جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
2.6
(5)

اجتناب از خوردن شیرینی برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند اغلب به یک موقعیت چالش برانگیز تبدیل می‌شود. اما اگر شما جزء افرادی هستید که نمی‌توانید به راحتی از شیرینی دست بردارید، ممکن است به گوش‌ٔتان رسیده باشد که شکر زرد را می‌توانید به عنوان جایگزین بدون خطر شکر سفید استفاده کنید. اما آیا چنین. چیزی حقیقت دارد؟ آیا شکر قهوه‌ای برای دیابتی‌ها مناسب است؟

فواید شکر زرد

شکر زرد فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله توانایی کنترل فشار خون، زیرا حاوی آهن است. همچنین این نوع شکر به بهبود هضم کمک می‌کند و استرس اکسیداتیو را از بین می‌برد. به همین دلیل اکثر افراد مصرف شکر زرد را توصیه می‌کنند.

مطلب مرتبط: خرما برای بیماران دیابتی: آیا خرما برای دیابت خطر دارد ؟

فواید شکر زرد

با این حال، رژیم غذایی مناسب برای دیابتی‌ها شامل مواردی با شاخص گلیسمی‌پایین است. مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی ‌بسیار بالا برای افراد دیابتی مناسب نیست.

آیا شکر قهوه ای سبب افزایش سطح قند خون می‌شود؟

بله، امکان افزایش سطح قند هنگام استفاده از شکر زرد بالا است. با توجه به شاخص گلیسمی ‌بالا، شکر زرد انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت نیست. رقم شاخص گلیسمی ‌شکر زرد به قدری بالاست که مصرف آن برای افراد دیابتی حتی اگر به اندازه قند و گلوکز باشد، باز هم مضر تلقی می‌شود. به یاد داشته باشید که شکر زرد خیلی زود جذب جریان خون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اسموتی برای دیابتی ها: به کمک این نکات بهترین ترکیب را برای دیابتی‌ها بسازید!

چرا شکر زرد بهترین جایگزین نیست؟

از آن جایی که این نوع شکر از شاخص گلیسمی‌ بسیار بالایی برخوردار است، دیابتی‌ها نباید در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنند. افراد مبتلا به دیابت به طور کلی باید از خوردن هر چیز شیرینی، حتی دسرهای جایگزین قند نیز خودداری کنند، زیرا کنترل سطح قند خون آن‌ها مستلزم خودداری کامل از خوراکی‌های شیرین است.

شکر قهوه ای برای دیابتی ها

آیا شکر سفید و شکر زرد به یک اندازه مضر هستند؟

خوردن شکر زرد و شکر سفید هر دو تاثیر جزئی بر سطح قند خون شما دارند. اکثر مردم بر این باورند که جایگزین کردن شکر زرد به جای سفید به حفظ سطح قند خون سالم کمک می‌کند. با این حال این باور نادرست است. شکر زرد شامل ساکارز است که با وجود پیچیده بودن، پس از جذب شدن در خون، سطح قند خون را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که این نوع شکر نیز به اندازه قندهای دیگر خطرناک است.

بیشتر بخوانید: نشانه های ابتلا به دیابت: 6 عضو بدن که ابتلا به دیابت را نشان می‌دهند!

شکر زرد بهترین انتخاب برای افراد سالم

کسانی که دیابت ندارند می‌توانند از شکر زرد به جای شکر سفید استفاده کنند. در واقع استفاده از شکر زرد، تصمیم درستی برای همه افراد است. بیماران دیابتی باید از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی‌ پایین پیروی کنند.

از این رو، شکر زرد گزینه‌ای مناسب برای برنامه غذایی روزانه آن‌ها نیست. با توجه به این موضوع، اگر از سلامتی کامل برخوردار هستید و مشکل قند خون ندارید، می‌توانید از شکر زرد به جای شکر سفید استفاده کنید. با این حال در صورت ابتلا به دیابت و حتی اگر مشکوک به دیابت هستید، سعی کنید از خوردن این نوع شکر دوری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان