28 درمان خانگی عجیب برای تسکین درد دندان شما

توسطفرشته فرهنگ

خرداد ۱۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۱۲, ۱۴۰۱ , ,
درمان خانگی درد دندان

حتما شما هم ناگهان دندان درد شده اید. اگر تا به حال دچار آن شده اید، می دانید که چقدر می تواند دردناک باشد. دندان درد می تواند ناشی از مسائل مختلف  از جمله عفونت، حفره دندانی، بیماری لثه یا ریشه ای باشد. صرف نظر از این که چه چیزی باعث دندان درد شما شده است، مهم است که برای جلوگیری از بدتر شدن مشکل از یک دندانپزشک قابل اعتماد برای درمان استفاده کنید. در حالی که نباید رفتن به دندان پزشکی را به تعویق انداخت. اما تا آن وقت ما به شما تعدادی از درمان های خانگی درد دندان را معرفی می کنیم که می تواند برای تسکین درد مفید باشد.

درمان خانگی درد دندان

در بیشتر موارد، می توانید از داروهای خانگی برای تسکین درد خود در خانه استفاده کنید. در این جا 29 روش طبیعی برای تسکین درد دندان شما آورده شده است.

  1. آسپرین بچه

یک آسپرین بچه طعم دار را خرد کنید و پودر را مستقیما روی ناحیه دردناک دندان خود بمالید. اجازه دهید به تدریج حل شود تا درد شما تسکین یابد.

  1. چای کیسه ای

برای کاهش درد و کاهش تورم می توانید یک کیسه چای مرطوب روی دندان خود قرار دهید. اگر به سرما حساس نیستید، چای کیسه ای را از قبل در آب یخ فرو کنید تا برای تسکین درد بهتر عمل کند.

  1. زنجبیل و فلفل کاین

برای تهیه یک خمیر ضد التهاب، پودر زنجبیل و فلفل هندی را با چند قطره آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک تکه پنبه خمیر را روی دندان خود بمالید. مخلوط را دور از لثه های خود نگه دارید تا باعث تحریک لثه نشود. این ترکیب می تواند تسکین فوری درد را فراهم کند.

  1. میخک

قرن هاست که از میخک برای درمان دندان درد استفاده می شود. مقداری میخک آسیاب شده را روی دندان خود بمالید و آن را دندانی که درد می کند نگهدارید تا به تسکین درد شما کمک کند. روش دیگر، یک تکه پنبه را در روغن میخک آغشته کنید و آن را روی ناحیه دردناک بمالید.

  1. سیر تازه

سیر یک درمان طبیعی فوق‌العاده است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. برای استفاده از سیر تازه به عنوان راهی برای درمان دندان درد، یک حبه سیر له شده را با کمی سنگ نمک مخلوط کنید. سپس آن را در اطراف دندان خود بمالید.

  1. گیاه مُر؛ درمان خانگی درد دندان 

یک قاشق مرباخوری مُر را با 2 فنجان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید. مخلوط را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس یک قاشق چایخوری از آن را با نصف لیوان آب رقیق کنید. از این محلول می توان برای شستشوی دهان چندین بار در روز استفاده کرد.

  1. پماد ویکس

ویکس نه تنها برای سرفه و سرماخوردگی، بلکه در صورت متورم شدن دندان می تواند بسیار مفید باشد. این پماد را روی قسمت صورت که ناحیه دردناک دندان خود قرار دارد بمالید. سپس یک پارچه یا حوله روی آن قرار دهید تا گرمای ایجاد شده روی آن حفظ شود.

  1. آب نمک

شستشوی دهان با آب نمک یک راه حل قابل اعتماد و عالی برای مبارزه با عفونت است. برای شستشوی دهان با آب نمک کافی است یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید. شما می توانید هر 2 تا 3 ساعت یکبار دهان خود را با آب نمک شستشو دهید تا باکتری ها را از بین برده و درد را تسکین دهید.

  1. چای نعناع فلفلی

همچنین می توانید با استفاده از چای نعناع، ​​درد دندان خود را بهبود بخشید. یک قاشق چای خوری برگ نعناع خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید بیست دقیقه دم بکشد. سپس چای را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. می توانید از این محلول به عنوان دهانشویه استفاده کنید و در صورت نیاز برای تسکین درد، تکرار کنید.

  1. پیاز؛ درمان خانگی درد دندان 

پیاز در طول تاریخ به عنوان دارو استفاده شده است. یک تکه پیاز خام را جدا کرده و به آرامی روی دندان دردناک خود فشار دهید. این درمان درد شما را کاهش می دهد و به کشتن باکتری ها کمک می کند.

  1. روغن درخت چای

روغن درخت چای فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله توانایی تسکین درد. یک تکه پنبه آغشته به روغن درخت چای را روی دندان آسیب دیده فشار دهید. از طرف دیگر، دهان خود را با مخلوطی از آب گرم و چند قطره روغن درخت چای بشویید. فقط دقت کنید که مخلوط را قورت ندهید.

  1. چریش یا پوست درخت مارگوسا یا مارگوزا

در پوست درختان چریش یا مارگوسا عناصر درمانی متعددی وجود دارد. در یک قابلمه، 2 فنجان آب، 2 اینچ پوست و 6 میخک را با هم حرارت دهید تا بجوشد. سپس مایع را در یک شیشه صاف کرده و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. هنگامی که مایع خنک شد، می توان آن را با استفاده از یک تکه پنبه روی دندان دردناک خود قرار دهید.

  1. آسافتیدا؛ درمان خانگی درد دندان 

این گیاه یک ادویه سنتی هندی است که می تواند برای اهداف دارویی نیز استفاده شود. اگر درد دندان شما ناشی از یک حفره باشد، این گیاه یک درمان خوب است. برای تهیه محلول تسکین دهنده درد، دو قاشق آب لیمو را روی اجاق گاز گرم کنید. سپس با ¼ قاشق چایخوری آسافتیدا آسیاب شده مخلوط کنید. به هم زدن روی اجاق ادامه دهید تا آسافتیدا نرم شده و حل شود. اجازه دهید محلول خنک شود و با استفاده از پنبه آن را روی دندان خود بمالید.

  1. پراکسید هیدروژن

آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن 3 درصد برای کشتن باکتری ها و کاهش پلاک داخل دهان عالی است. همچنین می تواند ناراحتی شما را در هنگام برخورد زبان یا غذا به حفره دندانی یا عفونت آن کاهش دهد. پس از شستشوی دهان با پراکسید هیدروژن، حتما دهان خود را چند بار با آب ساده بشویید.

  1. آدامس؛ درمان خانگی درد دندان 

اگر اخیرا دندان پرکردگی شما نیاز به ترمیم دارد یا مواد داخل دندان شما خالی شده است. می توان از آدامس برای محافظت از شکاف در زمانی که منتظر ملاقات با دندانپزشک هستید استفاده کرد. به سادگی یک قطعه کوچک را مستقیما روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

  1. نمک و فلفل

به مقدار مساوی نمک و فلفل سیاه آسیاب شده، کمی آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. برای کاهش درد خمیر را روی دندان آسیب دیده بمالید. فقط مطمئن شوید که از برخورد این ترکیب با خط لثه خود جلوگیری کنید تا باعث تحریک آن نوشد.

  1. برگ چنار؛ درمان خانگی درد دندان 

یک برگ چنار شسته را بردارید و آن را له کنید تا آب آن آزاد شود. سپس، برگ را مستقیما روی دندان دردناک خود قرار دهید و در صورت نیاز با انگشتان خود آن را روی دندان نگه دارید. این گیاه می تواند به درد شما تسکین دهد.

  1. بسته یخ؛ درمان خانگی درد دندان 

استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ یکی از ساده ترین روش های طبیعی برای تسکین درد است. کیسه یخ را در یک حوله بپیچید و آن را به سمت صورت خود که درد دارد نگه دارید. می توانید این روش درمانی را هر بار 15 دقیقه انجام دهید. سرما به کاهش تورم کمک می کند و در عین حال باعث بی حسی درد می شود.

  1. خمیر دندان برای دندان های حساس

اگر درد دندان شما فقط هنگام خوردن غذاهای سرد یا گرم ظاهر شود، باید بدانید که دندان های حساسی دارید. شما می توانید با استفاده از خمیر دندان ساخته شده برای دندان های حساس این مشکل را برطرف کنید.

  1. عسل و دارچین

عسل و دارچین ترکیب بسیار خوبی هستند زیرا عسل به طور طبیعی ضد میکروب می باشد. دارچین به طور طبیعی ضد التهاب است. برای تهیه یک مرهم خانگی برای تسکین درد، 5 قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید تا به شکل خمیری چسبناک در بیاید. این مخلوط را چند بار در روز مستقیما روی دندان خود بمالید.

  1. سیب زمینی برای دندان درد

از سیب زمینی خام می توان برای کاهش تورم که به کاهش درد دندان کمک می کند استفاده کرد. یک تکه کوچک سیب زمینی خام را پوست بگیرید و برش دهید و مستقیما روی دندان خود قرار دهید. از طرف دیگر، می توانید پوره سیب زمینی را با سنگ نمک مخلوط کنید و آن را روی دندان خود بمالید تا درد خود را کاهش دهید.

  1. عصاره وانیل

عصاره وانیل یک آنتی اکسیدان اثبات شده است، به این معنی که می تواند به تسهیل روند بهبود دندان درد شما کمک کند. همچنین حاوی الکل است که به عنوان یک مسکن طبیعی شناخته می شود. برای تسکین سریع درد، 2 تا 3 قطره عصاره وانیل را مستقیما روی دندان درد خود بچکانید.

  1. خیار؛ درمان خانگی درد دندان 

یک خیار تازه و خنک را برش دهید و یکی از تکه های آن را درست روی دندان خود قرار دهید تا کمی تسکین پیدا کنید. همچنین می توانید با له کردن خیار و مخلوط کردن آن با سنگ نمک خمیر درست کنید. خمیر را روی دندان آسیب دیده خود بمالید.

  1. زرشک

پوست زرشک یک درمان طبیعی محبوب است که می تواند لثه های شما را تقویت کرده و درد را تسکین دهد. برای تهیه یک خمیر تسکین دهنده درد، پوست آسیاب شده زرشک را با سرکه سفید ترکیب کنید و مخلوط را مستقیما روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

  1. درمان دندان درد با جوش شیرین

جوش شیرین تعداد باورنکردنی کاربردهای خانگی و دارویی دارد. برای درمان دندان درد، کافی است یک تکه پنبه را خیس کنید و آن را در جوش شیرین آغشته کنید. سپس پنبه را به آرامی روی دندان آسیب دیده فشار دهید تا درد کاهش یابد. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کرده و به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

  1. طب فشاری با مکعب یخ

طب فشاری یک روش طب سنتی چینی است که می‌تواند برای تسکین درد با استفاده از نقاط مختلف فشار در سراسر بدن استفاده شود. برای تسکین دندان درد، یک تکه یخ را به مدت چند دقیقه در فاصله بین انگشت شست و سبابه خود بمالید.

  1. برگ گواوا؛ درمان خانگی درد دندان 

برگ‌ های گواوا هم ضد میکروبی و هم ضد التهاب هستند و آن‌ ها را به گزینه‌ای عالی برای درمان دندان درد تبدیل می‌کند. برای تسکین درد، کافی است چند برگ گواوا را بجوید. اگر برگ های گواوا را پیدا نکردید، می توانید از برگ های تازه اسفناج به عنوان جایگزین استفاده کنید.

  1. آب علف گندم؛ درمان خانگی درد دندان 

سبزه گندم به دلیل خواص ضد باکتریایی خود در مبارزه با پوسیدگی دندان و کاهش درد بسیار عالی است. می توانید آن را مستقیم بنوشید یا از آن به عنوان دهانشویه برای تسکین درد و کاهش باکتری های موجود در دهان خود استفاده کنید. اگر سبزه گندم تازه دارید، جویدن چند تکه آن نتایج یکسانی را به همراه خواهد داشت.

رعایت بهداشت دهان و دندان

با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از اکثر دندان دردها پیشگیری کرد. به خاطر داشته باشید که دو بار در روز مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا دندان ها و لثه های خود را سالم نگه دارید. همچنین مهم است که هر 6 ماه یک بار برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مشکلات دندان خود را زود تشخیص دهید.

در حالی که درمان ‌های خانگی می‌توانند تا حدودی به شما تسکین دهند. نباید مراجعه به دندانپزشک را برای دندان درد خود به تعویق بیندازید. دندان درد می تواند نشانه بسیاری از مسائل جدی از جمله عفونت دندان یا آبسه دندان باشد. بهتر است برای اطمینان از محافظت دندان ها و سلامتی خود به یک متخصص مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

درمان خانگی برای دندان درد: با این ۱۲ روش خانگی فورا دندان درد تان را از بین ببرید

درمان خانگی دندان درد: ۷ درمان طبیعی که درد دندان را از بین ببرید

فواید ترکیب شیر و دارچین: از افزایش میل جنسی تا بهبود درد مفاصل

درمان های گیاهی گلو درد: چند ترکیب عالی گیاهی برای درمان سریع گلو درد

۱۱ درمان خانگی برای خلاص شدن از شر چربی های شکم

۶ درمان خانگی موثر برای از بین بردن آکنه و جوش های روی بینی

با این ۱۰ درمان خانگی موثر دیگر نگران شوره سر تان نباشید!

۱۲ درمان خانگی ساده برای نیش پشه + بایدها و نباید ها پس از گزیده شدن

۱۱ درمان خانگی موثر برای کم کاری غده تیروئید که معجزه می کند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *