جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.7
(6)

بیایید این را بپذیریم: برخی از موقعیت‌های ناخوشایند در محل کار بدترین اتفاق‌های ممکن هستند و می‌توانند حال‌مان را تا مدت‌ها خراب کنند. ناتوانی در کنار آمدن با این موقعیت‌ها می‌تواند آنها را کاملاً ناخوشایند و ناراحت کننده کند.

بدترین بخش این است که از ترس اینکه مورد حمله رئیس یا همکاران خود در محل کار قرار بگیرید، حتی نمی‌توانید آن طور که می‌خواهید واکنش نشان دهید. بیایید نگاهی به برخی از ناخوشایندترین موقعیت‌های محل کار و نحوه مدیریت آنها بیندازیم.

وقتی همکار‌تان ایده‌های شما را می‌دزدد

حفظ سلامت روان در محیط کار مقابله با موقعیت های استرس زا در محل کار

هیچ اشکالی ندارد که کار تیمی انجام بدهید، اما مطمئن شوید که همه چیز را به خوبی ثبت کرده‌اید، تا بعداً، زمانی که همکارتان قصد دزدیدن کار شما را داشت، در مورد کاری که روی آن کار و تلاش به خرج داده و ایده‌پردازی کرده‌اید، حرفی برای گفتن داشته باشید. یا شاید بهتر باشد برای عمومی کردن ایده‌های خود خیلی عجله به خرج ندهید.

در صورتی که می‌خواهید برای یک ایده بازخورد بگیرید، خوب است، اما با صدای بلند ایده‌های خود را بیان کنید، زیرا هرگز نمی‌دانید که چه زمانی همکارانتان با حیله‌گری ایده‌های شما را می‌دزدند و آنها را به عنوان ایده‌های خود بیان می‌کنند.

ممکن است شما چیزی را آرام بگویید و بعد همکارتان حرف شما را با صدای بلند تکرار کند. چه کسی ضرر می‌کند؟

رئیس شما را به خاطر اشتباه خودش، شما را سرزنش می‌کند

ویژگیهای رئیس موفق مقابله با موقعیت های استرس زا در محل کار

این موقعیت می‌تواند بسیار دشوار و استرس‌زا باشد. اگر اتفاقی که رخ داده یک اشتباه بزرگ است و می‌خواهید از هر گونه رویارویی بزرگ و جدی با رئیس‌تان اجتناب کنید، سعی کنید خیلی درگیر قضیه نشوید. اما اگر رئیس‌تان همچنان شما را به خاطر اشتباهات‌تان سرزنش می‌کند، می‌توانید به طور خصوصی با او صحبت کنید.

از او بپرسید که چه اشتباهی رخ داده است و خیلی آرام و با طمانینه به او بگویید که شما کسی نبودید که این اشتباه را انجام دادید. با جلب توجه او به این موضوع که خودش مرتکب اشتباه شده، به او این آگاهی را می‌دهید که «از اقدامات او کاملا مطلع هستید.» امیدواریم در آینده مرتکب این اشتباه نشوند!

از شما خواسته می‌شود تا دیر وقت کار کنید در حالی که خودتان کار دارید

حفظ رفتار حرفه ای در محیط کار مقابله با موقعیت های استرس زا در محل کار

ابتدا سعی کنید متوجه شوید که چرا رئیس‌تان از شما می‌خواهد تا دیر وقت کار کنید. آیا در مورد پروژه ای است که باید تا آخر همان شب ارسال شود یا می‌توان آن را به صبح روز بعد منتقل کرد؟

شما می‌توانید به رئیس‌تان قول بدهید که کمی روی برخی از قسمت‌های پروژه کار خواهید کرد و صبح روز بعد با زود بیدار شدن آن را تمام می‌کنید. اگر کار خاصی به شما محول شده است، واقعاً نمی توانید از انجام آن اجتناب کنید و بهتر در مورد آن به سازش برسید.

شایعات بی اساس در مورد شما وجود دارد

مقابله با شایعات در محل کار می‌تواند یک موقعیت بسیار ناخوشایند باشد. با این حال، شما باید با پرسش و پاسخ، رک و راست حرف‌تان را بزنید. از همکاران‌تان در مورد نظرشان بپرسید. مثلا بگویید آیا فکر می‌کنید این شایعات درست است؟ می‌توانید با توضیح داستان از زبان خودتان شروع کنید و بگویید که شایعات درست نیستند.

سپس می‌توانید بگویید، لطفاً با عدم نقل کردن مجدد این شایعه به من کمک کنید تا جلوی آن را بگیرم. شما باید با لحنی کاملا قاطع و در عین حال آرام آنچه در دل دارید را بیان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان