جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.6
(28)

قبل از هر چیز بدانید که این نوع روابط غیر متعهد و غیر تک‌همسری هستند. با این حال اگر می‌خواهید بدانید رابطه بنفیت چیست، حتما این مطلب را کامل بخوانید. شاید این اصطلاح را در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شنیده باشید، یا مخفف FWB را دیده باشید و اما دقیقا ندانید که رابطه بنفیت یا فرندز ویت بنفیت چیست. به هر حال ما در مورد این رابطه و معنای آن توضیح داده ایم.

رابطه بنفیت چیست؟

رابطه بنفیت (FWB) رابطه‌ای است که در آن دو نفر با هم دوست هستند اما هرگز به هم تعهد ندارند. افرادی که درگیر رابطه بنفیت هستند، از گذراندن وقت با هم لذت می‌برند، اما هرگز وارد یک رابطه عاشقانه و عاطفی نمی‌شوند.

رابطه بنفیت یا فرندز ویت بنفیت چیست

آیا رابطه بنفیت خوب است؟

اگر می‌خواهید وارد یک رابطه بنفیت شوید، نکاتی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید از داشتن رابطه‌تان لذت ببرید. با این حال ابتدا باید بدانید که آیا این نوع رابطه داشتن‌ها خوب است یا خیر.

چرا برخی رابطه بنفیت را دوست دارند؟

برای برخی داشتن رابطه‌ای که در آن هیچ تعهد عاطفی رسمی یا غیررسمی وجود ندارد، می‌تواند جذاب باشد. افرادی که رابطه بنفیت را ترجیح می‌دهند، ممکن است هیچ علاقه‌ای به داشتن تعهد عاطفی و رابطه سنتی نداشته باشند، یا حتی ممکن است تجربه تلخی از گذشته داشته باشند و نخواهند وارد یک رابطه رسمی دیگر شوند. به همین دلیل ترجیح می‌دهد یک رابطه بنفیت داشته باشند. رابطه بنفیت در واقع در عین صمیمت به افراد این اجازه را می‌دهد تا آزادی عمل و امنیت خاطر داشته باشند. همچنین برخی افراد تنها به خاطر برآوردن نیازهای جنسی خود رابطه بنفیت را انتخاب می‌کنند.

چه زمانی نباید وارد رابطه بنفیت شد؟

اگر دوست دارید یک رابطه عاشقانه و رسمی داشته باشید، هرگز رابطه بنفیت را انتخاب نکنید. اگر برای داشتن یک رابطه عاطفی تلاش می‌کنید و می‌خواهید یک همدم داشته باشید، این رابطه اصلا مناسب شما نیست. پس قبل از هر تصمیمی با دقت به آن فکر کنید تا غرق احساسات پوچ نشوید. در حالی که ممکن است در طول رابطه نظرتان نسبت به شریک رابطه‌تان تغییر کند اما اگر از همان ابتدا تنها به قصد یک رابطه موقتی و بدون تعهد پا پیش گذاشته اید، پس هیچ وقت از نظر عاطفی فرد مقابل‌تان را به خود وابسته نکنید.

رابطه بنفیت یک رابطه باز است که هر کدام از طرفین هر زمان اراده کنند می‌توانند با هم خداحافظی کنند، پس هیچ وقت سعی نکنید در چنین روابطی عاشق شوید.

نکات مهم و مفید در رابطه بنفیت

نکات مهم و مفید در رابطه بنفیت

اگر می‌خواهید با کسی دوست شوید، مهم است که با درک کامل و پذیرش معنای این رابطه وارد آن شوید.

فراموش نکنید که فرد مقابل شما در رابطه، فرد مورد علاقه شما نیست و بسته به خواسته‌ها و نیازهای فعلی شما می‌توانند مزایا و معایب خود را داشته باشد. باید بدانید که این شخص نمی‌تواند جوابگوی احساسات شما باشد و از شما در هر شرایطی حمایت کند. هیچ وقت انتظار رفتاری متعهدانه از کسی که با شما در رابطه بنفیت است، نداشته باشید.

شما در چنین رابطه‌ای هیچ وقت نمی‌توانید او را وارد حلقه خانوادگی‌تان کنید یا با او درد دل کنید و حتی انتظار رفتاری صمیمانه داشته باشید. به همین دلیل و برای حفظ آرامش و اجتناب از ناامیدی، سعی کنید سنگ‌هایتان را از اول وا بکنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

تعیین حد و مرزها

برای اینکه بدانید از این رابطه چه می‌خواهید باید از انتظارات خود صحبت کنید. شاید بخواهید رابطه شما خیلی صمیمی تر از چهارچوب یک رابطه بنفیت باشد، اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که هر دو به آن علاقه داشته باشید. در همان ابتدا در مورد تمایلات جنسی خود صحبت کنید و در مورد خواسته‌های فرد مقابل نیز بپرسید. رک و صادقانه حرف بزنید تا هر دو از رابطه ایجاد شده رضایت داشته باشید.

در مورد ماهیت رابطه خود صحبت کنید

در مورد ماهیت رابطه خود صحبت کنید - رابطه بنفیت

وقتی وارد یک رابطه بنفیت یا دوستانه می‌شوید، باید از همان ابتدا در مورد ماهیت ارتباط خود با صراحت و صداقت صحبت کنید و در طول مدت رابطه به چیزهایی که در ابتدا در مورد آن‌ها صحبت کرده اید، عمل کنید. برای جلوگیری از سردرگمی، جریحه دار کردن احساسات، و سوء تفاهمات، باید صریح صحبت کنید تا با هم هماهنگ شوید. همچنین اگر در طول رابطه نظری دارید، بازگو کنید و حرف های همدیگر را بشنوید.

توافق بر سر مدت زمان رابطه

توافق در مورد مدت زمان رابطه دوستانه یا بنفیت راه را بر هر گونه ناراحتی می‌بندد. در مورد مدت زمان رابطه صحبت کنید، از میزان صمیمت بین هم حرف بزنید. همچنین در مورد این که می‌خواهید در انتها بدون هیچ احساس و وابستگی از شریک خود جدا شوید نیز صحبت کنید. اگر یکی از شما احساس می‌کند که این نوع رابطه برایش معنی ندارد و به دنبال رابطه عاطفی و طولانی مدت است، پس باید دست از این رابطه بردارد و صادقانه نظر خود را به طرف مقابل بگوید.

در مورد رابطه جنسی خود صحبت کنید

اگر به فکر وارد شدن به یک رابطه دوستانه یا بنفیت هستید، مهم است که به خاطر داشته باشید که این یک رابطه باز است. در واقع، هر یک از شما آزاد است که با افراد دیگر نیز قرار ملاقات بگذارد. همچنین علاوه بر محافظت از سلامت جسمانی خود، مهم است از سلامت عاطفی خود نیز محافظت کنید و درک کنید که رابطه بنفیت شما می‌تواند در هر زمان و به هر دلیلی پایان یابد.

لازم به ذکر است که این شکل از رابطه در مکتب اسلام به عنوان مکتبی که به جایگاه خانواده اهمیت زیادی می‌دهد، به هیچ وجه پذیرفته شده نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 28

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1.  نیم‌رخ
    ناشناس

    این ادا بازیا چیه

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان