جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

وقتی هوا رو به سردی می‌رود همه به فکر مراقبت از پوست خود هستند. اما اکثر ما از ناخن‌های خود غافل می‌شویم.  در حالی که مراقبت از ناخن ها در زمستان به اندازه مراقبت از پوست مهم است. پس اگر فکر آسیب زدن به ناخن های خود نیستید، مراقبت از آن ها را در اولویت روتین مراقبت از سلامت خود قرار دهید.

ما برای کمک به شما دست به کار شده ایم و در این نوشتار 12 راهکار مهم را معرفی می کنیم که به سلامت ناخن های شما کمک می کنند.

برای شما: برای داشتن ناخن های سالم، این ۳ نکته را رعایت کنید

مراقبت از ناخن ها در زمستان؛ همیشه لاک بزنید

در فصل زمستان همیشه لاک بزنید. هنگامی که ناخن های شما پوششی پایه، لاک یا تاپ کوت دارند، در برابر آب محافظت می‌شوند. به این ترتیب احتمال شکستن و پوسته شدن ناخن ها کمتر می‌شود. همیشه از ناخن های خود با لاک محافظت کنید. ناخن های بدون لاک در فصل سرد زمستان آسیب پذیرتر هستند.

برای تغذیه و مرطوب کردن ناخن‌ها از روغن بادام و کرچک استفاده کنید

1 قاشق غذاخوری روغن بادام و کرچک را بردارید، کمی کرم دست را با آن مخلوط کنید. سپس حدود 15 تا 20 دقیقه ناخن هایتان را درون ترکیب قرار دهید. دست ها را بیرون بیاورید و مواد را روی انگشتان خود ماساژ دهید. این کار ناخن ها و دست های شما را نیز تغذیه و مرطوب می کند.

بیشتر بخوانید: با استفاده از مداد سفید خط چشمی زیبا و متمایز بکشید و جذاب‌تر شوید!

از مرطوب کننده استفاده کنید

مانند هر قسمت بدن، ناخن ها نیز در فصل زمستان، زمانی که دمای هوا رو به کم شدن است، رطوبت زیادی از دست می دهند. به همین دلیل کمبود رطوبت می تواند باعث خشکی و شکنندگی ناخن‌ها شود. بنابراین دست‌ها، انگشتان و ناخن‌های خود را مرطوب نگه دارید تا بتوانید رطوبت آن ها را حفظ کنید. این کار باعث می شود از ترک خوردن، پوسته شدن و شکستن ناخن‌های خود جلوگیری کنید. از یک کرم دست خوب استفاده کنید و حتما کمی از کرم را روی هر ناخن بزنید و خوب ماساژ دهید.

مراقبت از ناخن ها در زمستان، فضای خانه را مرطوب نگهدارید

مرطوب کننده ها برای تبدیل هوای خشک و سرد به هوای گرم و مرطوب معجزه می کنند. در واقع باعث حفظ هوای گرم و مرطوب پوست، مو و ناخن‌های شما می شوند. می توانید از مرطوب کننده های فضا استفاده کنید یا مقداری آب را در یک قابلمه روی اجاق گاز بجوشانید تا فضای خانه کمی مرطوب شود.

برای مراقبت از ناخن در زمستان کوتیکول های ناخن ها را مرطوب نگهدارید

کوتیکول به عنوان یک محافظ طبیعی ناخن عمل می کند. مرطوب کردن کوتیکول ها با کرم یا روغن به محافظت و تقویت ناخن های شما کمک می کند.

جذاب: ۵ بهترین روش خانگی برای پاک کردن لاک ناخن

برای انجام کارها از دستکش استفاده کنید

هنگام انجام کارهایی مانند لباسشویی یا ظرفشویی از دستکش برای مراقبت از ناخن ها در زمستان استفاده کنید. هنگامی که دستکش می پوشید، از ناخن های خود در برابر خشکی محافظت می کنید و در عین حال آن ها را از آلودگی دور نگه می دارید. استفاده از دستکش می تواند از ناخن های شما در برابر شکستگی و هوای سرد محافظت کند.

قبل از استفاده از لاک، لاک پاکن روی ناخن ها بزنید

شاید گاهی تعجب کنید که چطور با این همه نگهداری و مراقبت از ناخن هایتان، با این که از لوسیون های تقویت کننده ناخن استفاده می کنید اما باز هم لاک ناخن شما می افتد و ناخن شما را در معرض آسیب قرار می دهد. دلیل آن کاملا واضح است: روغن های موجود در لوسیون پیوند لاک با ناخن های شما را قطع می کند. برای جلوگیری از این وضعیت قبل از این که ناخن های خود را لاک بزنید، ابتدا سطح ناخن های خود را با لاک پاکن پاک کنید. با این کار روغن‌های سطح ناخن از بین می رود، اما روغن‌هایی که در ناخن‌هایتان جذب شده‌اند، محبوس می شوند و این همان چیزی است که به سلامت ناخن ها کمک می کند.

ناخن های خود را 2 تا 3 بار در هفته سوهان کنید

اگر ناخن شما شکسته باید سوهان بکشید تا به لباس یا دستکش و شال شما گیر نکند. اکثر برجستگی‌ها و ترک‌هایی که منجر به پارگی، گرفتگی یا شکستگی می‌شوند، همان‌هایی هستند که حتی نمی‌توانید ببینید. دو تا سه بار در هفته ناخن های خود را به آرامی سوهان کنید. باید لبه های ناخن ها کاملا صاف باشند. با این راهکار ناخن های سالم و زیبایی خواهید داشت.

برای شما: ۸ رنگ ناخن پرطرفدار برای پاییز و زمستان

رژیم غذایی مغذی داشته باشید

برای تغذیه ناخن هایتان در زمستان به فکر خورد و خوراک خود باشید. اگر می خواهید ناخن های مستحکمی داشته باشید باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. مواد غذایی مانند گردو، نخود، سبزیجات با برگ های تیره و آووکادو باعث تقویت ناخن ها می شوند.

مراقبت از ناخن ها در زمستان؛ مانیکور را فراموش نکنید

اگر به دنبال زیبایی ناخن های خود هستید، هر دو هفته یک بار مانیکور را فراموش نکنید. اما به یاد داشته باشید که قبل از مانیکور، باید دستان خود را برای 5 دقیقه داخل روغن زیتون گرم قرار دهید.

ژلاتین بنوشید

در فصل زمستان شکنندگی و ترک برداشتن ناخن ها معمول است. اما ما یک راه خیلی خوب به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید به سلامت ناخن های خود کمک کنید. 2 قاشق غذاخوری ژلاتین را درون یک لیوان آب مخلوط کنید و برای تقویت ناخن های خود بنوشید.

خواندنی: تست شخصیت شکل ناخن: شکل ناخن های شما چگونه است؟

ضربه زدن روی سطح سخت

برای تقویت مقاوت ناخن های خود، روی یک سطح سخت و سفت، ضربه بزنید. دقت کنید نباید ضربه های محکمی بزنید بلکه ضربه ها باید ملایم و آرام باشند.

 

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان