جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.5
(2)

اسموتی‌های میوه ای راحت، سریع و آسان آماده می‌شوند. این نوشیدنی‌های مغذی می‌توانند بمب انرژی و قند باشند. پس اگر دیابت دارید، حتما قبل از خوردن آنها، باید بدانید که چه میوه‌هایی در اسموتی وجود دارد. اما برای این که بدون هیچ نگرانی از اسموتی خود لذت ببرید از دستورالعمل‌های تهیه اسموتی برای دیابتی ها استفاده کنید.

در صورتی که مخلوط کن دارید، خیلی راحت می‌توانید چند میوه را انتخاب و اسموتی خوشمزه خودتان را آماده کنید. با این کار می توانید مواد ترکیبی آن را با توجه به وضعیت سلامت خود انتخاب کنید. بهتر است از میوه هایی استفاده کنید که کربوهیدرات کم، فیبر، پروتئین و چربی سالم کافی داشته باشند. در این صورت می توانید تعادل سطح قند خون را حفظ کنید.

بهترین اسموتی برای دیابتی ها!

تهیه اسموتی سازگار با برنامه غذایی دیابت شامل انتخاب مواد مغذی و خوش طعمی است که منجر به افزایش گلوکز نشود، اما به سیر نگه داشتن شما کمک کند!

مطلب مرتبط: خرما برای بیماران دیابتی: آیا خرما برای دیابت خطر دارد ؟

1. فیبر

فیبر با کند کردن سرعت ورود گلوکز به جریان خون، به کنترل قند خون کمک می کند. زیرا به لطف ساختار پیچیده نشاسته فیبر، تجزیه آن در طول فرآیند هضم به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. فیبر همچنین حجم مدفوع را افزایش می دهد و به این ترتیب بر هضم و متابولیسم تاثیر می گذارد. در اسموتی های خود هشت گرم یا میزان بیشتری فیبر اضافه کنید.

منابع خوب فیبر عبارتند از:

میوه درسته: حداکثر دو وعده اسموتی میل کنید – برای مثال، یک موز کوچک به اضافه 4/3 فنجان میوه دیگر را با هم ترکیب کنید. موز رسیده یک پایه عالی برای اسموتی است، زیرا وقتی میکس می شود خامه ای است و به طور طبیعی شیرین است. توت‌ها قند نسبتا کم و فیبر زیادی دارند. میوه های استوایی مانند کیوی یا آناناس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. همچنین طعم فوق العاده ای نیز دارند. می توانید هلو که فیبر بالایی دارد نیز به ترکیب‌تان اضافه کنید. اگر به دنبال نوشیدنی خنک برای دیابتی ها هستید، پس میوه های یخ زده مانند موز پوست کنده و خرد شده و توت یخ زده را با هم ترکیب کنید. این اسموتی فوق العاده هستند!

لینک مرتبط: ۱۰ درمان خانگی موثر برای نابودی دیابت + راه های کاهش خطر ابتلا به دیابت 

سبزیجات برگ دار: کلم پیچ و بیبی اسفناج لطیف‌تر و نرم‌تر از سبزی‌های دیگر هستند. می‌توانید این دو گیاه را با یک یا دو میوه مثل کیوی مخلوط کنید و از طعم ترکیب به دست آمده لذت ببرید.

انواع آجیل: اگر به دنبال بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها هستید، به اسموتی های خود نه تنها میوه و سبزیجات بلکه دانه های مقوی و سرشار از فیبر نیز اضافه کنید. دانه کتان، چیا، آفتابگردان، کدو تنبل یا کنجد همه مناسب اسموتی برای دیابتی ها هستند.

2. پروتئین

مانند فیبر، پروتئین نیز سرعت ورود گلوکز به جریان خون را کاهش می دهد. این ماده مغذی همچنین یک منبع انرژی طولانی مدت ایجاد می‌کند که در اثر آن دیرتر احساس خستگی و گرسنگی خواهید کرد.

منابع ایده آل پروتئین برای اسموتی میوه عبارتند از:

پودر پروتئین: یا پودر مبتنی بر آب پنیر که باعث کاهش حساسیت به انسولین می شود. از پودرهای پروتئینی مبتنی بر برنج اجتناب کنید، زیرا آنها به فلزات سنگین مانند آرسنیک آلوده هستند.

ماست یونانی ساده پرچرب نسبت به سایر انواع ماست، پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارند. همچنین این نوع ماست قند اضافه‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفید برای کاهش قند خون+ تغذیه صحیح بیماران دارای قندخون بالا

آجیل، کره آجیل و دانه ها: این مواد غذایی منابع خوبی از پروتئین و چربی محسوب می شوند. به عنوان مثال، دو قاشق غذاخوری شاهدانه 8 گرم پروتئین تولید می کند.

3. چربی در اسموتی برای دیابتی ها

چربی برای احساس سیری طولانی مدت ضروری است. چربی‌ها درست مانند فیبر و پروتئین‌ها می‌تواند با کند کردن جذب گلوکز به متعادل نگه داشتن قند خون کمک کند.

چربی های سالمی که می‌توانید در اسموتی برای دیابتی ها استفاده کنید عبارت اند از:

  • دو قاشق غذاخوری چربی گیاهی مانند آجیل و کره آجیل کافی است.
  • لبنیات پرچرب مانند شیر کامل یا ماست یونانی ساده مناسب این نوع اسموتی است.
  • آووکادو: شما به یک چهارم تا نصف آووکادو در اسموتی های سبز نیاز دارید.
  • شیر نارگیل کم‌چرب

پیشنهاد می شود بخوانید: از کنترل دیابت تا درمان اسهال، ۸ خاصیت فوق العاده زرشک برای سلامتی!

آنچه برای طعم دادن به اسموتی می توانید استفاده کنید

برای طعم دادن به اسموتی های خود از این مواد استفاده کنید:

  • زنجبیل تازه رنده شده یا پودر زنجبیل
  • دارچین
  • ادویه های چای مانند هل و میخک
  • نعناع تازه
  • آب لیمو یا لیمو ترش
  • عصاره وانیل (2/1 قاشق چایخوری)
  • پودر کاکائو شیرین نشده

در این مطلب: از درمان دیابت تا تقویت سلامت قلب، ۱۰ خاصیت بی نظیر کاکوتی!

نکاتی در مورد اسموتی سبزُ مخصوص دیابتی‌ها

اگر اسموتی‌های سبزی را دوست دارید، علاوه بر سبزیجات برگ‌دار، سبزیجاتی با طعم خنثی مانند گل کلم خرد شده، خیار، کدو سبز، کدو حلوایی یا حتی مقدار کمی چغندر پخته یا سیب‌زمینی شیرین را نیز امتحان کنید. همه این سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند.

  1. شیرین کننده ها در اسموتی برای دیابتی ها

میوه ها همه شیرینی طبیعی زیادی دارند، اما اگر از ترکیبی که عمدتا بر پایه سبزیجات است استفاده می کنید، خرما طعم خوبی به اسموتی خواهد داد. خرما علاوه بر طعم شیرین، سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم و فیبر است و گزینه مناسب اسموتی برای دیابتی ها محسوب می‌شود.

استویا یکی دیگر از گزینه های خوب برای افزودن شیرینی به نوشیدنی شما است. اما از شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید، زیرا بر باکتری های روده تاثیر منفی دارند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان