جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

نیش پشه ها خیلی آزار دهنده هستند، اما گاهی اوقات ممکن است باعث مشکلات بزرگ تری شود. پشه ها به عنوان یکی از ناقلین بیماری در جهان شناخته می شوند. اغلب اوقات، گزدیدن نیش پشه باعث برآمدگی های قرمز، خارش و یا هم فقط قرمزی بعلاوه احساس گرما نیز به ما دست می دهد. به ندرت در برخی افراد باعث ایجاد سندرم اسکیتر می شود که یک واکنش التهابی به بزاق پشه است. این بیماری با برجستگی های قرمز بزرگ از 2 تا 10 سانتی متر مشخص می شود و در عرض یک ساعت پس از گزیدن بوجود می آید که اغلب در بچه ها مشاهده می شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی به روش های خانگی برای درمان نیش پشه می پردازیم. با این روش های ساده و موثر می توانید نیش پشه را درمان کنید.

درمان های خانگی برای نیش پشه

1.روش های خانگی برای درمان نیش پشه، یخ خرد شده

یخ خرد شده را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. یخ می تواند به بی حس شدن خارش و کاهش التهاب کمک کند. همچنین می توانید از یک بسته سرد پر از یخ خرد شده برای نتایج بهتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از یک پارچه نازک به عنوان مانع بین پوست و یخ استفاده کنید.

2. بلغور جو

بلغور جو دوسر به طور شگفت انگیزی یک درمان خانگی کارآمد برای نیش پشه است. ترکیبات موجود در بلغور جو دوسر خاصیت ضد سوزش دارند. به سادگی از قسمت های مساوی بلغور جو دوسر و آب، یک خمیر درست کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده به مدت  10  دقیقه قرار دهید قبل از این که پوست را تمیز کنید.

3.روش های خانگی برای درمان نیش پشه، عسل

عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خوبی است که به تسکین علائم خارش کمک می کند و باعث بهبودی آن می گردد. قبل از اینکه آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید، مقدار مناسبی را روی ناحیه عفونی بمالید.

4. آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه خانگی رایج است. ژل ذخیره شده در برگ های آلوئه ورا خواص درمانی فوق العاده دارد و قرمزی نیش پشه را تسکین داده و کاهش می دهد. ژل را ۲ تا ۳ بار در روز روی محل نیش پشه بمالید.

5. روش های خانگی برای درمان نیش پشه، جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده مفید در هر خانواده برای نیازهای مختلف است. از پخت تا درمان نیش پشه، دارای خاصیت های بی شماری می باشد. قرمزی و احساس سوزش نیش پشه را تسکین می دهد. خمیر شفابخش جوش شیرین با استفاده از مقادیر مساوی آب و جوش شیرین ساخته می شود.

6. مخلوط ریحان

مخلوط ریحان نیز یک درمان برای پوست گزیده شده به حساب می آید. خیلی راحت می توانید یک مقدار برگ ریحان خشک را به 2 فنجان آب جوش اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن، پارچه ای را در شربت ریحان آغشته کرده و با احتیاط روی خارش پشه بمالید.

7. آویشن

آویشن خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. می تواند کمک زیادی به تسکین خارش کند. بعلاوه یک گزینه عالی برای آن به راحتی در دسترس است. برگ های آویشن را ریز خرد کنید و مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

8. روش های خانگی برای درمان نیش پشه، چای بابونه

چای بابونه را می توان به روش های مختلفی غیر از آرامش استفاده کرد. از یک چای کیسه ای بابونه استفاده کنید و آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال نگهداری کنید. سپس چای کیسه ای سرد را مستقیماً روی نیش پشه متورم بمالید. این باعث کاهش التهاب و تسریع بهبودی می شود. برای استفاده بیشتر آن را ذخیره کنید.

9. بادرنجبویه

بادنجبویه  که از جوشاندن برگ لیمو و آب یا برگ لیموی ریز خرد شده تهیه می شود، به عنوان یک شفا دهنده طبیعی برای نیش پشه عمل می کند. تانن و پلی فنول ها خطر التهاب را کاهش می دهند و درد را کاهش می دهند.

10.روش های خانگی برای درمان نیش پشه، لوسیون کالامین

لوسین کالامین  به راحتی در دسترس است. برای تسکین دهنده گی خیلی مؤثر است و قرمزی گزش را کاهش می دهد.

11. روغن درخت چای

روغن درخت چای یک عامل ضد باکتری و ضد التهابی است که به بهبود نیش پشه کمک می کند.

12.روش های خانگی برای درمان نیش پشه، روغن نعناع

روغن نعناع به دلیل داشتن منتول به عنوان یک عامل تشکیل دهنده، محل آسیب دیده را تسکین می دهد و به کاهش قرمزی هنگام استفاده بر روی گزش کمک می کند.

وقتی پشه شما را نیش زد چه باید بکنید؟

از نیش پشه به خصوص در آب و هوای گرم نمی توانیم در امان باشیم. گاهی انسان قبل از اینکه خیلی در وضعیت نابسامانی قرار نگیرد، متوجه نمی شود. برخی از علائم نیش پشه عبارتند از: برجستگی خارش دار قرمز یا اغلب چندین برجستگی قرمز که مدتی بعد از نیش ظاهر می شود. همچنین می تواند پس از بهبودی، لکه های تیره یا تاول های کوچک ایجاد کند.

 باید و نباید هایی که بعد از شناسایی نیش پشه انجام دهید

جای گزیده شده را نخارانید.

اگر به برخی از مواد یا دارو آلرژی دارید، از آن به عنوان درمان استفاده نکنید.

اگر پوست شما حساس است یا اگر بریدگی ها و زخم های باز وجود دارد از درمان های خانگی استفاده نکنید، یعنی در آنُ هنگام درمان های خانگی اثری ندارد.

اگر علائم بدتر از حد طبیعی شد، با پزشک مشورت کنید.

اگر چند روز پس از نیش پشه علائمی مانند تب، درد مفاصل، استفراغ و خستگی را تجربه کردید، فوراً با پزشک مشورت کنید. ا

ینها ممکن است نشانه‌های عفونت ناقلی مانند مالاریا، دنگی یا چیکونگونیا باشند.اساساً نیش پشه می تواند منجر به بیماری های جدی مانند مالاریا، چیکونگونیا و دنگی شود. ما باید آگاه از راه های درمان مشکلات پوستی مرتبط با نیش پشه باشیم و همه اقدامات احتیاطی را برای دوری از پشه ها انجام دهیم.

لینک های مرتبط

۸ توصیه مهم سلامتی در تابستان: از تناسب اندام تا پاکسازی بدن

۸ ترفند تازه و مفید برای خنک نگهداشتن بدن در گرمای شدید

حفظ سلامتی در هوای آلوده: چگونه از اثرات مضر آلودگی هوا بر سلامتی

آلودگی هوا: ۸ بهترین مواد غذایی که باید برای جلوگیری از اثرات مرگ آور

رفع  قطعی چین و چروک دور چشم با ۱۵ روش خانگی فوق العاده موثر

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان