جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.5
(11)

اضطراب یا فوبیای اجتماعی، یکی از رایج ترین مشکلات سلامت روان است که در آن فرد از حضور در موقعیت‌های اجتماعی ترس دارد. افراد در این نوع فوبیا از غذا خوردن در مقابل دیگران، ملاقات با افراد جدید یا انجام سخنرانی در جمع می‌ترسند و ممکن است حتی فرصت‌هایی را به دلیل این ترس از دست بدهند. به همین دلیل است که غلبه بر اضطراب اجتماعی اهمیت ویژه‌ای برای موفقیت فرد دارد.

افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی از قضاوت یا ارزیابی منفی دیگران نگران هستند. علاوه بر این، آن‌ها فکر می‌کنند به نظر دیگران فردی کسل کننده به نظر می‌رسند و جذاب جلوه نمی‌کنند. با این حال این اضطراب می‌تواند از نظر فیزیولوژیکی مانند تپش قلب، تعریق و خشکی دهان چه قبل از یک رویداد یا در لحظه نیز بروز کند.

علائم اضطراب اجتماعی

علائم اختلال اضطراب اجتماعی می‌‌تواند آنقدر عمیق و شدید باشد که روزها یا هفته‌ها قبل از وقوع یک اتفاق یا رویداد نمایان شود، به طوری که انجام کارهای عادی روزمره نیز برای فرد سخت می‌شود.

در برخی موارد ممکن است فرد مبتلا با رویکرد رفتار درمانی شناختی یا دارو درمان شود. در بعضی موارد نیز حمایت گروه‌های آموزشی و تمرین مهارت‌های اجتماعی ضروری است، تا این مشکل را از بین برود.

روش های خانگی برای درمان استرس و اضطراب غلبه بر اضطراب اجتماعی در مهمان

برای غلبه بر اضطراب اجتماعی در مهمانی چه باید کرد؟

اگر اضطراب اجتماعی شما شدید نیست اما در روز مهمانی یا درست زمانی که می‌‌خواهید زنگ در را بزنید، دچار اضطراب می‌شوید، باید به موارد زیر توجه کنید. این 4 راهکار به شما در غلبه بر اضطراب اجتماعی در مهمانی کمک می‌کنند.

در برابر حس لغو مهمانی، مقاومت کنید

لغو یا رد درخواست شرکت در مهمانی‌ها و برنامه‌های اجتماعی، نه تنها کمکی به کاهش اضطراب شما نمی‌کند بلکه فوبیای اجتماعی شما را شدت می‌بخشد. هرچند ممکن است وقتی دعوت به مهمانی را رد می‌کنید، احساس آرامش بیشتری داشته باشید، اما این مسکن هرچند با حس مثبت، شدت اضطراب اجتماعی شما را تقویت می‌کند و دنیای شما را کوچک و کوچکتر می‌کند. اگر به این روند ادامه بدهید، حتما با علائم شدیدتری دست و پنجه نرم خواهید کرد.

اما راه حل کنار آمدن یا از بین بردن فوبیای اجتماعی شرکت و حضور در جمع‌ها و برنامه‌های گروهی است. هر چه بیشتر در مهمانی‌ها حضور پیدا کنید، بهتر می‌توانید با اضطراب تان کنار بیایید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای راحتی بیشتر در مهمانی انجام دهید، دعوت یک همراه است. اگر کسی شما را همراهی کند، احتمال رد کردن مهمانی در دقایق آخر کم می‌شود.

اختلال اضطراب

غلبه بر اضطراب اجتماعی

موضوع گفتگو را پیش بینی کنید

ترس و نگرانی فرد مبتلا به اضطراب اجتماعی، پیدا نکردن یک هم صحبت در مهمانی یا حتی هم کلام شدن با افراد حاضر در مهمانی است. آن‌ها از این که کسی را برای صحبت پیدا نکنند یا برعکس شخصی بخواهد با آن‌ها صحبت کنند، و نتوانند پاسخی برای آن‌ها داشته باشند، وحشت دارند. اگر شما نیز چنین حسی دارید، بهتر است قبل از حاضر شدن در مهمانی، در مورد موضوعات احتمالی گفتگو آماده شوید، یا چند موضوع را انتخاب کنید تا با به دست گرفتن رشته کلام، گفتگو را مدیریت و کنترل کنید.

با اشخاص جدید صحبت کنید

رفتن به یک مهمانی و صحبت کردن با فردی که می‌‌شناسید، کمکی به غلبه بر اضطراب اجتماعی نمی‌‌کند. اما این بدان معنا نیست که باید خود را به هر مهمان حاضر در مهمانی معرفی کنید. در عوض، یک هدف قابل انجام و اجرا تعیین کنید، مانند معرفی خودتان به سه شخص جدید و داشتن یک مکالمه پنج دقیقه ای با هر کدام از آن‌ها.

البته لازم نیست هر سه آن اشخاص جدید باشند، بسته به این که چقدر اضطراب اجتماعی شما شدید و عمیق است، می‌توانید فقط با یک شخص جدید که تا کنون او را ندیده‌اید، صحبت کنید. اما حتما هدف تعیین کنید، وقتی بتوانید به هدف تان برسید، احساس خوبی خواهید داشت.

کاهش استرس و اضطرابت
غلبه بر اضطراب اجتماعی

در ضمن سعی کنید هدف انتخابی، شما را به مرز ناراحتی برساند اما عصبانی نکند. به یاد داشته باشید، هر چقدر با افراد ناشناس بیشتر، صحبت و گفتگو کنید، به همان میزان خواهید فهمید که حاضر شدن در یک جمع و صحبت با افراد و اشخاص جدید آنقدرها هم که فکر می‌کردید، سخت نیست. اینگونه می‌توانید احساس اضطراب اجتماعی تان را کاهش دهید.

صبر کنید تا اضطراب تان از بین برود

اگر همه ی راهکار‌ها را امتحان کرده اید و همچنان نتوانستید از شر فوبیای اجتماعی خلاص شوید، خود را سرزنش نکنید. بهتر است کمی ‌فکر کنید و نفس عمیقی بگیرید، زیرا احساس اضطراب تا کنون هیچ کس را نکشته، بلکه باید کمی ‌صبر کنید، به خودتان زمان بدهید و با چند نفس عمیق حس اضطراب و ترس را از وجودتان دور کنید. وقتی ببینید از اضطراب رهایی پیدا کرده اید، خواهید فهمید که این احساسات همیشگی نیستند و شما می‌توانید خیلی راحت اضطراب اجتماعی را از بین ببرید.

همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان