جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
52 بازدید

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج چقدر است؟

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج چقدر است؟
خواندن 3 دقیقه
3.7
(3)

هنگامی‌ که با شخصی جدید آشنا می‌شوید، احتمالاً موارد زیادی را برای تعیین سازگاری بین‌تان در نظر  می‌گیرید، مانند ارزش‌ها، جذابیت، شخصیت و علایق. اما یک چیز وجود دارد که ممکن است آن را در نظر نگرفته باشید که ارزش کمی ‌تامل دارد: فاصله سنی بین شما و همسرتان. هرچند درست است که فاصله سنی 10 سال یا بیشتر  می‌تواند احتمال داشتن مشکلات زناشویی را افزایش دهد، اما آیا فاصله سنی ایده آلی برای موفقیت در ازدواج وجود دارد؟ به عبارت دیگر آیا می‌توانیم فاصله سنی مشخصی را به عنوان بهترین اختلاف سنی برای ازدواج در نظر بگیریم؟

خواه هنوز در حال جستجو باشید و خواه قبلاً “یکی” را پیدا کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که هیچ دستور‌العمل دقیقی برای یک رابطه موفق وجود ندارد. یک رابطه شاد و سالم توسط افراد موجود در آن ممکن می‌شود و عوامل زیادی در موفقیت طولانی مدت آن نقش دارند. همه ما می‌دانیم که بهترین چیزها در زندگی بدون تلاش به دست نمی‌آیند و عشق نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این نوشتار، فاصله سنی ایده آل برای یک زندگی مشترک شاد را توضیح  می‌دهیم، با ما همراه باشید!

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

بر اساس مطالعه‌ای در مجله اقتصاد جمعیت، رضایت زناشویی در زوج‌های دارای فاصله سنی زیاد در مقایسه با زوج‌های نسبتا هم سن و سال به طور قابل‌توجهی کاهش می‌‌یابد.

زوج‌هایی که اختلاف سنی صفر تا سه سال داشتند، رضایت بیشتری نسبت به زوج‌هایی داشتند که فاصله بین‌شان چهار تا شش سال بود. به همین ترتیب، زوج‌هایی با فاصله 4 تا 6 ساله رضایت بیشتری نسبت به زوج‌هایی داشتند که فاصله بین‌شان بیش از 7 سال بود. به طور کلی، با افزایش اختلاف سنی، رضایت زناشویی کاهش می‌یافت.

یکی از تئوری‌هایی که توسط شواهد ارائه شده در این مطالعه پشتیبانی می‌‌شود این است که زوج‌های دارای اختلاف سنی زیاد نسبت به شوک‌های منفی در رابطه، از جمله مشکلات اقتصادی و بیماری، انعطاف‌پذیری کمتری دارند.

همچنین شایان ذکر است که به‌طور متوسط، هم مردان و هم زنان در ازدواج با شرکای جوان‌تر نسبت به آنهایی که شریک زندگی بسیار بزرگ‌تری از خود داشتند، بدون توجه به فاصله سنی، سطوح رضایت زناشویی بیشتری را نشان دادند. با این حال، به نظر  می‌رسید که رضایت اولیه پس از 6 تا 10 سال ازدواج از بین  می‌رود.

نقطه مقابلی که باید در نظر گرفت

نقطه مقابلی که باید در نظر گرفت

به خاطر داشته باشید که این آمارها صرفاً سعی در شناسایی و تجزیه و تحلیل الگوهای روابط دارند، نه ایجاد آنها. همچنین سایز نمونه مورد مطالعه نسبتاً کوچک بود و تنها 3374 زوج مورد مطالعه قرار گرفتند. این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که استثناهایی همیشه وجود دارند.

در عوض، مطالعاتی مانند این مورد، به سادگی به این ایده مشروعیت می‌بخشند که تفاوت سنی در روابط می‌تواند با تفاوت‌های قابل توجه در علایق، سبک زندگی و اهداف بلندمدت بین شرکا همراه باشد. شادی در  میان زوج‌های دارای اختلاف سنی زیاد موضوع چندین مطالعه در طول سال‌ها بوده است و یافته‌ها بسته به عوامل بیرونی که توضیح آن‌ها دشوار است، بسیار متفاوت است.

لازم به ذکر است، همه آنچه در این مقاله گفتیم به این معنا نیست که باید شخصی را که فکر می‌‌کنید ممکن است با او ارتباط برقرار کنید، کنار بگذارید تنها به این دلیل که چهار، هفت یا 10 سال از شما بزرگتر است! اما اگر در رابطه با علایق مشترک‌تان مشکل دارید و فاصله سنی قابل توجهی بین‌تان وجود دارد، شاید بد نباشد رابطه‌تان را به طور جدی بررسی کنید و ببینید که آیا این اختلافات روی رابطه بلند مدت شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان