جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
2
(1)

از بین بردن چربی اطراف شکم هدف اصلی در تناسب اندام است. مجموعه ای از تمرینات و تغییرات سبک زندگی می تواند به افراد در دستیابی به این امر کمک کند. تولیدکنندگان قرص‌ها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌های تخصصی می‌گویند محصولات آن‌ها منجر به کاهش وزن سریع، از بین بردن چربی شکم یا هر دو می شود. با این حال، شواهد علمی برای تایید ایمن یا موثر بودن محصولات لاغری وجود ندارد. در حالی که می‌توانید با درمان خانگی چربی شکم را از بین ببرید.

مطلب مرتبط: تاثیر ترکیب ماست و بذر کتان در از بین بردن چربی شکم در زمان کوتاه

درمان خانگی چربی شکم

در همین حال، فرد می تواند از طریق روش های طبیعی اثبات شده، از جمله تغییر رژیم غذایی و انجام انواع خاصی از ورزش، وزن خود را کم کند و چربی را کاهش دهد. این مطلب به چند روش طبیعی برای از بین بردن چربی شکم می پردازد. ما همچنین به عواملی که به تجمع چربی در این ناحیه کمک می‌کنند، این که چگونه این تجمع می‌تواند به سلامت آسیب برساند، توضیح می‌دهیم.

درمان چربی شکم

مطلب مرتبط: دلایل افزایش چربی شکم: ۱۲ بدترین عادت که باعث می شود، شکم بزرگی داشته باشید

چه چیزی چربی شکم را از چربی دیگر اعضای بدن متفاوت میکند؟

چربی احشایی – همچنین به عنوان چربی شکم یا معده شناخته می شود. در بدن چربی احشایی یک نوع بالقوه مضر از چربی ها است که اندام های شکم را احاطه می‌کند. کاهش میزان چربی شکم می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی برای برخی افراد داشته باشد. چربی احشایی هورمون هایی ترشح می کند که می تواند منجر به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود. به دلیل نقش فعال آن در تولید هورمون های مختلف، گاهی اوقات به آن «چربی فعال»  نیز می گویند.

مطلب مرتبط: ۶ بهترین ماده غذایی برای کاهش چربی شکمی احشایی بعد از ۵۰ سالگی

این نوع چربی نسبت به چربی زیر پوستی که درست زیر پوست قرار دارد کمتر قابل مشاهده است. با این حال، افزایش محسوس دور کمر می تواند نشان دهنده افزایش چربی احشایی باشد. چربی احشایی به آنچه که فرد می خورد واکنش سریعی دارد. ایجاد تغییرات کلیدی در رژیم غذایی و انجام انواع صحیح ورزش می تواند سطح این نوع چربی را کاهش دهد.

نکات زیر به تعدادی روش های درمان خانگی برای کمک به خلاص شدن از شر چربی های شکم می پردازند.

  1. درمان خانگی چربی شکم؛ روی غذاهای کم کالری تمرکز کنید

چربی شکم

یکی از موثرترین راه ها برای کاهش چربی بدن این است که کالری کمتری نسبت به سوزاندن چربی بدن مصرف کنید. این منجر به از دست دادن چربی در سراسر بدن از جمله شکم می شود. خوردن کالری کمتر از آنچه بدن مصرف می کند، کمبود کالری ایجاد می کند. همچنین می تواند به سوزاندن چربی احشایی و چربی اضافی زیر پوستی کمک کند. از سویی، غذاهای کم کالری اغلب مغذی تر از غذاهای پر کالری هستند. خوردن غذاهای کم کالری و اجتناب از خوردن غذاهای ناسالم مانند غذاهای فرآوری شده، محصولات پخته شده و سیب زمینی سرخ کرده، یک راه مفید برای ایجاد کمبود کالری و بهبود سلامت است. سعی کنید این غذاها را با گزینه های مغذی و کم کالری، مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل جایگزین کنید.

مطلب مرتبط: لاغری سریع شکم بدون ورزش: ۱۸ روش ساده برای کاهش چربی شکم

  1. نوشیدنی های شیرین را حذف کنید

به نظر می رسد مصرف قند اضافی عامل اصلی افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم باشد. مصرف زیاد قند ممکن است سطح چربی احشایی را با تقویت مقاومت به انسولین و تحریک التهاب در سراسر بدن افزایش دهد. مصرف سطوح بالای قند در نوشیدنی ها بدون این که متوجه شوید می‌تواند خیلی آسان باشد. به محتویات قند نوشیدنی هایی مانند نوشابه و چای شیرین و قهوه دقت کنید. برای بسیاری از افراد، کاهش میزان قند موجود در نوشیدنی های گرم و حذف نوشابه می تواند قند اضافی را از رژیم غذایی آن ها حذف کند.

درمان خانگی چربی شکم

  1. کربوهیدرات های تصفیه شده کمتری بخورید

کربوهیدرات های تصفیه شده ارزش غذایی کمی دارند اما کالری بالایی دارند. این کربوهیدرات ها در نان سفید، غلات تصفیه شده و غذاها و نوشیدنی های شیرین وجود دارند. تحقیقات همچنین کربوهیدرات های تصفیه شده را با ایجاد چربی شکمی مرتبط کرده است. سعی کنید کربوهیدرات های تصفیه شده را با کربوهیدرات های پیچیده جایگزین کنید. این ها در میوه ها، سبزیجات و غذاهای غلات کامل وجود دارند.

مطلب مرتبط: آب سم زدا: دستور تهیه ۱۸ آب سم زدا برای از بین بردن چربی شکم

  1. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند کربوهیدرات‌های پیچیده را فراهم کنند، که جایگزینی سالم و کم کالری برای کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند. میوه ها و سبزیجات نیز فیبر را به رژیم غذایی اضافه می کنند. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که فیبر می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 – وضعیتی که با تجمع چربی احشایی و اضافه وزن مرتبط است را کاهش دهد و به تنظیم قند خون کمک کند.

  1. سراغ پروتئین های بدون چربی بروید

کاهش چربی شکم

منابع پروتئین بدون چربی شامل آجیل، حبوبات و گوشت بدون چربی است. افزودن این مواد به رژیم غذایی می تواند به تقویت احساس سیری بعد از خوردن غذا و کاهش هوس خوردن میان وعده های شیرین کمک کند. در عین حال، می تواند به کاهش یا حذف مصرف گوشت های چرب از جمله گوشت گاو و گوشت های فرآوری شده کمک کند.

مطلب مرتبط: این متد موثر از کشور جاپان کمک تان می کند از چربی شکم خلاص شوید

  1. چربی های سالم را انتخاب کنید؛ درمان خانگی چربی شکم

مقداری چربی در یک رژیم غذایی سالم ضروری است، اما همه منابع چربی به یک اندازه مفید نیستند. چربی های اشباع شده و چربی های ترانس می توانند به قلب آسیب بزنند و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهند. آن ها همچنین می توانند منجر به افزایش وزن شوند و ارتباط نزدیکی با ایجاد چربی احشایی دارند. مصرف چربی های سالم به جای آن می تواند به کاهش چربی کلی بدن کمک کند و دارای طیف وسیعی از فواید باشد.

غذاهای پرچرب سالم عبارتند از:

  • آووکادوها
  • دانه های چیا
  • تخم مرغ
  • ماهی چرب
  • آجیل و کره آجیل
  • زیتون

مطلب مرتبط: چربی سوزی شکم: ۸ نوشیدنی قبل از خواب که چربی شکم را از بین ببریم

  1. یک تمرین خاص را انجام دهید؛ درمان خانگی چربی شکم

ورزش می تواند منجر به کاهش وزن در سراسر بدن، از جمله در اطراف شکم شود. کاهش چربی فقط در نواحی خاصی امکان پذیر نیست. این بدان معنی است که تمرینات هدفمند – مانند کرانچ و دراز و نشست – لزوما بهتر از سایر تمرینات، چربی شکم را نمی سوزاند. با این حال، این تمرینات می تواند عضلات شکم را تقویت کند و آن ها را مشخص کند

  1. فعالیت کلی بدن خود را تقویت کنید

درمان خانگی چربی شکم

افزایش سطح فعالیت در طول روز به سوزاندن کالری کمک می کند. حرکت بیشتر همچنین می تواند ماهیچه ها را تقویت کند و خلق و خوی شما را بهتر نماید. نکاتی برای افزایش سطح فعالیت روزانه عبارتند از:

  • در صورت نشستن طولانی مدت حرکت های کششی منظم داشته باشید
  • به جای آسانسور از پله ها رفت و آمد کنید
  • پیاده روی یا دوچرخه سواری به جای رانندگی یا حمل و نقل عمومی
  • پارک کردن دورتر از مقصد ماشین
  • استفاده از میز ایستاده هنگام کار

مطلب مرتبط: ۵ خطری که چربی شکم برای سلامتی دارد

  1. کاردیو را امتحان کنید

ورزش های قلبی عروقی یا کاردیو باعث پمپاژ قلب می شود. همچنین کالری می سوزاند و به کاهش چربی بدن و تقویت عضلات کمک می کند. برخی از تمرینات قلبی عبارتند از:

  • پیاده روی
  • فعالیت های روزانه مداوم
  • استفاده از دوچرخه ورزشی
  • شنا کردن
  1. تمرینات تناوبی با شدت بالا را امتحان کنید

تمرینات با شدت بالا در بازه های زمانی کوتاه انجام می‌شود. به عنوان مثال، تمرینات با شدت بالا ممکن است شامل یک چرخه پیاده‌روی به مدت 3 دقیقه و سپس دویدن برای 30 ثانیه باشد. تحقیقات انجام شده در سال 2011 نشان می دهد که تمرینات با شدت بالا ممکن است چربی بدن را موثرتر از سایر انواع ورزش کاهش دهد. به دلیل بازه زمانی کوتاه، تمرینات با شدت بالا ممکن است راه خوبی برای سهولت در انجام یک برنامه ورزشی باشد.

مطلب مرتبط: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

  1. تمرینات قدرتی را امتحان کنید؛ درمان خانگی چربی شکم

تمرینات قدرتی یا همان تمرینات مقاومتی می تواند وزن بدن را کاهش دهد. زیرا بر ساخت توده عضلانی تمرکز دارد و ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزانند. تمرینات قدرتی همچنین می تواند سلامت استخوان و مفاصل را بهبود بخشد. به این دلیل که ماهیچه‌های قوی‌تر بهتر می‌توانند از بدن حمایت کنند، تا فشار روی استخوان‌ها و مفاصل را کاهش دهند. توصیه می‌شود تا تمرینات قدرتی را 2 روز در هفته انجام دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین نحوه استفاده صحیح از لیمو برای کاهش وزن سریع !

عوامل موثر در ایجاد چربی شکم

همه افراد دارای مقداری چربی در اطراف شکم هستند، اما مقادیر زیاد آن می تواند مضر باشد. اگر افراد دارای رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و شیرین باشند، احتمال تجمع بیشتری چربی در اطراف شکم وجود دارد. در همین حال، چربی شکم به طور طبیعی با افزایش سن، به ویژه در زنان افزایش می یابد. برخی شرایط پزشکی نیز ممکن است باعث افزایش چربی احشایی شوند.

برای بسیاری از افراد، کاهش میزان چربی شکم می تواند به طور قابل توجهی سلامت آن ها را بهبود بخشد. افراد می توانند با اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و ورزش روتین به این مهم برسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان