۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۲۴, ۱۳۹۹

بسیاری از مردم خستگی طول روز را مشکل بزرگی نمی‌دانند. در غالب مواقع هم این حالت در واقع مشکل بزرگی نیست. اما اگر خستگی و خواب‌آلودگی‌تان ادامه دارد و در زندگی روزمره‌تان اختلال ایجاده کرده، زمان آن رسیده که به پزشک مراجعه کنید.

فاکتورهای زیادی باعث احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند. در این نوشتار با برخی از دلایل احتمالی آشنا خواهیم شد.

۱. کمبود ویتامین

مدام خسته بودن یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین است. پایین بودن سطح ویتامین‌های D، ۱۲B، آهن، منیزیم یا پتاسیم از عوامل موثر در احساس خستگی است.

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که بدن تان ویتامین دی کافی دریافت نمی کند

۲. اختلالات خواب

غالب افراد بالغ به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. اگر عادت کرد‌ه‌اید تا آخر وقت بیدار بمانید، پس از مدتی دچار خستگی مزمن خواهید شد.

۳. اضافه وزن

داشتن اضافه وزن سبب می‌شود که کارهای معمول روزانه مثل بالا رفتن از پله‌ها هم فشار روی‌تان وارد کند و سطح انرژی‌تان کاهش بیابد.

مطلب مرتبط: لاغری در خواب؛ ۷ راهکار که شب ها وزن کم کنید

۴. نشستن زیاد

فعالیت فیزیکی سطح انرژی را افزایش می‌دهد. در حالی که نشستن بیش از حد سبب می‌شود مدام احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشته باشید.

۵. استرس

زمانی که تحت استرس هستید بدن در حالت واکنش جنگ یا گریز قرار بگیرد. به این ترتیب سطح کورتیزول و آدرنالین در بدن افزایش می‌یابد. این واکنش در سطح پایین، نرمال است اما استرس مزمن به منابع بدن آسیب وارد می‌کند و احساس خستگی، مشکلات معده و فشار عضلانی ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ راه مقابله با استرس فیزیکی و عاطفی

۶. افسردگی

کمبود انرژی و خستگی زیاد از عواقب شایع افسردگی هستند. با درمان این مشکل حس خستگی‌تان نیز از بین خواهد رفت.

۷. سندرم خستگی مزمن

سندردوم خستگی مزمن سبب بروز خستگی شدیدی می‌شود که حتی با خوابیدن هم از بین نمی‌رود. علت بروز این اختلال هنوز معلوم نیست. پزشک معمولا باقی علل بروز خستگی را رد می‌کند تا به این تشخیص برسد.

۸. دیابت

احساس خستگی می‌تواند یکی از نشانه‌های دیابت باشد. زمانی که شما به دیابت مبتلا هستید، بدن‌تان انسولین کافی تولید نمی‌کند. در نتیجه سطح قند خون افزایش یافته، تمرکزتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب می‌شود احساس خستگی داشته باشید.

مطلب مرتبط: دیابت نوع ۲؛ علائم، علل و شیوه‌های کنترول این بیماری

۹. فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا درد و حساسیت عضلانی گسترده‌ای ایجاد می‌کند و سبب خستگی هم می‌شود. بسیاری از مبتلایان به این اختلال از شدت درد شب‌ها نمی‌توانند بخوابند و در طول روز مدام خسته و بی‌خواب هستند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *