جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

نشانه های ابتلا به دیابت: 6 عضو بدن که ابتلا به دیابت را نشان می‌دهند!

نشانه های ابتلا به دیابت
خواندن 6 دقیقه
3.3
(12)

دیابت اختلالی است که باید به طور روزانه کنترل شود. قند خون بالا اغلب می تواند منجر به افزایش تشنگی، نیاز به دفع ادرار مکرر، خستگی، تاری دید و کاهش وزن ناخواسته شود. جالب است بدانید که برخی از عضوهای بدن نشان می‌دهند که شما به دیابت مبتلا هستید. در این مقاله در مورد نشانه های ابتلا به دیابت در اعضای بدن بیشتر خواهید دانست!

چشم‌ها

سطح بالای قند خون می تواند رگ های خونی شبکیه را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به مشکلاتی مانند تاری دید، آب مروارید، گلوکوم و مهم ترین آن ها، رتینوپاتی دیابتی شود. رتینوپاتی شامل تغییراتی در شبکیه، لایه حساس به نور در پشت چشم است. اگر بیماری رتینوپاتی درمان نشود، حتی ممکن است بینایی خود را از دست بدهید.

مطلب مرتبط: نشانه های پنهان دیابت: ۱۰ نشانه که از این بیماری رنج می برید

تاری دید یکی از نشانه‌های اولیه‌ای است که اکثر افراد آن را نادیده می‌گیرند. اولین گام برای شما مراجعه به چشم‌پزشک و بررسی دید شما است. شاید بینایی‌تان به قدری تغییر نکرده که قابل چشم‌پوشی باشد. با این حال به آن توجه کنید.

علائم دیابت

پا

دیابت به دو روش می‌تواند روی پاهای شما تأثیر بگذارد. اولین مورد از طریق آسیب عصبی است که باعث بی حسی کامل پاها می شود. ثانیاً، ممکن است گردش خون در پاها ضعیف شده و بهبود هر گونه عفونت سخت شود. با گذشت زمان، اگر زخم یا عفونت روی پاها درمان نشود، حتی می تواند باعث قطع عضو شود.

لینک مرتبط: دیابت نوع دو: ۱۰ راهکار که از بروز این بیماری شایع پیشگیری کنیم

نشانه های ابتلا به دیابت، کلیه‌ها

کلیه‌ها بخشی جدایی ناپذیر از بدن هستند که به تصفیه تمام سموم و مواد زائد بدن کمک می‌کنند. با این حال، قند خون بالا ممکن است سبب آسیب به این رگ های خونی شود و بیماری کلیوی دیابتی به نام نفروپاتی دیابتی را به وجود آورد. علائم این بیماری شامل پروتئین در ادرار، افزایش نیاز به ادرار، بدتر شدن کنترل فشار خون، تورم در پاها، مچ پا، دست ها و چشم ها، تهوع، استفراغ، خستگی و موارد دیگر می شود.

اعصاب

درست مانند رتینوپاتی دیابتی و نفروپاتی، قند خون بالا همچنین سبب آسیب عصبی به نام نوروپاتی دیابتی می شود. این بیماری می ‌تواند منجر به علائمی از جمله بی‌حسی یا کاهش توانایی احساس درد یا دمای بدن، احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در دست و پا و حتی تمام بدن، درد و گرفتگی شدید عضلات، حساسیت شدید به لمس و زخم‌های شدید پا، عفونت و موارد دیگر شود.

مطلب مرتبط: علائم دیابت نوع دو: ۱۱ نشانه هشداردهنده که شما هم به این بیماری مبتلا هستید

نشانه های ابتلا به دیابت در اعضای بدن

قلب و عروق خونی

از علائم دیابت به می توان به بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد. با توجه به این که قند خون بالا می‌تواند سبب آسیب به رگ‌های خونی شود، یک دیابتی همیشه در معرض افزایش خطر عوارض قلبی عروقی از جمله سکته مغزی و بیماری قلبی است. علاوه بر این، احتمال ابتلا به بیماری های دیگر مانند فشار خون بالا که منجر به بیماری های قلبی می شود، در افراد مبتلا به دیابت بالا است.

نشانه های ابتلا به دیابت در اعضای بدن، لثه

بیماری لثه که بیماری پریودنتال نیز نامیده می شود، یک بیماری شایع است که در اثر قند خون بالا پدید می آید. این بیماری که معمولا به دلیل گرفتگی یا ضخیم شدن رگ‌های خونی ایجاد می شود، جریان خون به لثه را کاهش می‌ دهد و در نتیجه این ناحیه را ضعیف می ‌کند. علاوه بر این، قند خون بالا می ‌تواند سبب رشد باکتری‌‌هایی شود که معمولا باعث بروز بیماری لثه می شوند.

این مطلب مهم را بخوانید: از افزایش خطر بیماری قلبی تا افزایش وزن، عوارض شیرین کننده های مصنوعی را بشناسید!

تشخیص فوری هر نوع بیماری، مانند دیابت، به درمان موثر آن کمک بسیاری می‌کند. گاهی اوقات حتی متوجه نمی شوید که به دیابت مبتلا هستید. بنابراین باید حتما به نشانه های و علائم دیابت توجه کنید. درست مانند نشانه های دیابت در اعضای بدن که به شما در تشخیص سریع آن کمک می کنند. تکرر ادرار و تشنگی بیش از حد، کاهش وزن ناگهانی، خشکی دهان و تشنگی یا درد شکم و خستگی مفرد همه از نشانه های دیابت است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان