جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل آسان نیست، به خصوص برای زنانی که تا کنون هیچ وقت ورزش نکرده‌اند و هرگز به باشگاه نرفته‌اند. همچنین برای افراد خوش اشتها، پیروی از یک رژیم غذایی سفت و سخت نیز دشوار خواهد بود. با این حال اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید سختی ها را به جان بخرید. قبل اقدام به پیروی از یک برنامه کاهش وزن، باید بدانید که این فقط وزن اضافی نیست که از دست خواهید داد، بلکه ممکن است کاهش وزن عوارض جانبی هم داشته باشد، به خصوص ریزش مو! اما علت ریزش مو بعد از کاهش وزن چیست؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، یکی از شایع‌ترین عوارض کاهش وزن، ریزش مو است. بنابراین، مهم است که بدانیم چرا این اتفاق می‌افتد و چه کاری می‌توان برای جلوگیری از آن انجام داد.

دلایل ریزش مو بعد از کاهش وزن

علت ریزش مو بعد از کاهش وزن

در زندگی امروز به دلیل مشغله زیاد دوست داریم همه چیز به سرعت انجام شود و سریع کاری را به پایان برسانیم. حتی غذا خوردن هم یکی از همین کارهاست که به عنوان یک وظیفه به آن نگاه می‌کنیم و دوست داریم سریع غذا را بخوریم تا این کار نیز به پایان برسد. به همین منوال در پروسه کاهش وزن هم همین قدر عجول رفتار می‌کنیم. ما در پیروی از یک رژیم غذایی می‌خواهیم در عرض یک هفته وزن کم کنیم. هرچند همیشه گزینه‌های زیادی برای کاهش وزن سریع وجود دارد، اما این روند با برخی عوارض جانبی همراه است.

در حالی که به سرعت شروع به کاهش وزن می‌کنید، بدنتان درگیر استرس و فشار زیادی می‌شود که می‌تواند باعث تغییرات در سطح هورمون‌ها شود. همچنین با این کار، بدنتان دچار کبود مواد مغذی می‌شود. هر دوی این دلایل می‌توانند منجر به ریزش مو شوند. همچنین، زمانی که بدن با کمبود کالری مواجه می‌شود، ممکن است رساندن مواد ضروری به ارگان‌های حیاتی را بر رشد مو در اولویت قرار دهد که منجر به نازک شدن یا ریزش مو می‌شود.

رشد مو

با این حال خبر خوب این است که ریزش مو پس از کاهش وزن اغلب موقتی است. هنگامی که بدن شما شروع به تطبیق با وزن جدید می‌کند و سطح مواد مغذی بدن شما بازیابی ‌می‌شود، موهای شما نیز دوباره شروع به رشد می‌کنند. با این حال، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا رشد موهای شما به سطح قابل توجهی برسد.

نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو پس از کاهش وزن

علت ریزش مو بعد از کاهش وزن

بهترین راه برای جلوگیری از ریزش مو پس از کاهش وزن، دنبال کردن یک برنامه و شیوه سالم برای لاغری است. این یعنی داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی و همچنین پرهیز از رژیم های غذایی محدود کننده است. اگر قبلاً دچار ریزش مو شده‌اید، چندین روش وجود دارد که می‌توانید برای رشد موهایتان از آن‌ها استفاده کنید.

به پزشک مراجعه کنید

پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا هر گونه کمبود مواد مغذی یا عدم تعادل هورمونی را که ممکن است منجر به ریزش مو شده را شناسایی کنید. او مکمل‌های مورد نیاز را برای‌تان تجویز خواهد کرد.

با موهایتان با ملایمت رفتار کنید

از کشیدن، سفت بستن و پیچاندن موها خودداری کنید و به خیلی آرام و ملایم موهایتان را شانه کنید. همچنین از شامپوها و نرم کننده های ملایم استفاده کنید.

استرس تان را کاهش دهید

استرس ناشی از کار یا حتی فشار هنگام پیروی از یک برنامه رژیم غذایی برای لاغری می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. بنابراین سعی کنید فعالیت‌هایی مانند یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق برای کاهش استرس و اضطرابتان را در برنامه روزانه تان بگنجانید.

روش‌ های رشد مجدد مو بعد از کاهش وزن

علت ریزش مو بعد از کاهش وزن

اگر نمی‌توانید برای مدت طولانی صبر کنید تا موهایتان رشد کند، روش‌های زیر را امتحان کنید.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر باعث افزایش جریان خون به فولیکول‌های مو می‌شود که می‌تواند رشد موها را تقویت کند. از نوک انگشتان هر دو دست استفاده کنید (سعی کنید ناخن هایتان کوتاه باشد). هر روز چند دقیقه به آرامی پوست سر‌تان را ماساژ دهید.

اسانس

برخی از روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس و نعناع فلفلی باعث رشد مو می‌شوند. بنابراین می‌توانید چند قطره از این روغن‌ها را با یک روغن حامل مانند نارگیل مخلوط کنید و به پوست سرتان بمالید.

آلوئه ورا

نرم کننده طبیعی مو

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به تسکین پوست سر تحریک شده و رشد دوباره مو کمک کند. از ژل آلوئه ورا تازه استفاده کنید و آن را روی پوست سرتان بمالید. سپس 30 دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید.

بیوتین

بیوتین یک ویتامین B است که برای رشد سالم مو نیاز دارید. مکمل‌های این نوع ویتامین به راحتی در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا می‌شود.

کلام پایانی

همانطور که گفتیم ریزش مو بعد از کاهش وزن هرچند ناراحت کننده است اما نباید نگران باشید، زیرا موقتی است و می‌توانید دوباره شاهد رشد موهایتان باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان