جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.5
(33)

سگ شیتزو که به صورت SHEED-zoo تلفظ  می‌شود یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در ایالات متحده و همین طور کشور ایران است. اما این سگ‌ها قبل از محبوبیت در آمریکا و سایر کشورها، در شرق آسیا محبوب بودند. در این نوشتار ۹ ویژگی جالب خواهید دید در مورد نژاد شیتزو، محبوب‌ترین سگ آپارتمانی!

نژاد شیتزو قدمتی بیش از 1000 سال دارد

مستنداتی که در مورد نژاد سگ شیتزو وجود دارد نشان می‌دهد که این نژاد حداقل به 1000 سال قبل برمی‌گردد. سوابق نشان می‌دهند که سگ‌های کوتاه قد و کوچک از 1000 سال قبل از میلاد مسیح در چین وجود داشته‌اند. این توله‌های کوتاه و چاق و چله احتمالاً اجداد شیتزو بوده اند.

شیتزو اصالت تبتی دارد!

نژاد شیتزو

مردم معمولا شیتزو را مرتبط با چین می‌دانند، اما  این نژاد در واقع از همسایه غربی چین، تبت، که تا دهه 1950 یک کشور مستقل بود، آمده‌اند. تبت احتمالاً سگ‌هایی را برای خانواده سلطنتی چین به عنوان هدیه فرستاده است. سپس چینی‌ها آنها را با نژاد پکینز یا پاگ پرورش دادند و شیتزوِ امروزی را شکل دادند.

شیتزو به معنای شیر کوچک است

عبارت “Shih Tzu” به معنای شیر کوچک است. شیتزو احتمالاً این نام را به دلیل ارتباطش با خدای آموزشِ بودایی تبتی دارد که طبق افسانه‌ها با یک شیر-سگ کوچک که می‌توانست به یک شیر بزرگ تبدیل شود، سفر می‌کرد.

نژاد شیتزو «سگ‌هایی با صورت داودی» نیز نامیده می‌شوند

شیتزو چنین نامی گرفته است به این دلیل که موهای صورت او در هر جهت رشد می‌کند. صاحبان شیتزو که به طور مرتب موهای سگ‌شان را کوتاه می‌کنند به خوبی می‌دانند که زمان زیادی نمی گذرد تا موهای شیتزو روی پوزه و جلوی چشمانش مجددا بلند شود.

شیتزو در طول انقلاب کمونیستی تقریباً نابود شد

نژاد شیتزو

هنگامی که چین انقلاب کمونیستی خود را پشت سر گذاشت، نژاد شیتزو تقریبا ناپدید شد. این اتفاق ممکن است در واقع توسط کمونیسم ایجاد نشده باشد. یکی از عوامل موثر در این اتفاق مرگ ملکه دواگر تزو هسی در سال 1908 بود که بر برنامه پرورش جهانی شیتزو، پکنیز و پاگ نظارت داشت. هنگامی که او درگذشت، برنامه پرورش این نژاد از هم پاشید و پیدا کردن این سگ‌ها تقریباً غیرممکن شد!

14 سگ نژاد شیتزو را نجات دادند

از آنجایی که تعداد آنها در نیمه اول قرن بیستم تا حد بسیار زیادی کاهش یافت، شیتزو‌های زنده امروزی را می‌توان مدیون 14 سگ – هفت نر و هفت ماده – دانست که برای بازسازی این نژاد مورد استفاده قرار گرفتند.

نیروهای نظامی شیتزو را به ایالات متحده بردند

پس از اینکه شیتزو از چین به انگلستان وارد شد، انگلیسی‌ها آن را به کشورهای دیگر اروپا نیز صادر کردند. سربازان آمریکایی مستقر در کشورهای اروپایی نیز در اواخر دهه 1940 و 1950 شیتزو را با خود به ایالات متحده بردند.

افراد مشهور زیاد سگ نژاد شیتزو دارند

نژاد شیتزو

از آنجایی که شیتزو یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ است، تعجبی ندارد که سلبریتی‌های زیادی به آن علاقه داشته باشند. از صاحبان مشهور شیتزو می‌توان به نیکول ریچی، ماریا کری، بیانسه، کالین فارل، بیل گیتس و حتی ملکه الیزابت دوم اشاره کرد!

شیتزو جذاب است و بدنی عضلانی دارد

با توجه به موهای بلند و زیبای شیتزو، خیلی‌ها تصور می‌کنند که این نژاد فقط زیبایی دارد و بس. اما در زیر آن موهای بلند، جذاب و فوق العاده بدنی عضلانی وجود دارد که به این نژاد کمک می‌کند بسیار چابک باشد. شیتزوهای زیادی در مسابقات چالاکی برنده شده اند. در سال 2014، یک شیتزو اولین سگ از نژاد خود بود که هم عنوان قهرمانی و هم عنوان چالاکی را در یک مسابقه به دست آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان