواند به حفظ استخوان‌های سالم و تقویت سیستم ایمنی کمک کند، اما شواهد جدید مزایای بیشتری از این ویتامین نشان می‌دهد.

تحقیقات انجام شده در فرانسه نشان داد افرادی که سطوح ویتامین D زیر 50 نانومول در لیتر را نشان می‌دهند، تقریباً سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. قابل توجه است که ویتامین دی در بدن بیش از 60 درصد از بریتانیا زیر این سطوح قرار دارد.

مصرف مکمل برای پیشگیری از زوال عقل

مطالعه دیگری در اوایل سال جاری، شامل بیش از 12000 فرد 70 ساله و بالاتر که از زوال عقل عاری بودند، نشان داد که مکمل ها می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری موثر باشند. بیش از یک سوم (37 درصد) از شرکت کنندگان مکمل های ویتامین D مصرف می‌کردند و کاهش 40 درصدی در بروز زوال عقل را تجربه کردند.

ویتامین دی برای پیشگیری از زوال عقل

دکتر  ویلیام گرانت، ادعا می‌کند که مردم هنوز قدرت این ویتامین را دست کم می‌گیرند. وی می‌گوید: تمام شواهد در مورد بیماری‌های متابولیک قلبی، سرطان، دیابت، بیماری‌های عفونی و پیامدهای بارداری نشان می‌دهد که برای سلامتی به سطح ویتامین D بالای ۷۵ نانومول در لیتر نیاز دارید و این موضوع برای مغز نیز صادق است. با این حال قبل از ایجاد هر گونه تغییر شدید در رژیم غذایی خود، حتماً با پزشک صحبت کنید.

دکتر گرانت و NHS توصیه می‌کنند که هر فرد بزرگسالی باید مکمل ویتامین D را بین ماه‌های مهر تا فروردین مصرف کند، زیرا منبع اصلی ویتامین دی، یعنی خورشید، در این زمان‌ها قوی نیست. اگر مصرف مکمل‌های ویتامین D را انتخاب کنید، 10 میکروگرم در روز برای اکثر افراد کافی است، اگرچه افرادی که پوست تیره‌تری دارند معمولاً به مقدار بیشتری نیاز دارند.

در حالی که ویتامین D در مقدار کمی از غذاها یافت می‌شود، به احتمال زیاد نمی‌توانید این ویتامین را به اندازه کافی از غذاها دریافت کنید. منابع غذایی ویتامین دی عبارتند از:

  • ماهی های روغنی – مانند سالمون، ساردین، شاه ماهی و ماهی خال مخالی
  • گوشت قرمز
  • جگر
  • زرده تخم مرغ
  • غذاهای غنی شده – مانند برخی از شیرها و غلات صبحانه

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان