جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4.1
(35)

ایلان ماسک مدیر عامل توییتر و کارآفرین مطرح جهان، به دلیل تلاش‌های جاه طلبانه و سرمایه گذاری‌های پیشگامانه‌اش مشهور است. اگر شما هم می‌خواهید زندگی مشابه با زندگی او داشته باشید، بهتر است کتاب هایی را بخوانید که زندگی ایلان ماسک را تغییر داده و به این سمت و سو کشانده است. ما در این مقاله 8 کتاب که در زندگی ایلان ماسک اثرگذار بوده‌است را ارائه داده‌ایم.

“ارباب حلقه ها” اثر جی آر آر تالکین

ایلان ماسک به نیویورکر گفت: “قهرمانان کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنم، مثل “ارباب حلقه‌ها” یا مجموعه کتاب
“بنیاد” همیشه وظیفه داشتند دنیا را نجات دهند.

“بنجامین فرانکلین” یک زندگی امریکایی اثر والتر ایساکسون

ماسک در مصاحبه ای درباره این کتاب صحبت کرد و گفت: “او یک کارآفرین بود… او از هیچ شروع کرد در حالی که فقط یک بچه فراری بود.”

بنجامین فرانکلین که تنها 84 سال زندگی کرده، مخترع، ناشر، نویسنده، دیپلمات و استراتژیست کسب و کار موفقی بوده است. سبک زندگی او باعث شد تا ایلان ماسک از آن پیروی کند. با همه این‌ها ایلان ماسک شیفته تبلیغات گرایی حرفه ای بنجامین فرانکلین است. با این که او فردی مشهور بود اما هرگز حاشیه‌ای نداشت.

“صفر تا یک” اثر پیتر تیل

ماسک با صحبت در مورد صفر تا یک در توییتی گفت: “این کتاب مملو از یادداشت‌هایی درباره استارت‌آپ‌ها یا راه ساختن آینده است. پیتر تیل شرکت‌های موفق متعددی را ساخته است و (این کتاب) نشان می‌دهد که او چگونه این کار را کرده است.”

“ابر هوش” مسیرها، خطرها، راهبردها اثر نیک بوستروم

ماسک با تمجید از این کتاب، در توییتی نوشت: “ابر هوش اثر نیک بوستروم ارزش خواندن دارد. ما باید در مورد هوش مصنوعی که به طور بالقوه خطرناک تر از بمب‌های هسته‌ای است، فوق العاده محتاط عمل کنیم و مراقب باشیم.”

بوستروم در این کتاب به بررسی این پرداخته که اگر هوش مصنوعی بر هوش انسان پیروز شود چه اتفاقی خواهد افتاد.

“هاوارد هیوز” زندگی و جنون او اثر دونالد ال. بارلت و جیمز بی استیل

ماسک در مصاحبه با cnn از خواندن این کتاب صحبت کرد. او پس از مطالعه در مورد این مرد ثروتمند و هوانورد که از قضا یک فیلم ساز دیوانه است گفت هیوز به من آموخت که نباید ناخن هایم بیش از اندازه بلند شوند یا دست به کار احمقانه ای بزنم.

“احتراق!” اثر جان دی کلارک

ماسک در مصاحبه‌ای که در مورد علاقه اش به موشک ها صحبت می‌کرد گفت: “کتاب خوبی به نام احتراق نوشته جان دی. کلارک وجود دارد که در مورد موضوعات و مسائل موشکی نوشته شده است که واقعا جالب و سرگرم کننده است”.

“راهنمای مسافران کهکشان” اثر داگلز آدامز

ماسک در مصاحبه ای با آلیسون ون دیگلن، گفت که در نوجوانی دچار بحران وجودی شده است و این کتاب برای او مانند نوری بود که نکته مهمی را برجسته و نمایان کرد و آن این که اکثر اوقات سوال پرسیدن خیلی سخت‌تر از پاسخ دادن است.

“انیشتین” زندگی و جهان او اثر توسط والتر ایساکسون

ماسک همچنین در مورد خواندن این کتاب در یکی از مصاحبه هایش حرف زد و گفت از این بیوگرافی و زندگی نامه چیزهای زیادی یاد گرفتم. او همچنین گفت که داستان درباره یک فرد نابغه است که با رویا پردازی و بلند پروازی فوق العاده اش دنیا را دگرگون کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 35

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان