جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.8
(9)

کبد یک عضو مهم بدن است که عملکرد و وظایف بسیار مهمی دارد. در واقع در هر ثانیه، سلول‌های کبدی درگیر واکنش های شیمیایی مختلفی در بدن ما می‌شوند. به همین دلیل عوامل زیادی وجود دارند که به این اندام مهم آسیب می‌رسانند و منجر به بروز بیماری ها و اختلالات مختلف در عملکرد آن می‌شوند. از این رو کبد برای بهبود و تقویت عملکرد خود به کمک ما نیاز دارد و یکی از راه های ایمن برای تقویت کبد و پاکسازی آن مصرف کدو حلوایی است. در این نوشتار به خواص کدو حلوایی برای کبد آن پرداخته‌ایم.

خواص کدو حلوایی برای کبد

خواص کدو حلوایی برای کبد

وجود ویتامین های A و E در کدو تنبل باعث طولانی‌تر شدن عمر شده و علائم پیری را دور نگه می‌دارد. با کمک کارنیتین موجود در کدو تنبل، غذاهای سنگین راحت‌تر در دستگاه گوارش جذب می‌شوند. ماسک‌های کدو تنبل بهترین تاثیر را بر سفت کردن پوست صورت دارند.

تخمه کدو حلوایی باعث سم‌زدایی بدن زنان باردار می‌شود.  همچنین مواد معدنی و مغذی موجود در کدو حلوایی جریان خون را در اندام‌های بدن تحریک می‌کند. از طرفی تأثیر مثبتی بر فرآیندهای بیوشیمیایی دارد، کبد را فعال نگه می‌دارد و متابولیسم را متعادل می‌کند.

کدو تنبل همچنین سرشار از پکتین است. این ماده نه تنها به دفع مواد مضر و سم‌زدایی بدن کمک می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن کلسترول هم می‌شود. کدو حلوایی می‌تواند به سرعت کبد را پاکسازی کند و به بازیابی سلول‌های پارانشیم – سلول های کبدی کمک کند.

تاثیر کدو حلوایی بر کبد

کدو تنبل هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان خیلی مفید است، زیرا با خوردن کدو حلوایی می‌توانید مشکلات دستگاه گوارش‌تان را از بین ببرید و بهتر غذا را هضم کنید. از طرفی کدو تنبل دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌نهایت مهم و ضروری برای بدن است که می‌توانند عملکرد و حرکت کیسه صفرا را در امتداد مجاری کبدی نرمال کرده و ویسکوزیته آن را کاهش دهند.

پاکسازی کبد با کدو حلوایی

پاکسازی کبد با کدو حلوایی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، کدو حلوایی یکی از بهترین سبزیجات برای پاکسازی کبد شناخته می‌شود. زیرا کدو حلوایی دارای دیورتیک طبیعی است که باعث می‌شود بدن انسان قدرت بیشتری برای سم‌زدایی و دفع سموم پیدا کند. بنابراین اگر می‌خواهید کبد چرب را درمان کنید، حتما کدو حلوایی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

چند روش ساده برای پاکسازی کبد با کدو حلوایی

اگر کدو حلوایی را با این چند ماده ساده ترکیب کنید، کبدتان به راحتی پاکسازی خواهد شد.

مصرف تخمه کدو تنبل

اگر می‌خواهید کبدتان را پاکسازی کنید، تخمه آسیاب شده کدو حلوایی را در آب جوشانده خنک شده ترکیب کنید و به مدت یک هفته در جایی خنک نگهداری کنید. سپس به مدت یک ماه، روزانه قبل از غذا یک قاشق از این ترکیب بنوشید. پس از یک ماه متوجه تغییرات در بدنتان خواهید شد.

ترکیب کدو حلوایی با عسل برای پاکسازی کبد

ترکیب کدو حلوایی با عسل برای پاکسازی کبد

برای این ترکیب، قسمت بالایی کدو حلوایی را برش دهید و بعد تمام پالپ و تخمه های آن را بیرون بیاورید و با عسل پر کنید. حالا دوباره قسمت برش خورده بالای کدو را سرجایش قرار دهید و با یک پارچه کدو حلوایی را بپیچانید و به مدت 10 روز در یک مکان گرم بدون رطوبت نگهدارید. پس از این ده روز ترکیب شما برای پاسازی کبد آماده است. آن را درون یخچال قرار دهید و هر روز سه وعده و هر وعده 1 قاشق غذاخوری از آن میل کنید. پس از سه هفته کبد شما پاک خواهد شد.

نوشیدن آب کدو حلوایی

اگر هر روز یک لیوان آب تازه کدو حلوایی بنوشید، خیلی زود عملکرد کبد شما بهتر شده و از شر کبد چرب خلاص می‌شوید.

بازسازی و بهبود کبد

به طور کلی از همه قسمت‌های کدو حلوایی می‌توانید به عنوان دارو استفاده کنید. در طب سنتی قدیم نیز کدو تنبل یکی از داروهای مهم گیاهی برای تقویت سلامت کلی بدن به خصوص دستگاه گوارش و کبد به حساب می‌آمد.

  • کدو حلوایی علاوه بر پاکسازی کبد، به بازسازی و بهبود بافت کبد نیز کمک می‌کند. در واقع مواد معدنی موجود در کدو تنبل منجر به فعال سازی سلول‌ها شده و با بهبود بخشیدن به فرایند بیوشیمیایی، باعث می‌شوند بازسازی کبد سریع‌تر انجام شود.
  • از طرفی کدو حلوایی جریان خون در بدن را بهبود می‌بخشد و می‌تواند دستگاه گوارش را تقویت کند.
  • این ماده غذایی مهم، بهترین محافظ برای بدن به حساب می‌آید، زیرا با تقویت سیستم ایمنی بدن، از شما در برابر عفونت های ویروسی ثانویه و سیروز کبدی محافظت می‌کند.
  • اگر به طور منظم کدو حلوایی بخورید، نه تنها کبدتان را پاکسازی می‌کنید بلکه به تقویت سلامت کلی بدنتان کمک می‌کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان