جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

طب آیورودا برای سلامتی دندان ها مسواک زدن منطم را توصیه می کند. در دوران باستان، هندی ‌ها از شاخه ‌های گیاهان و درختان خاص به عنوان مسواک استفاده می‌کردند و این سنت هنوز در بسیاری از مکان ‌ها رعایت می‌شود. اگر بهداشت دهان به روش آیورودا و افرادی که از روش های قدیمی مسواک زدن استفاده می کنند با افرادی که از خمیر دندان و مسواک استفاده می کنند را مقایسه کنید، تفاوت زیادی را متوجه خواهید شد.

بهداشت دهان به روش آیورودا

بروز پوسیدگی دندان معمولا در افرادی که از شاخه گیاهان برای تمیز کردن دندان های خود استفاده می کنند کمتر است. رایج ترین روش تمیز کردن دندان ها در زمان های قدیم استفاده از شاخه های درختان بود. آن ها نیازی به خمیر دندان خاصی نداشتند، زیرا خود شاخه ها حاوی خواص دارویی مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها و حفظ سلامت آن ها بودند. با جویدن لبه ‌های شاخه‌ ها و مالیدن آن به دندان ها از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری می ‌کردند. پس حتما کنجکاو شده اید تا بدانید ویژگی های خاص این روش قدیمی مسواک زدن چیست؟! برای دریافت پاسخ این سوال به خواندن این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه ادامه دهید.

نحوه انتخاب شاخه ها

شما باید شاخه هایی را از گیاهانی انتخاب کنید که طعم تلخ، تند یا گس دارند. گیاهان تلخ مزه دارای خواص ضد میکروبی هستند که به حفظ بهداشت دهان کمک می کند. آن ها همچنین به مبارزه با بوی بد دهان و بی اشتهایی و بیدار کردن جوانه های چشایی کمک می کنند. نمونه ای از گیاهان با طعم تلخ چریش است. گیاهان با طعم تند به بهبود ترشح بزاق و دفع سموم از دهان نیز کمک می کنند. یکی از این گیاهان تند راش هندی است. این گیاهان با طعم قابض به بهبود زخم یا زخم لثه نیز اثربخشی فوق العاده ای دارد و با بوی بد دهان مبارزه می کند. نمونه ای از گیاهان قابض، اقاقیا کاتچو است. برخی از گیاهانی که می توانید برای درست کردن مسواک خود انتخاب کنید عبارتند از: راش هندی، چریش و شیرین بیان.

نحوه استفاده از شاخه به عنوان مسواک

  • طول شاخه باید حدود 25 سانتی متر باشد و ضخامت آن تقریبا برابر با ضخامت انگشتان شما باشد.
  • برای استفاده از این شاخه به عنوان قلم مو، شاخه را کمی از جلو بجوید. با ضربات آرام به دندان خود بسایید.

خمیر دندان های گیاهی چقدر موثر هستند؟

خمیردندان های گیاهی زیادی با فواید مشابه به خواص شاخه های درختان در بازار وجود دارد. این خمیر دندان ها بهتر از سایر خمیردندان های دارای مواد شیمیایی هستند. آن ها به خلاص شدن از شر بوی بد دهان کمک می کنند، اما اثرات آن روی دندان ها در مقایسه با شاخه ها موقتی است.

چگونه دندان های خود را به درستی مسواک بزنید

  • برای حداقل 2 دقیقه به درستی دندان های خود مسواک بزنید.
  • از ضربات کوتاه و ملایم استفاده کنید.
  • شکاف بین دندان های خود را به درستی تمیز کنید.
  • هنگام مسواک زدن سطح بیرونی دندان ها، برس خود را در زاویه 45 درجه نگه دارید.
  • از حرکات دایره ای استفاده کنید.
  • به دندان های عقب، لثه ها و نواحی ترمیم شده دندان، توجه ویژه ای داشته باشید.

بهداشت دهان به روش آیورودا؛ تمیز کردن زبان

طب آیورودا اکیدا توصیه می‌ کند که زبان را بلافاصله‌ بعد از مسواک زدن تمیز کنید. این تمرین روزانه به حفظ سلامت دهان و دندان در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی کمک می کند. تراشیدن زبان به از بین بردن پوشش کثیفی یا رسوبی از روی زبان، بوی بد و بی مزه مفید است. به دهان شما احساس تازگی می دهد. تراشیدن زبان یا کشیدن مسواک روی آن دادن نقاط رفلکس روی زبان را تحریک می کند و سبب ترشح آنزیم های گوارشی می شود. باید از اسکرابرهای زبانی که لبه های تیزی ندارد، استفاده کنید. آیورودا استفاده توصیه می کند از ابزار های ساخته شده توسط طلا، نقره، قلع، مس و برنج برای زبان خود استفاده کنید. علاوه بر این آیورودا توصیه می کند از این فلزها بر اساس مزایای آن برای بدن خود استفاده کنید.

  • اگر تیپ بدن شما پیتا است، پس باید از اسکرابر زبان نقره ای استفاده کنید.
  • اما اگر تیپ بدن شما واتا است، باید از اسکرابر زبان طلایی استفاده کنید.
  • اگر تیپ بدن شما کافا است، پس باید از اسکرابر مسی استفاده کنید.

اکنون می توانید از بهداشت دهان و دندان خود مطمئن باشید. و دندان های خود را به روش آیورودا درخشان کنید.

لینک های مرتبط

دهانشویه خانگی: ۵ رسپی ساده که بهترین ترکیب را برای بهداشت دهان و دندان بسازید

بهترین درمان های خانگی برای رفع خشکی دهان

مزه بد دهان: ۸ دلیل که طعم بدی در دهان تان حس می کنید

بوی بد دهان: علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان