جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.1
(15)

طرد شدن به لحاظ جنسی در یک رابطه می‌تواند دردناک باشد و شما را از نظر عاطفی به شدت آزار بدهد. این شکل از طرد شدن می‌تواند باعث شود که شما احساس بی کفایتی، سردرگمی و ناامیدی کنید. مقاله حاضر به این موضوع می‌پردازد که وقتی شریک زندگی‌تان شما را از نظر جنسی طرد می‌کند، چه کاری باید انجام دهید.

طرد شدن به لحاظ جنسی چه تاثیری بر یک رابطه دارد؟

رابطه جنسی دردناک طرد شدن به لحاظ جنسی

طرد شدن می‌تواند به طور قابل توجهی بر چندین جنبه از رابطه شما تأثیر بگذارد و این تأثیر منفی می‌تواند همه چیز را به سرعت به هم بزند.

طرد شدن به لحاظ جنسی منجر به ایجاد فاصله عاطفی بین زوج می‌شود. ممکن است کم کم احساس کنید که خودتان مشکل دارید و حال روحی‌تان خراب شود. قطعا شادی و رضایت هم از زندگی خود نخواهید داشت.

در دراز مدت هم چنین سناریویی منجر به کاهش عزت نفس، عدم اعتماد به نفس و عدم ارتباط مثبت بین زن و شوهر می‌شود. حتی این احتمال وجود دارد که لحظات پرتنشی را  تجربه کنید. از این رو، فرد باید با حفظ نگرش مثبت به سرعت با طرد شدن مقابله و از آسیب طولانی مدت به رابطه جلوگیری کند.

احساس طرد شدن در مقابل طرد شدن واقعی – تفاوت چیست؟

اگرچه ممکن است صرفاً بازی با کلمات به نظر برسد، اما بین احساس طرد شدن و طرد شدن واقعی تفاوت وجود دارد.

به طور خلاصه، احساس طرد شدن یک واکنش عاطفی است و به نوعی مربوط با احساس شماست که عدم علاقه یا تمایل طرف مقابل‌تان را حس می‌کنید. شریک زندگی‌تان ممکن است شما را از نظر جنسی طرد کرده باشد یا نکرده باشد. سعی کنید به دنبال نشانه‌های طرد شدن در رابطه باشید تا به شفافیت برسید.

از سوی دیگر، طرد شدن واقعی زمانی است که نشانه واضحی وجود داشته باشد، یعنی همسرتان به صورت شفاهی یا غیرکلامی نشان می‌دهد که ترجیح او این است کع فعالیت جنسی با شما نداشته باشد.

البته، هر دو سناریو می‌توانند به یک اندازه ناراحت کننده باشند، اما درک این تفاوت اصلی برای عبور موفقیت آمیز از این موقعیت چالش برانگیز احساسی حیاتی است.

چگونه با طرد شدن به لحاظ جنسی مقابله کنیم؟

طرد شدن به لحاظ جنسی

هنگامی که متوجه شدید که واقعاً از طرف شریک زندگی تان طرد می‌شوید، راه‌هایی وجود دارد که به کمک‌ آنها می‌توانید با این وضعیت مقابله کنید و تنش‌های موجود را کاهش دهید. این موقعیت نیاز به درایت و حساسیت دارد زیرا افراد و احساسات آنها را در بر می‌گیرد.

در اینجا چند نکته هوشمندانه وجود دارد که به شما کمک می‌کند با طرد شدن به لحاظ جنسی مقابله کنید:

آشکارا موضوع را مطرح کنید

یک قانون اساسی در هر رابطه، داشتن ارتباط باز است. این روش بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و تنش بین زن و شوهر را کاهش می‌دهد. در مورد طرد شدن جنسی، ارتباط صادقانه بین دو طرف برای بحث در مورد موضوع ضروری است.

ابتدا، قبل از شروع، یک محیط راحت ایجاد کنید که در آن شما و همسرتان بتوانید بنشینید و افکار و نگرانی‌های خود را باز کنید. در تمام طول بحث حالت دوستانه را حفظ کنید و اجازه ندهید تنشی ایجاد شود.

کمی طرف مقابل‌تان را درک کنید

رابطه یک جاده دو طرفه است. برای درک شریک زندگی‌تان باید خودتان هم درک بالایی داشته باشید. بگذارید گفتگوی باز و صادقانه از هر دو طرف باشد. به جای اینکه آن را به جلسه تفتیش عقاید در مورد امتناع از رویکردهای جنسی تبدیل کنید، سعی کنید از دیدگاه شریک زندگی‌تان نیز درک درستی به دست بیاورید.

درک درست برای یافتن نقاطی که در آن درگیری یا اختلاف ممکن است رخ دهد ضرورت دارد. برای اینکه بفهمید وقتی شریک زندگی‌تان شما را از نظر جنسی طرد می‌کند، چه کاری باید انجام دهید، لازم است سلامت روحی- روانی او را درک کنید.

همدلی کنید

متولدین کدام ماه وابسته ترند
طرد شدن به لحاظ جنسی

با درک این موضوع که طرد جنسی می‌تواند به دلایل متعددی مانند اضطراب، خستگی، مشکلات مالی یا سایر مشکلات باشد، ضروری است که به طور جدی با همسرتان همدلی داشته باشید.

جدای از بیان خواسته‌های خود، نسبت به خواسته‌ها و نیازهای شریک‌تان هم دلسوز باشید. این مورد زمان پیدا کردن راه حل، وقتی همسرتان شما را از نظر جنسی طرد می‌کند، بسیار مهم است.

آنچه را که می‌گویند به دل نگیرید

همیشه اینطور نیست که اگر شوهرتان یا زن‌تان نمی‌خواهد با شما رابطه جنسی داشته باشد، شما مشکلی دارید. همچنین رفتار او لزوما نشان نمی‌دهد که ارزش کلی شما پایین آمده یا او شما را دیگر قبول ندارد.

وقتی شریک زندگی شما نمی‌خواهد با شما رابطه داشته باشد، به یاد داشته باشید که احساس ارزشمندی خود را جدای از شرایط حفظ کنید و طرد شدنی که تجربه می‌کنید را درونی نکنید. این احتمال وجود دارد که او خود مشکلی دارد یا به لحاظ  روحی در شرایط داشتن رابطه جنسی نیست.

همراه با فعالیت جنسی ارتباط عاطفی ایجاد کنید

اگر زمانی که شریک زندگی‌تان شما را طرد می‌کند، گیج شده‌اید که چه کاری باید انجام دهید، بدانید که در غالب موارد، این رفتار می‌تواند موقتی باشد.

می‌توانید سعی کنید از طریق حرکات ساده عشق، مانند گرفتن دست او یا در آغوش گرفتن، یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید. چنین کارهایی به جای ایجاد تنش‌های غیرضروری ناشی از طرد شدن جنسی، ممکن است به احیای عشق بین شما دو نفر کمک کند.

بر مراقبت از خودتان تمرکز کنید

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. ارزش و اعتماد به نفس خود را با افراط در چیزهایی که به آنها علاقه دارید، تقویت کنید. در تمرینات بدنی، آشپزی، باغبانی یا هر کار دیگری که برای‌تان جذاب است، شرکت کنید. این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کند تا با طرد شدن به لحاظ جنسی به طور موثرتری مقابله کنید.

طرد شدن به لحاظ جنسی

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه اثرات روانی طرد شدن را مدیریت کنید، می‌توانید در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه‌ای از یک روانشناس باشید.

از فرضیات دوری کنید

فرضیات عجولانه مانند اینکه شریک زندگی‌تان دیگر عاشق شما نیست یا جذب شما نمی‌شود، کمکی به شما نمی‌کنند. در بسیاری از موارد شریک زندگی‌تان ممکن است دچار یک آشفتگی موقتی شده باشد و زمانی که به آن رسیدگی شود، می‌توان وضعیت را به خوبی حل کرد.

قبل از اینکه هر تصمیم یا نظری را بر اساس احساسات خود قطعی کنید، صادقانه با شریک زندگی‌تان در مورد احساسی که دارید، صحبت کنید.

صبور باشید

همانطور که در بخش‌های بالا ذکر شد، زمانی که مردی شما را از نظر جنسی طرد می‌کند، دلایل اساسی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. همدلی به حل مسائل اساسی قبل از تمرکز بر موضوع طرد شدن کمک می‌کند.

تا زمانی که مشکلات همسرتان برطرف شود، صبور باشید تا رابطه شما آرام آرام به مسیر خود بازگردد. به یاد داشته باشید، همه روابط نیازمند زمان و تلاش هر دو طرف هستند. بنابراین برای بهبود رابطه با هم تلاش کنید.

به دنبال همراهی واقعی باشید

فواید آشپزی برای سلامت روان
طرد شدن به لحاظ جنسی

جدای از ارتباط ساده، خوب است که به دنبال یک همراهی واقعی باشید. این دیدگاه درها را به روی آرامش عاطفی باز می‌کند، به طوری که هر دو طرلف بتوانند نگرانی‌های خود را آزادانه بیان کنند.

بنابراین، به جای نگرانی در مورد اینکه به چه دلیل همسرم یا شوهرم من را از نظر جنسی طرد کرده، چرا یک همراه عالی برای او نباشیم و یک بستر عاطفی مشترک ایجاد نکنیم؟

پویایی رابطه را ارزیابی کنید

پویایی رابطه خود را دوباره بررسی کنید. آیا میل جنسی ناسازگار یا گسست عاطفی وجود دارد که باعث این وضعیت شده است؟ اگر نگران این هستید که “زنم یا شوهرم مرا از نظر جنسی طرد می‌کند”، هر گونه مشکلات عاطفی اساسی که ممکن است منجر به طرد جنسی شود را بررسی کنید.

از یک متخصص کمک بگیرید

در نهایت، اگر هیچ یک از روش‌های فوق مشکل را حل نکرد، در جستجوی کمک حرفه‌ای از یک روانشناس کاربلد تردید نکنید. همچنین در صورت وجود بیماری جسمی، برای شناسایی علت با یم پزشک مشورت کنید. یک درمان‌گر می‌تواند به خوبی همه موارد مرتبط با شما را بررسی کند و بهترین توصیه را برای شما داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 15

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان