جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
1.5
(2)

تورم پاها دلایل متفاوتی دارد. با این حال، مهم است که به این نشانه توجه کنید و با پزشک‌تان مشورت کنید تا معلوم شود که چه چیزی باعث این تورم شده است. شاید برای‌تان عجیب باشد که علت تورم پاها ممکن است مستقیماً به خود پا مرتبط باشد یا نباشد!‌ در واقع، یک بیماری جدی چون بیماری قلبی هم می تواند خود را از طریق تورم در پاها نشان دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد چرایی این اتفاق و چگونگی تشخیص اینکه آیا تورم شما ناشی از بیماری قلبی است یا نه ادامه این مطلب را بخوانید. در هر صورت بهتر است برای تشخیص و درمان مناسب با پزشک‌تان مشورت کنید.

ایست قلبی، اختلالی مرگ بار که بدون هشدار از راه می رسد!

نارسایی احتقانی قلب چیست؟

نارسایی احتقانی قلب نوعی بیماری قلبی است که در اثر آن قلب نمی تواند خون را به اندازه کافی پمپاژ کند و به سایر ارگان‌های بدن برساند. قلب شما همچنان کار می کند، اما چون نمی تواند مقدار خونی را که لازم است، تحمل کند، خون در قسمت های دیگر بدن شما جمع می‌شود. خون و مایعات به مرور زمان در ریه‌ها و پاها جمع می شوند.

تورم در ساق یا مچ پا

ادم

هنگامی که نارسایی احتقانی قلب اتفاق می‌افتد، یک یا هر دو حفره پایینی قلب به درستی پمپاژ خون را انجام نمی‌دهند. در نتیجه، جریان خون در وریدهای پا، مچ پا و قسمت پایینی کند می‌شود و به عقب برمی گردد. این روند منجر به ادم تا تورم پاها می‌شود: تورم ناشی از مایعات بیش از اندازه که در بافت های بدن حبس شده‌اند.

این تورم یا ادم چگونه خود را نشان می‌دهد؟

اطلاع از علائم هشدار دهنده ادم می تواند به تشخیص و درمان به موقع کمک کند. علائم اولیه ادم عبارتند از:

  • ممکن است پاها پر یا سنگین به نظر برسند
  • ممکن است پاها و ساق پاها متورم به نظر برسند
  • فشار دادن پوست متورم، باعث ایجاد فرورفتگی می‌شود
  • جوراب، ساق یا شلوارتان ممکن است تنگ و ناراحت کننده شود
  • ممکن است پوست شما سفت یا گرم شود
  • خم کردن مچ پا یا انگشتان پا سخت می‌شود

تاثیر این بیماری بر معده و ریه

نارسایی احتقانی قلب همچنین می تواند باعث تورم در ناحیه معده شود و ممکن است حتی متوجه افزایش وزن‌تان شوید. این بیماری در عین حال می‌تواند باعث تجمع مایع در ریه‌ها شده، تنگی نفس ایجاد کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

تورم یا ادم ممکن است دلیل واحدی نداشته باشد، به همین علت است که اگر تورم جدید یا بدتر شده در پاهای‌تان دارید، بهتر است با یک پزشک صحبت کنید. به هر روی مشکلی در بدن‌تان وجود دارد که شاهد تورم طولانی مدت و آزاردهنده هستید و باید برای اطلاع از علت آن اقدام کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان