جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

ناحیه T صورت از جمله بینی، حاوی بیشترین غدد چربی است و سبوم اضافی تولید می کند. جای تعجب نیست که چرا گاهی اوقات در اطراف بینی خود جوش می زنیم. اگر به این فکر می کنید که چگونه از شر جوش های روی بینی خلاص شوید، ما به شما 6 درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی را پیشنهاد می‌کنیم.

درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی می تواند دردناک و سرسخت باشند و تا یک هفته طول بکشد تا بهبود یابد. دست زدن و خاراندن مداوم این جوش ها می تواند آن را تشدید کند. برای یادگیری درمان های خانگی طبیعی برای از بین بردن جوش های روی بینی به خواندن این مطلب ادامه دهید.

مطلب مرتبط: درمان سریع جای جوش: ۸ درمان خانگی موثر برای رفع لکه های ناشی از جوش و آکنه

درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی

  1. پوست لیمو

درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی

مواد لازم:

پوست یک لیمو

دستورالعمل

پوست لیمو را به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود. آب آن را به آرامی به مدت 5 دقیقه روی جوش ها بمالید. بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس با آب معمولی صورت خود را بشویید. این کار را حداقل دوبار در روز انجام دهید.

تاثیر آن بر جوش ها و آکنه

عصاره پوست لیمو دارای خواص ضد میکروبی است. تکثیر سودوموناها و باکتری‌های میکروکوکوس در حضور سبوم رشد می‌کنند. که ممکن است در تشکیل آکنه نقش داشته باشد. به همین دلیل پوست لیمو به کاهش آن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۸ روش خانگی موثر برای پوست های چرب و جلوگیری از آکنه

  1. درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی؛ یخ را بمالید

درمان آکنه و جوش

مواد لازم:

چند تکه یخ

یک دستمال شستشو

دستورالعمل:

چند تکه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و به آرامی آن را به مدت 20 دقیقه روی جوش فشار دهید. این روش درمانی را هر چند ساعت یک بار تکرار کنید.

تاثیر آن بر جوش ها و آکنه

به طور سنتی، یخ برای کاهش درد و کاهش تورم (با انقباض رگ‌های خونی) و التهاب استفاده می‌شود. این روش ممکن است باعث تسکین موقت و کاهش جوش ها و قرمزی صورت شود.

مطلب مرتبط: ۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

  1. روغن درخت چای

روغن درخت چای

مواد لازم:

یک یا دو قطره روغن درخت چای

1 قاشق غذاخوری روغن حامل

دستورالعمل:

هر دو روغن را با هم مخلوط کرده و سپس آن را روی جوش بمالید. بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند. پس از 10 دقیقه آن را با آب بشویید. بهتر است از این درمان خانگی دو بار در روز استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

تاثیر آن بر جوش ها و آکنه

یک عامل ملایم و در عین حال موثر، روغن درخت چای، آکنه های متوسط صورت شما ​​را از بین می برد.  در برابر باکتری P. acnes و S. aureus موثر است. همچنین قرمزی و التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: پوست تمیز و بدون لک: مراقبت از پوست در تابستان  با ۱۰ روش خانگی ساده

  1. جادوگر هازل

درمان جوش و آکنه

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری فندق جادوگر

یک پد پنبه ای

دستورالعمل:

فندق جادوگر را با یک پد پنبه ای روی جوش بمالید و بگذارید خشک شود. برای خشک شدن آن روی صورت 15 دقیقه زمان دهید و سپس بشویید. از روش یک بار در روز استفاده کنید.

تاثیر آن بر جوش ها و آکنه

فندق جادوگر حاوی تانن است و معمولا برای کاهش آکنه استفاده می شود. قرمزی صورت را تسکین می دهد و تورم و التهاب را کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

  1. خمیر دندان؛ درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی

خمیر دندان؛ درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی

مواد لازم:

مقداری خمیر دندان به اندازه یک نخود

دستورالعمل:

خمیر دندان را روی جوش بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. هر چند وقت یک بار باید این کار را انجام دهید. در صورت لزوم می‌توانید هر روز یک بار از این درمان استفاده کنید.

تاثیر آن بر جوش ها و آکنه

خمیر دندان حاوی جوش شیرین و مواد دیگری است که ممکن است به خشک شدن جوش شما کمک کند. با این حال، این یک روش علمی اثبات شده نیست و توصیه نمی شود زیرا گاهی باعث تحریک و سایدگی پوست صورت شما می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

  1. دهانشویه لیسترین

دهانشویه لیسترین برای جوش ها

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری دهانشویه لیسترین

گوش پاک کن

دستورالعمل:

لیسترین را به عنوان درمان لکه‌ای با پنبه روی جای جوش بمالید. پس از آن بعد از 10 دقیقه بشویید. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید. اما بهتر است از این روش ۲ تا ۳ بار در روز بسته به سرعت خشک شدن جوش انجام دهید.

مطلب مرتبط: فواید آب برنج برای پوست:نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن صورتی درخشان

تاثیر آن بر جوش ها و آکنه

دهانشویه لیسترین حاوی اسانس هایی مانند منتول، اکالیپتول و الکل به همراه سایر مواد است. این مواد ممکن است تا حدودی در خشک شدن جوش اثر داشته باشند. این یک روش رایج درمان خانگی  است که توسط بسیاری از افراد آزمایش شده است. با این حال، مطالعه علمی برای اثبات اثربخشی آن وجود ندارد.

هرچند این روش های درمان خانگی برای آکنه و جوش روی صورت مناسب است و آزمایش شده می‌باشد. بنابراین هنگام امتحان کردن آن ها با احتیاط عمل کنید. زیاده روی در هر یک از این موارد ممکن است وضعیت پوستی شما را بدتر کند. پس قبل از استفاده از آن بهتر است با پزشک مشورت کنید و از داروهای موضعی تجویز شده برای جوش استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که از پوست خود به خوبی مراقبت می کنید تا از ایجاد جوش ها جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی با پاپایا برای داشتن پوستی شفاف

به نکات پیشگیری برای درمان خانگی آکنه و جوش ها توجه نمایید:

  • دو بار در روز صورت خود را به آرامی با آب گرم بشویید.
  • شستشوی بیش از حد صورت خود متوقف کنید زیرا ممکن است ضایعات زیر پوستی را تحریک کند.
  • از پاک کننده های آنتی باکتریال تجویز شده توسط پزشک با اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده کنید.
  • آرایش روغنی برای پوست شما مناسب نیست.
  • از محصولات مراقبت از پوست و آرایش غیرکومدون زا استفاده کنید.
  • از لمس مکرر صورت و بینی خودداری کنید زیرا ممکن است کثیفی را به پوست شما منتقل کند و باعث ایجاد جوش شود.

مطلب مرتبط: فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای پوست و مو

علل جوش روی بینی؛ درمان خانگی آکنه و جوش های روی بینی

  • منافذ روی بینی بزرگتر از بقیه قسمت های صورت شماست. بنابراین به راحتی باکتری ها، روغن ها و کثیفی ها به دام می افتند و باعث ایجاد جوش می شوند.
  • روتین نادرست مراقبت از پوست یا استفاده از محصولات کمدوژنیک ممکن است باعث آکنه بینی شود.
  • ناحیه T، به خصوص بینی، از بقیه قسمت های صورت چرب تر است، زیرا غدد چربی بیشتری دارد. این باعث چربی بیش از حد می شود و منجر به ایجاد جوش می شود.
  • مصرف بیش از حد شیر ممکن است باعث آکنه خفیف تا متوسط ​​شود.

مطلب مرتبط: ۵ اسکراب خانگی ساده برای پوست های خشک

جوش های روی بینی مشکل شایع صورت است زیرا ناحیه T بسیار مستعد جوش است. این جوش ها ممکن است به دلیل یک رژیم نامناسب مراقبت از پوست یا مسدود شدن منافذ بینی ایجاد شوند. پیروی از این درمان‌های خانگی ساده می‌تواند باعث کاهش التهاب شود. درمان های خانگی موثر هستند زیرا دارای مواد طبیعی با خواص ضد باکتری یا ضد التهابی هستند. همچنین، برای کمک به مقابله با این جوش ها، تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود در رژیم غذایی و مراقبت از پوست خود ایجاد کنید. با این حال، در صورت تداوم وضعیت، برای تشخیص هر گونه بیماری زمینه ای با پزشک خود مشورت کنید.

مطلب مرتبط: اگر ماسک مخلوط لیمو و آسپرین برای پوست خود استفاده کنید….

چگونه از شر جوش های روی بینی خلاص شویم

جوش های روی بینی می تواند آزاردهنده و دردناک باشد و ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود یابد. خبر خوب این است که با کمی تغییر در رژیم غذایی خود، یک روال مراقبت از پوست مناسب و یک سبک زندگی سالم، می توانید از شر این جوش های مزاحم روی بینی خلاص شوید. علاوه بر این، می‌توانید از درمان‌های خانگی ساده مانند استفاده از روغن درخت چای یا عسل برای کاهش جوش های صورت استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان