جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

خردل یک جایگزین کم کالری برای چاشنی‌های پرچرب است. خردل زرد آماده یکی از رایج ترین چاشنی‌هایی است که در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. انواع دیگری از خردل نیز وجود دارد که از نوع دیگری از دانه خردل مانند خردل قهوه ای یا دانه خردل سیاه تهیه می‌شود. ما در این نوشتار به خواص خردل پرداخته ایم و از فواید آن برای سلامتی بدن، پوست و مو صحبت می‌کنیم.

در این مطلب: خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی را دست کم نگیرید!

آیا از خواص خردل برای سلامت بدن می دانید؟

خردل برای سلامتی شما مفید است زیرا حاوی چندین آنتی اکسیدان است که به جلوگیری و درمان انواع بیماری‌ها کمک می‌کند. خردل خواص ضد سرطانی، ضد باکتریایی، ویروسی، ضد قارچی، ضد التهابی دارد. همچنین سبب التیام زخم می‌شود. خردل یک چاشنی کم کالری و خوش طعم است که می‌تواند جایگزین چاشنی‌های دیگر شود.

خواص سلامتی دانه خردل:

جدا از طعم فوق العاده دانه‌های خردل، می‌توان به فواید آن برای سلامت بدن نیز اشاره کرد. برخی از خواص دانه خردل عبارت اند از:

1. درمان سرطان

وجود ترکیباتی مانند گلوکوزینولات‌ها و میروزیناز در دانه‌های خردل به دلیل استفاده از فیتوکمیکال‌ها برای مهار رشد سلول‌های سرطانی مفید هستند.

مطلب مرتبط: سرکه سیب برای گلودرد؛ ۷ ترکیب موثر که از شر گلودرد خلاص شوید!

2. آرتریت روماتیسمی

از خواص خردل می‌توان به قدرت تسکین آن برای افراد مبتلا به آرتریت روماتیسمی‌اشاره کرد. سلنیوم و منیزیم موجود در خردل باعث می‌شود آرتریت روماتیسمی‌تسکین یابد.

3. از خواص خردل؛ درمان میگرن

زنانی که با درد میگرن سر می‌کنند باید دانه میگرن مصرف کنند. میگرن به دلیل محتوای منیزیم موجود در دانه خردل تسکین می‌یابد. ترکیب خردل با ماهی می‌تواند سبب افزایش امگا 3 در بدن شود.

4. گرفتگی نفس

دانه‌های خردل یا به طور کلی خردل برای رفع هرگونه مشکل احتقان در تنفس مفید است.

مطلب مرتبط: از هضم غذا تا لاغری، ۵ فایده بی نظیر زیره سبز برای سلامتی!

5 . پیشگیری از بیماری‌ها از خواص خردل است

در دانه خردل مواد مغذی خاصی وجود دارد که از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

6. فیبر غذایی

دانه خردل منبع خوبی از فیبرهای غذایی است که هضم مواد غذایی را آسان می‌کند. آن‌ها حرکات روده را بهتر می‌کنند، بنابراین متابولیسم کلی بدن را بهبود می‌بخشند.

7. پیشگیری از خطر سرطان

محتوای سلنیوم موجود در دانه خردل مقاومت خوبی برای بدن در برابر تشکیل سلول‌های سرطانی ایجاد می‌کند. باعث کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

مطلب مرتبط: از درمان سرماخوردگی تا کاهش وزن، ۹ ‌خاصیت بی نظیر جوشانده آویشن برای سلامتی

8. کاهش فشار خون و یائسگی

تعدادی از مواد مغذی موجود در دانه‌های خردل مانند مس، آهن، منیزیم و سلنیوم نیز به درمان فشار خون و تسکین یائسگی کمک می‌کنند.

9. آسم؛ خواص خردل

دانه خردل همچنین برای بیماران آسم مفید است. وجود مواد معدنی مانند مس، منیزیم، آهن و سلنیوم در خردل تاثیر خوبی در پیشگیری از حملات آسم دارد.

10. اسکراب طبیعی پوست

دانه‌های خردل یک اسکراب طبیعی است. می‌توانید آن را به اسانس اسطوخودوس یا گل رز اضافه کنید. از این ترکیب برای اسکراب صورت و لایه برداری پوست مرده بدن استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت بی نظیر دمنوش پوست انار + طرز تهیه

11. کمک به آبرسانی پوست

ترکیب دانه‌های خردل که با ژل آلوئه ورا به آبرسانی پوست کمک می‌کند. تمام آلودگی‌ها را از صورت شما پاک می‌کند و پوست را از درون تغذیه می‌کند.

12. جلوگیری از پیری زودرس

خردل منبع خوبی از کاروتن و لوتئین است. همچنین یک منبع بزرگ ویتامین C و A و K است. این مواد مغذی با هم یک آنتی اکسیدان عالی است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

13. مبارزه با عفونت‌ها

این دانه‌ها حاوی مقدار مناسبی گوگرد است که به دلیل خاصیت ضد قارچی آن شناخته می‌شوند. آن‌ها به دفع عفونت‌های پوستی کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: خواص گل زعفران؛ از درمان افسردگی تا تسکین التهاب و دردهای قاعدگی

14. خواص خردل برای رشد مو

روغن خردل که از دانه‌های خردل استخراج می‌شود، منبع خوبی از ویتامین A است. ویتامین A یک ماده مغذی عالی برای رشد مو است. همچنین یک محرک عالی که منجر به رشد سریع مو می‌شود.

15. تقویت کننده مو

دانه خردل حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین A و E، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. همه این‌ها با هم موهای شما را از ریشه تقویت می‌کنند. با تقویت موها ریزش آن نیز کمتر می‌شود.

16. حالت دادن مو

دانه خردل حاوی اسیدهای چرب است. اسیدهای چرب نیز بر حالت دادن موهای شما تاثیر فوق العاده ای دارند. همچنین به موها درخشندگی می‌بخشد.

مطلب مرتبط: خواص شکر زرد یا گور؛ مزایای شکر زرد از تسکین میگرن تا درمان یبوست

  • استفاده‌های دیگر از خواص خردل

بوی بد را از بین می‌برد: اگر شیشه‌های شما بوی ادویه می‌دهد، خردل به از بین بردن بو کمک می‌کند. کمی‌آب گرم کنید و درون شیشه بریزید. سپس کمی‌خمیر خردل به آن اضافه کنید و بطری را خوب تکان بدهید. بعد شیشه را آبکشی کنید. از این که این قدر زود بوی شیشه از بین رفته تعجب خواهید کرد.

دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد: سفت شدن ماهیچه‌ها یا درد عضلات را می‌توان با دانه خردل نیز درمان کرد. درون یک وان پر از آب بنشینید و برای تسکین درد عضلات مقداری پودر خردل به آن اضافه کنید.

سرماخوردگی را درمان می‌کند: خردل اغلب برای رفع احتقان ناشی از سرفه شدید یا سرماخوردگی استفاده می‌شود.

درمان کمردرد: عصاره دانه خردل برای رفع اسپاسم و کمردرد مفید است.

درمان تب: دانه‌های خردل باعث تعریق شدید می‌شود که برای کاهش تب استفاده می‌شود. به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی موثر است.

مطلب مرتبط: خواص قهوه برای مو: ۶ مزیت فوق العاده قهوه برای رشد مو + دستورالعمل

کلام پایانی

فواید و خواص خردل را می‌توان به ارزش غذایی غنی آن نسبت داد. خردل حاوی مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن، و منگنز و ویتامین‌های E، B و C است. دانه‌های خردل می‌تواند درد آرتریت، یبوست یا ناراحتی یائسگی را تسکین دهد. همچنین به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل می‌کنند که به مرطوب و جوان شدن پوست شما کمک می‌کند. علاوه بر این، خردل باعث تقویت و رشد مو می‌شود. با این حال در مصرف آن دقت کنید و اگر مشکل خاصی دارید قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان