جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۴ ماده غذایی که تاثير شگفت انگیزی در کنترل فشار خون دارند!

بهترین غذاها برای کنترل فشار خون
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد. در این مطلب ما به معرفی بهترین غذاها برای کنترل فشار خون پرداخته ایم. هنگامی که فشار خون نسبت به حد نرمال خود بالاتر می رود، می تواند منجر به بروز برخی عوارض جانبی شود. برخی از موارد رایج این عوارض عبارتند از درد قفسه سینه، سرگیجه، سردرد و کوری. فشار خون در بدترین حالت، حتی می تواند منجر به حمله قلبی شود.
در حالی که هیچ راهی برای درمان کامل این بیماری وجود ندارد، همیشه می توان فشار خون را از طریق داروها و رژیم غذایی مناسب کنترل کرد. برخی غذاها می توانند وضعیت شما را بدتر کنند. در حالی بعضی دیگر توانایی بهبود اوضاع فشار خون را دارند. برخی از مواد غذایی مناسب در کنترل فشار خون را در زیر می بینید:

مطلب مرتبط: از درمان اختلال نعوظ تا کاهش فشار خون، ۴ فایده پوست هندوانه برای سلامتی

1. سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، کلم پیچ و کاهو سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان هستند. پتاسیم به کلیه ها کمک می کند تا از شر سدیم اضافی خلاص شوند. اگر به فشار خون مبتلا هستید، سعی کنید سبزیجات دارای برگ سبز را به وعده های مختلف غذایی خود اضافه کنید. از این طریق می توانید بیشترین بهره را از فواید آن ببرید.

2. موز جزء بهترین غذاها برای کنترل فشار خون

بعد از سبزیجات برگ سبز، موز بیشترین تاثیر را بر کنترل فشار خون دارد. موز سرشار از پتاسیم است و به تنظیم فشار خون کمک می کند. پس حتما یک موز در روز میل کنید یا به روش های دیگر از آن مصرف کنید.

لینک مرتبط: از تسریع بهبود زخم تا کاهش فشار خون، ۹ خاصیت بی‌نظیر گزنه برای سلامتی

3. چغندر

چغندر سرشار از اکسید نیتریک است که به باز شدن رگ های خونی و بهبود جریان آن کمک می کند. اگر می خواهید چغندر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، پاییز بهترین زمان است. می توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

4. سیر از بهترین غذاها برای کنترل فشار خون

سیر نیز جزء بهترین غذاها برای کنترل فشار خون است. از طرفی سیر آنتی بیوتیک و ضد قارچ است و همچنین سبب افزایش اکسید نیتریک می شود. علاوه بر این، ماهیچه های بدن را شل می کند و باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. شیوه مصرف سیر راحت است. این خوراکی را می توانید در ترکیب انواع غذاها استفاده کنید.

مطلب مرتبط: فشار خون بالا در دوران بارداری؛ ۵ نکته مهم برای کاهش فشار خون بالا در بارداری

کلام پایانی

سلامتی خود را با بهبود رژیم غذایی و انتخاب غذاهای سالم بهبود ببخشید. در وعده های غذایی خود خوراکی هایی را انتخاب کنید که کمترین عارضه را برای بدن تان به وجود می أورنا. با این حال، همیشه بهتر است برای ایجاد تغییرات اساسی و سالم در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان